Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ik heb 2 planten in een regenton buiten staan, het weer word nu echt slecht en het is heel vochtig dus mijn vraag is dan ook of ik nu al zou kunnen oogsten of beter nog een weekje kan wachten...
Nog even geduld, heb zelf ook ontzettend last van het weer. Toch is beter om een beetje rot voor lief te nemen als wat je over houdt van veel betere kwaliteit wordt.
Probeer ondertussen na iedere regenbui ( ) je planten even droog te schudden en ze in de wind te houden, dit helpt enorm.
Jij hebt goed veel last van meeldauw.
Ff goed nakijken en behandelen voordat je plant wegrot.
Ik heb er zelf ook last van.
Melk werkt niet, al geprobeert.
Zou nog even een middeltje halen en gebruiken voor de oogst als je nog langer dan een week moet.
Gisteren mijn geduld met 1 plant verloren, binnen in de grotere toppen beetje rot ontdekt. Meteen maar hele plant geknipt en opgehangen.
Nog geen rot in de 3 overblijvers en dat houd ik graag zo dus meteen weg met zo'n besmettingshaard. Was goed uitgebloeid dat wel, alleen trichomes maar voor 10% amber...
precies mijn redenatie. Het blijft een beetje schipperen tussen kwaliteit en kwantiteit natuurlijk, maar als je max 5% gewicht kunt winnen en mogelijk veel kunt verliezen aan schimmel is t naar mijn mening niet waard. Maar dit hangt natuurlijk ook veel van de genetica van de plant af. Mijn planten zijn niet bijzonder ziekte en schimmelbestendig ( Afghaanse Kush voor binnen staat buiten) dus kies sneller eieren voor mijn geld, echter als je een haze, purple of andere sterkere plant hebt die beter bestand is tegen onze herfst kun je kiezen om langer te laten rijpen.
Er zijn zoveel factoren die allemaal een even belangrijke rol spelen dat het erg lastig is om voor iedereen een advies te geven, komt allemaal neer op persoonlijke voorkeur en ervaring.
Zo, maandag gaat er geoogst worden..ik heb de trichomen niet kunnen bekijken omdat ik geen loep of camera heb maar de toppen zien er echt super uit.. Wat vinden jullie...
Comment