Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Meeldauw

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Meeldauw

    Korting op 420shop
    Geegroet beste mensen, ik heb een meeldauw probleem en zou graag van jullie wijsheid gebruik willen maken ivb met wat te doen.
    De meeldauw lijkt zich tot nu toe alleen nog maar te richten op de onderste bladeren (begint een meter vd grond). Maar t komt nu toch aardig dicht in de buurt van de toppen.
    Het is een buitenplant, niks mee gedaan, gewoon neer gezet water gegeven en elke nacht een schietgebedje gedaan.
    Mijn vragen zijn:
    ALs ik te vroeg oogst, zal ik er alsnog een beetje stoned van worden (ik kan prima overweg met minder potente wiet)
    Moet ik al gaan oogsten aangezien de meeldauw aanzet en er geen ruimte is om bladeren weg te snoeien (grooooooote plant met heeeeeel veel blad)
    zeker met het oog op komende week, koud, vochtig kut weer. bij voorbaat dank.

    Hier wat foto's ":


    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

    http://imageshack.us/photo/my-images/16/39864158.jpg/

    http://imageshack.us/photo/my-images/528/91581042.jpg/


    Last edited by Mrdude; 3 October 2011, 17:23.

    #2
    Re: Meeldauw

    Heb je ook een paar foto's van de meeldauw?
    Heb er sinds gister ook last van.
    Vandaag volledig behandelt.
    Lees deze maar even door.

    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...nten-de-das-om.

    Ik zou ze als ik jou was laten staan.
    Het risico nemen dat ze kunnen rotten.
    En hopen op het beste.
    Aan de foto's te zien moeten ze nog heel wat weken.

    Comment


      #3
      Re: Meeldauw

      Ik heb 1 foto, de eerste, genomen van de meeldauw. De rest van de besmette bladeren zien er precies zo uit. Ik denk dat de blaadjes over een dag of wat vol zitten met die zooi .

      Comment


        #4
        Re: Meeldauw

        Comment


          #5
          Re: Meeldauw

          Ik had 3 posts hierboven die link er ook al bij gezet .

          Comment


            #6
            Re: Meeldauw

            Meeldauw= Ga naar de winkel koop een bestrijdings- middel tegen meeldauw en klaar.
            Melk remt alleen dus de meeldauw zal niet verdwijnen bij melk gebruik.

            groetjes Bella
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Re: Meeldauw

              Ik had 3 posts hierboven die link er ook al bij gezet .
              Ow ja idd.

              Naja, dubbel gestikt houd beter.

              Comment


                #8
                Re: Meeldauw

                Ok thx voor de replys tot nu toe. Maar dan rest mij een nieuwe vraag:

                Als ik nu naar de winkel ga voor een bestrijdingsmiddel, met het komende weer in acht nemende.
                Ik zal waarschijnlijk de volle cyclus niet kunnen afmaken (+- 3 weken) het gaat regenen en de temperatuur daalt naar ong 13 graden.
                Is het dan wel aan te raden om een bestrijdingsmiddel zo kort voor de oogst (2wekenmax denk ik?) nog te gebruiken?

                Oja en in de toppen groeien nu van die knopjes (buds denk ik?) in de toppen, zoals normale toppen dus, STEL (niet van plan) ik oogst ze nu, is er dan een rookbaar product met wat minder effect, of een rookbaar product zonder effect^^?

                Edit: 1,5 week verder.

                http://imageshack.us/photo/my-images/20/98754934.jpg/


                Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.



                Last edited by Mrdude; 14 October 2011, 10:45.

                Comment


                  #9
                  Re: Meeldauw

                  Oja de trichomen hebben nu het doorzichtige stadium achtergelaten.

                  Comment


                    #10
                    Re: Meeldauw

                    Nou, ik heb 30 seconden op de eerste foto zitten wachten, toen was m'n geduld op.
                    Waarom zet je de foto's niet gewoon hier, en dan eventueel een link naar een externe site voor de full-scale foto ? (klik op het icoontje met boompje - "from computer" - "selecteer bestanden")

                    Het komt erop neer dat je gewoon je planten zolang mogelijk laat staan, zolang de trichomen nog niet amber zijn.
                    Kan het echt niet langer, dan moet je oogsten. Het resultaat zal natuurlijk een veel minder potent wietje zijn, en ook veel minder opbrengst.
                    Als je echt te vroeg oogst, krijg je alleen spinazie dat helemaal geen potentie heeft.

                    Dan krijg zo'n zelfde effect, als je van iemand een sigaret krijgt, en het blijkt een "light" te zijn.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Meeldauw

                      Mja mja mja. Wiet planten zijn en blijven aandachttrekkertjes. Ik weet t niet, is een soort angst dat mensen weten van welke pc deze fotos afkomstig zijn. Wat zoiezo te traceren valt ik weet t. Bij mij laden de fotos prima trouwens.
                      Ik wilde de plant oorspronkelijk deze week al kappen maar ik ontdekte dat zij nieuwe witte stengels aanmaakte en dat de toppen telkens compacter werden. Ivb met het wer let ik wel goed op, al is rot mij tot nu toe bespaard gebleven op meeldauw na.

                      Comment


                        #12
                        Re: Meeldauw

                        Hoe langer ze kunnen staan, hoe beter. 't Is prachtig weer nu buiten.
                        Succes.

                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: Meeldauw

                          !!!! ik heb een topje snel gedroogd (bagger) en tot mijn verbazing kwamen er allemaal zaadjes uit!. De plant heeft sinds zij haar geslacht heeft getoond (wit bloemetje, wit stengeltje kwam als eerste naar boven) naar mijn weten alleen vrouwelijke kenmerken gehad. Geen lelijke klokkentoren in mijn plant.
                          Nu heb ik gelezen dan industrieele hennep, vogelzaad, ook 2 geslachtgen heeft maar mijn plant heeft alle kenmerken van een normale sativa. Geen dennenboom die recht de lucht in gaat maar een plant die na een metertje een tak opzij heeft, en daarna zon mooie typische bos. Ik heb wel een herma gehad die er dichtbij stond. Deze zal haar dus hebben bezwangerd denk ik. Ik denk dat de kwaliteit van de tpjes dus minder is, aangezien zij ook energie in het ontwikkelen van zaadjes heeft gestopt. Wordt een hoop gepiel wanneer ik lekker ff wil roken.
                          Ook heb ik net een topje weggeknipt omdat er beginnende stamrot onderaan ontstond. Netjes 2 cm eronder afgeknipt en te drogen gehangen. Tot mijn verbazing ruikt de top naar citroen met iets zoetigs (zoet zuur, hehe) erdoorheen. Ik heb geen idee wat voor een plant het is, het zijn buitenzaadjes van de senseiseeds, en hebben c.a. 30 euro voor 10 gekost (iemand anders heeft ze gekocht) ben benieuwd wat het wordt over c.a. een weekje.

                          Comment


                            #14
                            Re: Meeldauw

                            Hoi Mrdude heb eventueel wel interesse in die zaadjes van die kruising met die herma, benieuwd naar wat er nu precies uitkomt, er wordt wel gezegd dat het weer herma zullen worden, maar dat zou ik toch graag zelf willen uitproberen, puur uit nieuwsgierigheid

                            Comment


                              #15
                              Re: Meeldauw

                              Eigenwijsigheid zal het zijn denk ik West..?

                              Jammer dat ze bevrucht is Mrdude, hopelijk hou je in ieder geval wat lekkers over na al dat gepiel.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X