Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bladprobleem - Gaat het nog goed?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladprobleem - Gaat het nog goed?

    Korting op 420shop
    Dag iedereen,

    Was deze week eventjes op roadtrip en kon dus de dames niet echt verzorgen. Al bij al staan ze er nog goed bij en hebben ze de week goed overleefd. Toen we thuiskwamen merkten we dat de rechtste plant (die het meeste zon krijgt) er erg slap en geel bij ging. De dames zitten in 10l-potten en kregen nog geen voeding. Daar is nu verandering in gebracht. Ze kregen een goede dosis PK 13-14, BN Grond en wat Canna Bio Flores. De volgende dag gingen ze er natuurlijk veel gezonder bij en de rechtse krijgt ook weer wat meer kleur. Ben heel de avond bezig geweest om bij de drie musketiers wat overtollig blad weg te halen: daarom staan ze er een beetje rommelig bij voor de foto.

    Toch wil ik nog even vragen of er niet meer aan de hand is dan een voedingstekort?

    Close upje.




    Het probleem.







    Jooooo, groetjes en zoooo!
    Last edited by WinterWolf; 3 October 2011, 12:53.

    #2
    Re: Bladprobleem - Gaat het nog goed?

    Waarschijnlijk niet, zoals u zelf al zei dat ze gezonder bij gingen staan na wat te drinken en voeding.
    Als een boer niet kan zwemen, dan lig het aan het water.

    Comment


      #3
      Re: Bladprobleem - Gaat het nog goed?

      Ja, maar ik snap niet hoe het komt dat de andere wel nog echt gezond zijn zonder een bijdrage van het chemisch spul. Hij staat er ondertussen ckers beter bij dan een paar dagen geleden.

      Comment


        #4
        Re: Bladprobleem - Gaat het nog goed?

        Ik denk omdat de plant meer zon heeft gekregen, dat zij ook meer behoefte aan water had.
        In een pot zit maar zoveel vocht in die de plant kan gebruiken.
        Als een boer niet kan zwemen, dan lig het aan het water.

        Comment


          #5
          Re: Bladprobleem - Gaat het nog goed?

          De voeding in je aarde is uitgeput. Wanneer je volgend jaar een grotere pot neemt(30 - 40 liter) dan zul je zien dat je minder hoeft bij te voeden wanneer je goede grond hebt.

          En wat lekker plantje zegt klopt niet;

          Wanneer de plant vraagt naar water kun je dit zien als de plant haar blad laat hangen.

          Gry
          Is het glas halfleeg of halfvol?

          Comment


            #6
            Re: Bladprobleem - Gaat het nog goed?

            Ja, maar ik snap niet hoe het komt dat de andere wel nog echt gezond zijn zonder een bijdrage van het chemisch spul. Hij staat er ondertussen ckers beter bij dan een paar dagen geleden.
            @Peterww Ik gaf een reactie op deze vraag.
            Als een boer niet kan zwemen, dan lig het aan het water.

            Comment


              #7
              Re: Bladprobleem - Gaat het nog goed?

              Alsnog ben ik het niet met je eens.

              Btw, er bestaat bij een plant geen 'overtollig' blad. Dat zou hetzelfde zijn als we jou bijvoorbeeld de haren uit het hoofd trekken.
              Is het glas halfleeg of halfvol?

              Comment


                #8
                Re: Bladprobleem - Gaat het nog goed?

                @Peterww
                Wat klopt er dan dan niet aan mijn 2 antwoorden?
                Bij de eerste bevestig ik de vraag dat er waarschijnlijk niet meer aan de hand dan een tekort aan voeding.
                Bij de tweede vraag geef ik aan waarom ik denk dat 1 plant er slechter voor staat dan de andere 2.

                Mocht u een andere mening hebben waarom 1 van de 3 planten er minder goed voor staat of een uitgebreidere uitleg willen hebben waarom ik denk dat een water tekort heeft bij gedragen aan de verkleuring aan die plant, laat dat dan maar even weten.
                Als een boer niet kan zwemen, dan lig het aan het water.

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Re: Bladprobleem - Gaat het nog goed?

                    @en denk persoonlijk ook
                    @Persoonlijk denk ik


                    Als je iets denkt dan is dat per definitie persoonlijk ("ik denk" is voldoende, "ik denk persoonlijk" is een pleonasme). Tenzij je politicus bent uiteraard.(en uiteraard is hier een "cynisch" pleonasme)
                    Last edited by Xtreme; 3 October 2011, 14:57.

                    Comment


                      #11
                      Re: Bladprobleem - Gaat het nog goed?

                      Ik denk dat het makkelijker leest op die manier. Telkens je zin starten met -ik- is gewoon een beetje eentonig. Anyway. Bedankt voor de spellingsles.

                      Comment


                        #12
                        Re: Bladprobleem - Gaat het nog goed?

                        Suggestie, een zin beginnen met "naar mijn oordeel" of "volgens mij". En inderdaad, te vaak een zin beginnen met "ik" is "not done". Punt voor jou, Winterwolf.

                        Comment

                        Bezig...
                        X