Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Meeldauw?, zoja is er nog iets te redden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Meeldauw?, zoja is er nog iets te redden?

Korting op 420shop
    Heb een paar plantjes op balkon staan, die er niet echt top meer uitzien. Nu heb ik er een paar vragen over.

a. De witte aanslag, is het meeldauw ? zoja Kan ik er nog iets aandoen (loont het de moeite nog?)
    b. Is de verkleuring (verpaarsing), 't gevolg van de meeldauw of van het buiten staan, niet elke top (zie foto) is 'verpaarst'.

IMG0622.jpgIMG0620.jpgIMG0619.jpgIMG0624.jpgIMG_0625.jpg

Re: Meeldauw?, zoja is er nog iets te redden?

4e foto laat duidelijk zien dat het botrytis is volgens mij. Je kan je plant weggooien...

Comment

Wat een onzin Pammer. Je hebt inderdaad last van meeldauw op je blad freubel, kijk ff rond op het forum wat je eraan kan doen.
      En de paarse toppen, waar ik persoonlijk gek op ben, komt door het soortje die je hebt. niks mee komt dus niet door meeldauw.

Suc6 verder ziet er verder goed uit
      recht is recht. krom is krom.

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ok, jammer. Zal nog wel ff het forum rond zoeken naar oplossingen (als die er zijn) anders helaas maar weggooien.

foto's van botrytis bekeken, en moet helaas bekennen dat dat het waarschijnlijk is/was (een stam gaf grijze stof af, soort stof leek het wel)

Comment

Water met 10% melk verdunnen. Dus bijv. 500ml water + 50ml melk en hiermee voorzichtig je bladeren en plaatsen waar de meeldauw zit afnemen.

Komt de meeldauw te dicht bij je top, dan zou ik deze top eerder oogsten, voordat de meeldauw op komt.

Comment

kan ik dat doen dmv besproeien ? zit te denken om dit via een plantenspuit te doen

Comment

Volle melk nemen anders werkt dit niet!!

Sproeien of erop kwasten. Niet op je toppen!

Comment

Bezig...
                X