Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe het stuifmeel vangen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hoe het stuifmeel vangen

Korting op 420shop
    hallo,
    ik heb een vraag
    ik ben er achter gekomen dat het een man is

Uploaded with ImageShack.us

hoe kan ik het stuifmeel opvangen en dan van he zomer een nieuwe vrouw bevruchten?

alvast bedankt

laurens

Re: Hoe het stuifmeel vangen

Waarom wil je een vrouwtje bevruchten?
    Dan krijg je heel veel zaden met de kans dat er veel mannetjes tussen zitten.
    Ik denk niet dat dit is wat je wilt als ik he andere 2 topics hieronder bekijk.
    Je had deze vraag overigens beter bij je andere topic kunnen vragen ipv een nieuwe te openen.

Gr

Comment

Hoi laurens,

Je plant is in dat stadium, en je ziet (dan pas) dat het een man is?
      Maar goed , dat was je vraag niet.
      Stuifmeel opvangen: Er is hier een gebruiker op het forum die er een keer een topic van had gemaakt geloof ik, iets met een fotorolletje-koker (is van vroegah) en tikken en opvangen ofiets.
      Ik citeer die ene gebruiker "Monty"genaamd even:
      (wat ik gevonden had op: Monty's Melange pagina 14 http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...melange/page14 )

High again,

Op aanvraag even wat meer over het melken van stuifmeel van een mannelijke cannabis plant. Zoals jullie weten was de Duckfoot x Lowsnow een volle vent maar om zijn genen toch verder te geven heb ik besloten deze prachtkerel niet meteen de nek om te draaien maar hem buiten de tent in een andere ruimte voor het raam verder te laten bloeien zodat ik er stuifmeel van kan melken.

Als zijn ballen rijp zijn springen deze open als een parapluutje en er komen 4 stuifmeelzakken te voorschijn. Deze springen op hun beurt weer open en laten het stuifmeel vrij.

Zodra de ballen dus beginnen open te springen en je de eerste gele plekken stuifmeel op je plant ziet kan je beginnen met het melken van het meel. Ik gebruik er een busje voor waar men een fotorolletje in opbergt. Dit is luchtdicht afsluitbaar en handzaam.

Ga heel voorzichtig te werk en zorg dat de ruimte windstil is. Het stuifmeel uit de opengesprongen stuifmeelzakken waait bij de geringste lucht werveling alle kanten op. Doe dus vooral rustig aan en neem de tijd. Je houd gewoon het busje onder de rijpe opengesprongen bal en tikt heel voorzichtig met het busje omhoog tegen het steeltje van de bal. Het stuifmeel (tenminste een deel ervan, grootste deel vliegt alle kanten op) valt dan in je busje. De rijpe ballen laten heel gemakkelijk los van de plant dus doe het voorzichtig. Niet met de gehele plant schudden of tikken want dan valt ook al het stuifmeel eruit waar je nog niet geweest bent. Begin bij de bovenste rijpe ballen en werk zo voorzichtig naar onder toe. De mannelijke balletjes met stuifmeel gaan niet allemaal tegelijkertijd open, maar geleidelijk een voor een. Je ziet tussen de trossen ongeopende balletjes er voortdurend iedere dag enkele die al open en eventueel al uitgebloeid zijn. Je Melkt dus dagelijks of twee maal daags je plant voor een twee tal weken tot hij helemaal is uitgebloeid.

Soms kun je met wat behendigheid ook nog stuifmeel redden van een fanblad waar veel op gevallen is. De overrijpe ballen vallen bij de kleinste aanraking van de plant vang deze ook op in je busje er zit nog veel stuifmeel in vaak. Als je alle rijpe ballen hebt gehad. schud je het busje met deksel erop eens flink zodat dit stuifmeel uit de overrijpe ballen er nog uitkomt maar vervolgens moet je deze er wel uithalen voordat je het stuifmeel afgesloten en koel weg kan zetten. Deze plantendelen kunnen alleen maar gaan schimmelen en je stuifmeel bederven.

Op kamertemperatuur bewaard blijft stuifmeel enkele weken vruchtbaar. In de koelkast enkele maanden en in de diepvries is het wel een jaar houdbaar.

Een andere methode is om de net niet rijpe mannelijke top er af te knippen en deze in een glas water verder te laten afr
      ijpen om de stam kun je dan een stuk aluminiumfolie doen waar het stuifmeel op kan vallen en waarvan je het verder verzameld. Deze methode wort wel toegepast als je man bijvoorbeeld in de volle grond staat.

Comment

mooi fotoverslagje weedjewel
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Ik weet niet of er een fan in dat led-ding zit, maar dan kun je 'm gaan schoonmaken denk ik, want dan zit die ook vol stuifmeel ondertussen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Jongens super bedankt ik ga ermee verder ik hoeveel stuifmeel heb ik nodig voor 1 top?

Comment

Maar een heel klein beetje. Met een vochtig penseeltje kan je makkelijk een paar onderste topjes bevruchten. Wel je fan en afzuiging dan uit zetten zodat het niet door je hele tent vliegt.

Comment

okee maar op een om een duur moet de afzuiging toch weer aan?
                de lamp is geschakeld met 3 kleine fans
                de 90W led ufo dingen

iemand oplossing?

Comment

ja op den duur wel maar niet als je met je stuifmeel in je tent/hok aant werken bent. stuuifmeel is zo licht dat het aireborn blijft, het blijft als het ware zweven in de lucht, als je dan fans en afzuiging aan hebt bestuif je de gehele plant en das denk ik niet je bedoeling. Je zou kunnen bestuiven vlak voor je lamp uitgaat en dan alles ook uitzetten. Nog beter is het om de plant waar je een paar topjes van wil bestuiven uit je tent te nemen en deze in een andere ruimte te bestuiven (ook nu weer vlak voordat je lampen zouden uitgaan). Als je lamp dan weer aangaat mag ze weer terug.

Comment

. kijk op deze plant ging het in trof vandaag dit aan
                    het rechter blad word geel van binnen
                    hoe kan dit en hoe kan ik dit verhelpen?

Comment

Minder water geven ?
                      En geef je al voeding ?
                      Als je vrouwtjes onder dezelfde ufo hebt staan, hoef je nu geen moeite te doen om te bestuiven met een kwastje. Da's dan al gebeurd.

Comment

nog minder water? ze staat al bijna droog
                        ik geef canna flores als ik het goed spel
                        nee staan niet onder de zelfde ufo
                        en deze plant staat op zolder en die andere in het tuinhuis

Comment

Comment

oke dan sla ik 1 dag water geven over
                            als er nog mensen zijn die raad of tips hebben altijd welkom

Comment

iemand?

Comment

Bezig...
                              X