Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Graag jullie mening! (Guerilla Kweekje)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Graag jullie mening! (Guerilla Kweekje)

    Korting op 420shop
    Hallo medekwekers,
    Ik ben een beginnende kweker (Sinds een paar maanden 18) en wil graag een 'guerilla-kweekje' beginnen.

    Ik ben dit van plan te doen in een bos, enkele honderden meters van mijn huis vandaan. Ik heb al een spot gevonden en heb hier een kuil gegraven.
    Ik was benieuwd met wat voor grond ik te maken had, dus ben ik gaan voelen. De eerste 30 cm had ik te maken met zwart zand. Moest door enkele kleine wortels
    van kleine plantjes heen graven. Na 30 cm diepte kwam ik bij een soort klei-achtige substantie terecht. Het was goed te kneden. Ik heb foto's gemaakt van de klei en van de kuil die ik gegraven heb.

    IMG_3838.jpgIMG_3839.jpgIMG_3840.jpgIMG_3841.jpg


    Mijn vraag aan jullie:
    Zouden jullie op basis van deze foto's en mijn beschrijving iets kunnen zeggen over deze grond? Zou ik hier mijn planten kunnen kweken?

    Ook zou ik graag mijn grond willen opwaarderen met kippenmest. Alleen ik weet niet hoe ik dit op een gepaste manier moet mengen met de aarde.
    Is het de bedoeling dat ik het gewoon meng met de aarde waarin ik mijn planten zet? Zoja, wat voor verhouding moet ik hanteren?

    Ik hoor graag van jullie!

    Met vriendelijke groeten,

    Watchthis

    #2
    Re: Graag jullie mening! (Guerilla Kweekje)

    die klei is prima zie daar op foto 2 ook nog een worm nou ik zou een gat graven van 80 cm diep en in mei er gewoon in planten ik zou me meer zorgen maken dat het plantje wel genoeg licht krijgt in het bos en je kunt een zak grond bij de growshop kopen in die er in vermengen
    Last edited by stiekel; 13 January 2012, 23:19.

    Comment


      #3
      Re: Graag jullie mening! (Guerilla Kweekje)

      klei is fijn idd.. eerst maar eens een seizoentje op kweken (of bv een fikse zak van mee naar huis nemen en er wat potten mee vullen) voor je gaat aanvullen met ander spul.

      succes !
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #4
        Re: Graag jullie mening! (Guerilla Kweekje)

        Neem een monstertje aarde mee, meet thuis de pH en EC en je bent de baas.
        Grond voorbereiden ben je best laat mee, maar een emmertje kippenmest er goed doorheen scheppen kan nog wel, afhankelijk van welke EC je meet.
        Dure growshopgrond naar je guerilla-plek brengen vind ik zelf vrij nutteloos, zeker als er klei en wormen in de grond zitten is die al vruchtbaar genoeg, maar dat moet je zelf weten.

        Ik zie wel een netjes afgezaagde Berk op foto 2, dat betekend dat er mensen komen, en dat het onderhouden wordt.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Graag jullie mening! (Guerilla Kweekje)

          Hmm, ik zie dat ik vrij laat ben met grond bewerken. Zou het ook een optie kunnen zijn om geen kippenmest te vermengen in mijn grond, en mijn plantjes gewoon te planten?
          Zou ik mijn plantjes dan wel op weg kunnen helpen door ze voeding toe te dienen? Bijvoorbeeld plagron bloei?

          Comment


            #6
            Re: Graag jullie mening! (Guerilla Kweekje)

            Wat QnQ en ik al eerder schreven : bijvoeden doe je als het nodig is. Kleigrond is meestal rijk van zichzelf, doe je daar extra voeding doorheen kan je het zomaar te sterk maken voor je plantjes. Dus meet het eerst eens door, of zet er gewoon planten neer (mijn voorkeur) zonder wat dan ook te doen met de grond. Je kan altjd later nog wat bijvoeden als dat echt noodzakelijk is. En vergeet niet -ook daar heeft QnQ een hard punt- het is nog maar de vraag of je guerillaspot inderdaad geschikt is qua ontdekkingsgevaar! Zou toch jammer zijn als je allerlei dingen doet met een spt om vervolgens te moeten zien dat je plantjes binnen 'n maand weggehaald blijken te zijn.

            Alleen mijn absolute topspots -dat zijn dan spots waar ik al meerdere jaren onontdekt heb gekweekt- worden bewerkt/voorzien van wat extra's, en alleen als ze het nodig hebben. Anders is et de inspanning en poen gewoon niet waard. Guerilla is een cijferspel > van de goeie spots hou je er hopelijk 1 van de 3 over. Slechte spots worden allemaal gerooid, en als je zelf niet uitkijkt kunnen zulk soort spots ook nog eens de aandacht op jouzelf vestigen.
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #7
              Re: Graag jullie mening! (Guerilla Kweekje)

              Vriendelijk bedankt! Super voor een beginner zoals ik om zulke uitgebreide antwoorden te krijgen! Ik zal dit zeker meenemen in mijn allereerste kweek.

              Comment


                #8
                Re: Graag jullie mening! (Guerilla Kweekje)

                niet laten rondslingeren hoor ...
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment


                  #9
                  Re: Graag jullie mening! (Guerilla Kweekje)

                  Haha, dit zal zeker goed komen. Ik respecteer moeder natuur. Ben al blij genoeg dat ze zo behulpzaam is met het grootbrengen van mijn plantjes! Ook voor mijn eigen veiligheid zal ik zeker niets achterlaten.

                  Comment

                  Bezig...
                  X