Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Hoeveel nachturen voor bloei?
Collapse
X
-
Re: Hoeveel nachturen voor bloei?
Die tabel met zonopkoms en zonsondergang telt ook het half uur scherering erbij dus van die tijden mag je 1 uur aftrekken (30 min ochtendschemering en 30 minavondschemering). Verder is het zo dat een buitenplant een vollegig (hormonaal) volgroeide plant. Deze gaan zowel op het signaal van de afnemende lichturen en het verschuivende lichtspectrum in de bloei maar ook voor een deel omdat ze gewoonweg volwassen zijn. Zeker bij hybrides waar veel sativa in zit. (Rondom de evenaar is het altijd 12/12, de daar groeien de planten gaan echter ook pas bloeien als ze volwassen zijn en voldoende kwantitatief en kwalitatief bloeihormoon aan te maken.
Binnen zet men vaak een oonvalwassen plant om deze de bloei in te dwingen. Voor het omschakelen van groei naar boei zijn de 12 uur donker beslist nodig. Bij 11 uur donker gaat het vaak niet echt goed in de bloei. Na 2 weken 12/12 komt binnen dan doorgaans de eerste zichtbare bloei in de toppen. Nog eens 2 weken verder (week 2 van de zichtbare bloei) kun je de donkeruren weer langzaam gaan verkorten naar 11 uur. Eenmaal in blie zullen ze ook in bloei blijven met 11 donker 13 licht. Het is ook een beetje strain afhankelijk. de ene strain blijft mooi in bloei op 14/10 de ander gaat alweer reveggen op 13/11.
Succes.
-
Heej Monty, thanks voor de snelle reactie.
Dit was nou precies wat ik wilde weten. Ik heb zojuist je gehele wintertuinverslag bijgelezen. Ik ben halverwege gestopt i.v.m. tijdgebrek, maar ben nu weer geheel up to date voor wat betreft je verslag. Erg leerzaam ook. En dan met name je experimenten met licht. Aangezien ik mijn planten buiten wil gaan afbloeien word het moeilijk om tijdens week 3 en 4 van de bloei langere dagen te geven met een nacht van 11 of 12 uur. Maar mijn idee van 13/11 na de eerste weken bloei kan dus wel degelijk. En om te zorgen dat ik hier eerder aan zou kunnen beginnen zou ik met behulp van het Gaslantaarn-schema kunnen zorgen dat de planten sneller in bloei gaan als ze eenmaal 12/12 krijgen. (Niet om te slijmen, maar zulke verslagen zijn bron van inspiratie. Ik heb al heel wat ideetjes opgedaan voor de komende jaren.)
Dan heb ik eigenlijk nog een paar vraagjes. Denk je dat een korte bloeier als de White Widow hier goed voor te gebruiken is? En ik ben van plan om vanaf internode 5 terug te toppen naar 3 en dan later nog eens te toppen zodat ik 8 hoofdtoppen overhoud die ik op een ScrOG-net van 0,75x1,25 meter kan vlechten. Vraag: Heeft er toevallig iemand een idee hoe lang de groeiperiode moet gaan worden om mijn netje vol te krijgen? Ik wil namelijk half juli klaar zijn met afbloeien i.v.m. vakantie. Ik moet daarom begin mei al gaan verduisteren en voor die tijd moet het netje dus vol. Iemand een idee?
Alvast weer bedankt.
Groeten,
DreejkeGe kijkt mar, dan kande altijd nog mar zien.
Comment
-
He Dre,
Leuk dat ik je inspireer, hihi daar doen we het voor he.
Een white widdow zou in principe wel gaan. Hoe meer sativa invloeden er in een plant zitten hoe beter je deze kan toppen. Let wel toppen geeft wel enige groeistagnatie na de top dus die tijd verspeel je. Omdat je vroeg naar buiten wil en ook vroeg wil toppen zou ik binnen beginnen dan van 5 op 3 terug toppen. Na uitgroei van 4 nieuwe nodes nogmaals 2 nodes terug toppen. De onderste 2 zijvertakkingen vroeg wegnemen. Buiten hoor ik veel schimmelproblemen met de ww maar als je vroeg verdonkert zou je dit idd kunnen voorkomen. Over de groeitijd valt weinig te zeggen buiten is dat te weers en temperatuur-afhankelijk.
Comment
Comment