Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

autoAK47 oogsten(trichomes)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    autoAK47 oogsten(trichomes)

    Korting op 420shop
    hallo

    Ik ben dit jaar begonnen met auto-AK 47 zaadjes te kweken. Ondanks het slechte weer deze zomer heb ik nog nergens problemen mee gehad, maar ik begin nu toch wel te vrezen voor toprot.De laatste dagen beginnen ze toch wel een heel lekkere geurtje te verspreiden en van een van de planten zijn de toppen al een stuk dikker dan de andere.
    Daarom dacht ik van deze plant misschien dit weekend al te oogsten. Het is ondertussen al 2 jaar geleden dat ik nog een buitenkweekje heb gehad dus wou ik jullie mening hierover eens vragen. Ik heb enkele foto's genomen (zo goed mogelijk) om de trichomes te kunnen zien. Op het eerste zicht lijken ze hoofdzakelijk 'milky' en zijn er nog niet zoveel met een amber-kleur, hoewel ik er op een aantal foto's wel al zag. Dus moest ik nu oogsten zou het voornamelijk een 'high'-gevoel zijn, het is een sativa soort dus ik neem aan dat ik deze goed zijn om op deze moment te oogsten?

    P1.jpg
    P2.jpg
    P3.jpg
    P4.jpg
    P5.jpg

    PS: zou het ook interessant kunnen zijn om de dikkere toppen (en hoofdtop) al weg te knippen (om toprot te vermijden) en de kleinere nog een weekje te laten staan zodat ze meer licht krijgen en nog even kunnen doorgroeien?

    #2
    Re: autoAK47 oogsten(trichomes)

    ee man ik heb hier wel even iets interessants voor jou, ik zit met hetzelfde probleem hahah maar bij mij is het al wat slechter, ik heb al op mijn 2 hoofdtoppen budrot gehad en sommige toppen er tussen in zijn al redelijk bruin maar de trichomen zijn nog aardig wit net zoals die van jou... moeilijke keuzes.

    maar hier is even een link kan je zien aan de hand van plaatjes en info wat je wil
    http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/2046-Wanneer-oogsten-Trichomes

    G
    roeten RBBRT

    Comment


      #3
      Re: autoAK47 oogsten(trichomes)

      ik zou ze laten staan als ik jou was. als je iets tegen toprot wil doen , afdakje erboven en mischien fentilator als het vochtiger weer is. tenzij je al toprot begint te rkijgen is er geen reden tot vroeg oogsten

      Comment


        #4
        Re: autoAK47 oogsten(trichomes)

        Zou zeker nog minimaal een week wachten, zeker nu ze mooi weer beloven. Gaat je oogst ten goede komen!

        Comment


          #5
          Re: autoAK47 oogsten(trichomes)

          Idd nog afwachten ga geheel met vale mee.

          Comment


            #6
            Re: autoAK47 oogsten(trichomes)

            Ten eerste, allemaal bedankt om de tijd te nemen om te antwoorden. Ik ga jullie raad opvolgen en toch minimum nog een weekje wachten. Het nadeel is dat ik vanaf volgende week enkel vrijdag tot zondag naar mijn planten kan gaan kijken en het dus kan dat ik niet snel de toprot kan weghalen moest deze tijdens de week komen.

            Heeft er iemand nog een mening over het feit dat ik enkele planten in 2 keer zou oogsten? Dus eerst de dikste toppen wegknippen en de week daarop de rest. Kwestie van de kleine toppen nog wat te laten groeien en om geen risico te lopen dat de dikke toppen aangetast worden door toprot. Ook vooral omdat er 3 planten redelijk dicht op elkaar staan om ze zo wat meer ruimte te geven want ik heb vandaag ook gemerkt dat de planten nog tot 11u redelijk vochtig waren.

            grtz

            Comment


              #7
              Re: autoAK47 oogsten(trichomes)

              Gefaseerd oogsten is mogelijk...dus kan je gerust doen.

              Comment


                #8
                Re: autoAK47 oogsten(trichomes)

                Ondertussen heb ik van de plant die het verst ontwikkeld is toch al enkele toppen weggeknipt om meer licht door te laten naar de ondersten. De rest laat ik nog een week of 2 staan als het weer wat mee zit.

                dit is een van de toppen

                IMG_1726.jpg

                Comment

                Bezig...
                X