Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Slecht weer, wat zijn jouw maatregelen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Slecht weer, wat zijn jouw maatregelen?

Korting op 420shop
    lens10289801_1270637429hooped_greenhouse.jpggreenhouse-geodesic-dome.jpgThe_Greenhouse_So_Far.jpg254_12x16_1of_2_442X332.jpg
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Re: Slecht weer, wat zijn jouw maatregelen?

Hopen dat het morgen beter is ???!!!!

Ajo
    Ventje
    Living in Second live for real

Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

Comment

Regen is niet zo'n probleem normaal gesproken, het is vooral de hoge LV die je aan het eind van de kweek de das om doet.
      Die LV blijft in een kasje misschien juist te lang te hoog. Je hebt vooral wind en ventilatie nodig dan.
      Maar als je een manier weet om een paar weekjes zonnig weer te bestellen hou ik me aanbevolen
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

QnQ je hebt gelijk, dat is dus de voornaamste reden dat ik voorgaande jaren geen tentje om mijn planten gebouwd heb.. Maar ik heb zelf het idee dat de rot die ik kreeg voornamelijk door de regen kwam! Ik denk dat, in zo'n kasje de LV omlaag gaat zodra je planten droog staan en het door kan waaien.. Vooral wanneer het kouder wordt heeft de regen meer effect, omdat de LV door de temperatuur al daalt. Koude lucht houdt immers minder vast. Het is dus zoeken naar de ideale dekking tegen regenslag maar niet tegen wind. De zijden open laten kan een goede oplossing zijn, maar het hoeft maar een keer hard te waaien en je kunt je tentje ophalen aan de andere kant van de maas..

Ik ken mensen die doorzichtige golfplaten monteerden boven hun planten, zoals in een fietsenhok zeg maar. Dat werkte prima, geen waterdruppels op de toppen en alles kon toch blijven doorwaaien. Alleen ben ik op zoek naar een minder permanente oplossing. Iets wat ik in de winter tot de lente kan afbreken. Zo'n greenhouse met buizen is idd leuk voor de vegetatieve fase, maar daarna niet meer.

+ over dat zonnig weer, regel wat raketten en zilveroxide (dat was het toch?) en de wolken verdwijnen. Als de Chinezen het kunnen, moet het hier ook wel lukken.

Ik breek mijn hoofd een beetje over het slecht uitgetekende paint stukje wat ik hier heb staan.. In principe zou het voor voldoende airflow zorgen en redelijk stevig in elkaar te zetten met plastic buizen en doorzichtig zeil.. Onder open, boven open, maar gesloten tegen regenslag en regen van bovenaf.. De praktijk is anders, kan iemand me vertellen waarom dit wel of niet zou moeten werken? Of iemand een beter idee? Ik ben namelijk maar bij vlagen technisch, en wat tekenen betreft zo ongeveer nooit..
        tentje.jpg
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Een paraplu van doorzichtig plastic ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik heb vorig jaar dit kasje aan geschaften daar plaats ik mijn autoflowers in tot ze groot genoeg zijn om de volle grond
            in te gaan.
            Mijn erv van buiten kweken in en kastje is eigenlijk niet positief want je gaat veel sneller schimmel op je aarde krijgen.
            Wel zet ik tegen het einde van mijn buiten kweek een grote parasol boven mijn planten om ze zo toch redelijk droog te houden.
            paar weken voor ik ga oogsten.

groetjes bella

God was never on your side..

Comment

Met bamboestokken en wikkelfolie maak ik een afdak

Comment

Wind..
                Een universeel middel tegen narigheid..
                Last edited by fl13r3flu1t3r; 14 February 2012, 10:03. Reden: Te veel fouten voor zo'n simpel zinnetje..

Comment

mijn oplossing is met de planten rennen zo als ik afgelopen jaar heb gedaan wahahahaha

maja dit jaar toch niet dit jaar april na buiten en in eind juni gaan verdonkeren tot de oogst

mvg vaderke
                  sigpic

Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag (
                  Zambeza Seeds - Dutch Amnesia Haze) (2012)

Comment

je moet geen greenhouse hebben, maak gewoon een afdakje! zo blijven je toppen droog begin herfts (veel regen, dikke toppen) en krijgen ze toch genoeg verse lucht. En over de zon moet je je ook geen zorgen maken, die staat dan laag genoeg dat je afdak bijna geen licht tegenhoud
                    grow da weed, smoke it's buds

Comment

Bezig...
                    X