Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bladschimmel?!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bladschimmel?!

Korting op 420shop
    Uhoh, het ging een tijdje heel erg goed met m'n plantjes, maar nou kijk ik vanochtend en er zitten voornamelijk rond de toppen witte plekken op de bladeren. Het lijken bijna een beetje op schimmels! Omdat foto's een hoop meer zeggen heb ik er een paar bijgestopt. Ik hoop dat iemand weet wat het is en hoe schadelijk 't is voor m'n lieverds. Ik was eigenlijk al van plan om snel te stoppen met voeding om ze over een weekje of 2 te gaan oogsten..

plantjes-006.jpgplantjes-005.jpgplantjes-004.jpgplantjes-003.jpgplantjes-001.jpgplantjes-002.jpg

Re: Bladschimmel?!

Oi Jboogie,

Ziet er mij een beetje uit als meeldauw. Wacht voor de zekerheid nog de bevindingen van anderen af want zelf heb ik er nog maar bitter weinig mee in contact gekomen.
    Mijn plantjes vangen altijd de volle zeewind waardoor de toppen altijd snel opdrogen en na bvb een regenvlaag ik reeds 2uurtjes later het gras kan maaien zonder me vuil of zorgen te hoeven maken.
    Duim voor je dat alles goed komt!

Grtz $iR
    sigpic

Comment

jep meeldauw effe naar shop lopen achter bestuivingsmiddeltje tegen meeldauw kost je een 10a20 eurieos
      vriendelijke groeten thclover.

Comment

Ah bah, en ze deden het net zo fijntjes! Bedankt voor de reacties, langs de shop it is! Het 'grappige' is, dat het duidelijk achterin is begonnen. Ze staan op m'n balkon en het achterste gedeelte van de plantjes krijgen toch wat later en dus ook minder licht. Het is duidelijk dat dit wat te vochtig en donker was voor ze. De voorste delen zien er allemaal nog goed uit, alhoewel 't zich wel een beetje lijkt te verspreiden. Ik heb ze in ieder geval wat naar voren geschoven nu. Hoe kan je trouwens zien of dit spul ook op je toppen zit?

Comment

Dat ze later licht krijgen is minder belangrijk dan het gebrek aan ventilatie waar ze achterin het meest last van hebben.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

mmja stom van me. Naja heb in ieder geval dat biologische spul van Bayen gehaald, ik had gelezen dat ik 't blad voor blad moet doen dus ik heb weer wat te doen, haha. Wat ik me wil nog steeds afvraag is, hoe je ziet of 't ook op je topjes zit?

Comment

als ter is op de toppen zul je het wel zien
              vriendelijke groeten thclover

Comment

thx, ben er op tijd bij duidelijk! nou begint al een goed deel van de haartjes bruin te worden. Ik heb tot afgelopen donderdag voeding gegeven, is het een goed idee om ze nu nog even twee weken alleen water te geven en dan te oogsten? Of moet ik dat misschien sneller doen ivm de meeldauw..

Comment

Update! Afgelopen weekend heb ik alle blaadjes 1 voor 1 af genomen met dat biologische spul van Bayen. Nu, 5 dagen later is er geen spoor meer te zien van meeldauw. Ondertussen hebben ze ook al meer dan een week geen voeding gehad, alleen water. Veel blaadjes worden al geel, de toppen zijn lekker opgezwollen en volgende week ga ik oogsten. Bedankt voor alle tips, zonder dit forum waren ze nooit zo mooi geworden

Comment

Bezig...
                  X