Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Santa maria bladprobleem??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Santa maria bladprobleem??

Korting op 420shop
    goedemorgen medekwekers,

heb al een aantal dagen last van geel gekleurde bladeren, en groene met gele vlekjes. ben net gestart met bloeivoeding biobizz bloei geef sinds vandaag ook weer een beetje biobizz groei. iemand enig iedee??

2011-09-09 10.08.20.jpg2011-09-09 10.08.47.jpgsanta's.jpg2.jpg1.jpg5x santa maria.jpg

Ik kan je niet helpen met je bladprobleem maar man wat heb jij daar een struiken staan!

Comment

Re: Santa maria bladprobleem??

haha badankt!! Ja opzich doen ze het goed denk dan ze ongeveer 2,10 meter zijn. Heb wel wat last van beestjes maar dat valt nog te overzien.. klein beetje last van meeldauw maarja wat wil je met deze weersomstandigheden. en oowja stamschimmel/rot dit heb ik behandeld met dettol waarna het meeste is verdwenen. toch best moeilijk zo'n grote dames te onderhouden moet er haast tussenkruipen om te kijken hoe het ervoor staat met de beestjes/ schimmel. maarja vooralsnog gaat het prima. iemand die weet wat de gele bladeren/stipjes zijn ik hoor het graag.

Comment

mooi planten man!! mooi werk ben ook benieuwd naar het eindresultaat hiervan!
        wat je blad probleem betreft,, wodt het er niet te vochting voor je planten ?
        en krijgen ze hun juiste voeding,,
        zelf heb ik nog geen last van geel blad gehad, maar ik lees veel dat de plant te vochtig/nat staat of dat ze een tekort aan kalium of ijzer hebben!

Comment

Je plantjes hebben een STikstof tekort vandaar het vergelen van onder op. Ze trekt nu de mobiele stikstof onder uit het blad om het boven te gebruiken. Voeden dus.

Comment

Monty super!!
            heb vanmorgen voeding toegevoegd hopen dat ik resultaat zie binnen een paar dagen.
            Wat betreft de natte bodem opzich valt het wel mee heb ze in 95 literpotten staan maak regelmatig de top bodem los. Heb 3 sept nieuwe aangemaakte aarde toegevoegd.
            12 dagen geleden heb ik ze ingegraven omdat ik er niet meer bij kon, ze stonden ongeveer op 2,60 meter... Er zitten gaten onderin de potten maar heb ze toch iets van de grond laten staan doormiddel van 4 bakstenen i.v.m water afvoer moest dus ook een aardig eindje de grond in... maargoed hopen dat de zon zich wat vaker laat zien!! ik hou jullie op de hoogte!!

Iemand misschien nog tips voor een makkelijk afdakje aangezien ik ze niet kan verplaatsen en ze een oppervlakte in beslag nemen van ongeveer.15 vierkante meter.. mijn dank is groot

Comment

Santa is een vreetzak!!!!

Ze hebben dringend eten nodig. Een beetje bio voeding is natuurlijk niet genoeg.
              Een beste dosering biobizz geven, of anders als tussendoortje Pokon balkonplanten voeding of zo.
              Als het maar minerale voeding is met redelijk wat stikstof (N)
              Daarnaast kan wat bitterzout ook geen kwaad. (1 gr/ltr spuiten en bij de wortel)

Ook kan je nu beginnen met dieven. Maw alle zijtakjes tot 50cm van de top weg halen.
              Want daar komt toch alleen fluf aan.
              Hierbij zoveel mogelijk blad laten zitten.
              Hierna waaien de planten veel beter door, ewaardoor ze sneller drogen.
              En Dettol hoort niet op de plant, spuit liever met Teldor van Bayer.

Voor zeer snel effect kan je hier http://www.labstuff.nl/contents/nl/d117.html Ijzernitraat (max. 0,5 gr/ltr spuiten) en magnesiumnitraat (max. 1 gr/ltr spuiten) bestellen.
              Altijd handig om in huis te hebben om bij te sturen. Als je spuit altijd een uitvloeier bijvoegen, zoals een drup Dreft of een beetje groene zeep.
              Ze krijgen dan zeer snel weer een mooie kleur.

Succes, HJM
              Last edited by HJM; 10 September 2011, 13:55.
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

oow oww de insecten zijn gesignaleerd....

Comment

voor insecten kun je naar wat ze mij verteld hebben ook spint gebruiken das niej aleejn voor spinnen maar allerlij insecten!
                  Canna heeft ook een nieuw product op de markt gebracht, ben het nog niet in de growshop tegen gekomen,, canacure heet dat spul, voor zowel insecten als meeldauw!

Comment

goedemorgen mede kwekers,

sinds 2 dagen beginnen de nieuwe blaadjes aan de topjes licht geel bij de voet van het blad te kleuren iemand enig iedee wat dat kan zijn en of het erg is?? geef nu best veel voeding maar de overige bladeren tonen geen verschijnselen van overvoeding???

blaadjes.jpg2011-09-14 10.28.05.jpg2011-09-12 15.54.22.jpg

Comment

het lijkt er toch op dat je bud's je bladeren leeg zuigen!

Comment

Doet me denken aan een elementen tekort zoals Ijzer. KKan door een hoge bodem PH komen. Ik zou die eens nameten

Comment

humm zou kunnen, ik dacht misschien door het betere weer van de laatste dagen 2 dagen volle zon gehad misschien dat het daarmee te maken heeft??

---------- Post added at 15:54 ---------- Previous post was at 15:53 ----------

de oudere bladeren tonen verder geen verschijnselen ik geef nu biobizz groei + biobizz bloei + bcuzz bloeistimulator.

---------- Post added at 18:09 ---------- Previous post was at 15:54 ----------

ik ruik ze ook nog helemaal niet??? staan nu 2 weken in de bloei?????

Comment

goedemorgen medekwekers,

ik vraag me echt af hoe dit kan?? heb paar dagen geleden ook best veel takjes binnen in de plant verwijderd voor een betere doorluchting, snap er niks van iemand enig idee of het schadelijk is voor de plant of wat ik zou kunnen proberen om het op te lossen??

2011-09-15 08.26.48.jpg

Comment

Ik zou inderdaad eerst eens je bodem ph meten, daarna kun je kijken aan welk tekort of teveel het ligt. Alles begint met ph.

Comment

Bezig...
                              X