Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnersfout! schimmels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginnersfout! schimmels

    Korting op 420shop
    Hallo beste forumleden

    Ik ben een beginnende hobby kweker, en heb tot op heden 5 planten groot gebracht.

    Ik heb altijd de wijze raad gevolgd die op het forum te vinden was, maar nu heb ik een kapitale fout gemaakt.

    Ik heb altijd mijn planten in de groei buiten gezet, en in de bloei (om rot te vermijden) binnen gezet als het regende.

    Als het niet regende stonden ze buiten.

    Met als resultaat: geen rot, lekkere weed, maar weinig opbrengst.

    Nu had ik 2 zaadjes gekregen waarvan ik de oorsprong niet wist.

    1 plant heb ik gekweekt zoals boven omschreven, en vroeger afgebloeid.

    Toch had ik deze keer rot in boven top, zodat ik deze heb moeten wegknippen en afbloeien.

    Uiteindelijk is het rot daarbij gebleven en had ik nog een mooie oogst.

    Na de weed gerookt te hebben ben ik er bijna 100% zeker van dat het een kruising van cheese is, en deze plant wordt meestal ik kasten gekweekt, en is dus denk ik gevoeliger aan ziekten en schimmels.

    Nu heb ik mijn andere plant buiten laten afbloeien met als gevolg deze nog volop in bloei staat, veel groter is geworden en de opbrengst veel meer zal zijn.

    Nu heb ik na een bezoek deze moeten verplaatsen waardoor er takken half zijn afgebroken, en er dus open wonden zijn ontstaan.

    Dit was mij echter niet opgevallen, zodat ik deze terug buiten heb gezet.

    Nu een maand verder en mijn plant vol op in de bloei heb ik gemerkt dat ik op bepaalde plaatsen te maken heb met stamrot, en meeldauw.

    Dom van mij om het zover te laten komen, maar na dit geconstateerd te hebben hoop ik toch dat er nog iets te redden valt.

    Ik ga hen binnen verder laten af bloeien en een stanley mes , ontsmetingswater de wonden proper maken, en deze dichten met een speciale pasta voor bomen.

    Voor de meeldauw ben ik een product met een zwavel samenstelling dat ik 1x in de week over de bladeren moet spuiten.

    Ik hoop dat het nog iets uithaalt, en niet te laat is.

    Ik houw jullie zeker op de hoogte!

    Hulp, tips, en ervaringen zijn meer dan welkom!

    Mvg Vlassey
    Attached Files

    #2
    Re: Beginnersfout! schimmels

    Wat dacht je van wat eten?
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

    Comment


      #3
      Re: Beginnersfout! schimmels

      eten is voor het baasje, de plant mag stikken of juist niet. tis mar hoe je het beziet.
      er zit toch stikstof genoeg in de lucht nietwaar

      grtn

      Comment


        #4
        Re: Beginnersfout! schimmels

        ziet er ondervoed uit boterhammen zou goed doen met pindakaas.
        je beschadigingen zijn er niet zo fris uit stamrot is er al zo te zien euhm advied, euhm jah euhm volgende keer beter inlezen dan pas beginnen. jeetje zo zonde

        Comment


          #5
          Re: Beginnersfout! schimmels

          Ondervoed is optie alhoewel ik deze voeding bij geef (btw stikstof is vooral in de groei een must?) en een tekort komt op in de oudste bladeren onder aan je plant.
          Ik las dat dit eerder komt door een zwavel tekort.
          Maar hoe kan ik zwavel toevoegen?
          heb nu meer kalium en fosfor liggen toevoegen.
          Maar ik zoek eerder achter oplossingen, dus gelieve geen negatieve commentaar te plaatsen.
          Dat ik dom ben geweest dat weet ik zelf ook wel. En het is inderdaad zonde van een mooie plant.
          Ik ga hem nu verzorgen, en houd jullie op de hoogte!

          mvg vlassey
          Last edited by vlassey; 20 September 2011, 14:44.

          Comment


            #6
            Re: Beginnersfout! schimmels

            Zoals je aan het totale beeld van de plant ziet, is stikstof niet alleen in de groei nodig.
            Je plant komt duidelijk N tekort. K en P hoef je vaak maar een weekje bij te geven.

            Oplossingen..Alle rot ruim wegknippen met gesteriliseerd gereedschap.
            Na elke knip de schaar door de dettol..dan wonden afdekken met speciaal middel.
            Als je dan nog toppen over hebt kun je die laten afbloeien.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Beginnersfout! schimmels

              ja dankje wel, Heb dit nu gedaan ( foto's volgen nog) en heb hem ook terug stikstof, en zwavel bijgegeven want ik denk toch nog altijd dat het een zwavel tekort is.
              Ik heb de wonden uitgekuist, ontsmet, en mooi afgedekt met plant wond pasta.
              Nu beginnen in mijn bovenste bladeren van de topjes( zie foto) de randen rood uit te slaan.
              Iemand een idee wat dat zou zijn? of is dit het gevolg van de ondervoeding, verroting, en of meeldauw?
              want de meeldauw heb ik behandeld met een product op basis van zwavel, en was weg maar komt na 10 dagen toch terug opsteken.
              In ieder geval hoop ik dat er nog iets te redden valt. Want mijn vorige oogst van deze soort was zeeer lekker!
              ik houd jullie op de hoogte, en bedankt voor de interesse!

              Comment

              Bezig...
              X