Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vraagje

Korting op 420shop
    Ik zie het zo snel niet staan hier, dus vraag ik het maar zo.

Ik lees overal op het forum dat als de temperatuur onder de 12 graden komt, je plant gaat stil staan. S'nachts is dit toch allang het geval? En kun je ze dan beter binnen zetten? De vraag die daar op volgt: gaan ze dan niet teveel in de stress?

En hoe zit het eigelijk met de regen? Maakt dat uit of dat op je planten komt? Gelukkig heb ik een klein kasje en heb ik daar geen last van, vroeg het me gewoon af.
    Smoke ze!
    Highlifeguide

Re: Vraagje

Planten smelten niet hoor van de regen buiten.
    Dat planten stil gaan staan als minder dan 12 graden is ? ik geloof het niet mijn planten staan buiten in volle grond
    en gaan nog steeds door hoor.
    Waar we nu wel sneller last van gaan hebben is schimmel in toppen door dat er meer vocht buiten is , maar een goede plant
    kan dat hebben.
    groetjes
    God was never on your side..

Comment

Wanneer de temperatuur (en dan vooral die van wortels) te laag word, remt dat de groei van je plant omdat het niet meer in staat is vocht af te geven en dus voedingstoffen te vervoeren.
      Of het helemaal stopt weet ik niet, misschien zo langzaam dat het lijkt stil te staan?
      Heb zelf afgelopen maand een plant naar binnen gehaald ivm. schimmel, echter binnen heb ik niet de goede verlichting dus bloeide die langzamer dan de planten buiten. binnen was t +/- 20graden en buiten net 15graden en vochtig. Toch bloeiden de planten buiten beter en ontwikkelden meer thc. ( thc kan gerelateerd zijn aan een beschermingsmechanisme van de plant tegen vocht en kou ).

Comment

Dus als ik het zo lees, maakt het niet uit dat je planten nat worden? Alsnog ben ik zeer content met mijn kasje ^^.

Maar nu heb ik nog een vraag, een maat van mij heeft het zelfde kasje als mij gekocht. Alleen is zijn kasje kapot gewaait en hij heeft ze nu binnen gezet. Alleen lijkt het wel of zijn toppen zijn gekrompen. Echt heel erg raar. Komt dit omdat het binne te warm is? Of mischien wel te droog? Aangezien we dezelde stekken hebben, vroeg ik me dat af.

De mijne staan nog steeds buiten, en gelukkig beginnen ze er steeds lekkerder uit te zien! Vandaag was er een tak afgebroken. ( had een stukje hout boven in mn kasje gehangen, zodat het water, het dak niet te ver liet inzakken. Maar hij is vanacht los geraakt denk ik ?!). Heb hem maar geknipt, en te drogen laten hangen! En nu hoop dat ik snel mn eerste eigen echt gekweekte jointje kan roken! Haha.

Iedereen harstikke bedankt alvast voor de reacties!
        Smoke ze!
        Highlifeguide

Comment

Je toppen nemen veel vocht op, dus als het buiten vochtig is zullen ze iets krimpen als je ze droger zet.
          Let wel te veel vocht kan schimmel bevorderen dus regen is niet optimaal. Helaas voor nederland wel een gegeven voor buitenplantjes dus kies planten die sterk bestand zijn tegen ons klimaat.

Comment

Bezig...