Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe werkt planten kruisen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Hoe werkt planten kruisen

Oorspronkelijk geplaatst door fl13r3flu1t3r View Post
    Interresante shit blijft dat..

kan toch ook door je plant bijv lichtstress te geven of langer laten staan??
    Zijn er trouwens breeders die alleen fem zaad dat op natuurlijke wijze is verkregen verkopen??

Smookse
    Fem-zaad, op natuurlijke wijze verkregen, is niet stabiel. Zaden van twee-slachtige planten hebben rudimentaire geslachtshormonen van het andere geslacht. Vandaar dat er ongewenste herma's gaan groeien zodra je een plant stresst. Als een vrouwtje geen mannetje vindt kan het voorkomen dat het vrouwtje de rudimentaire mannelijke eigenschappen gaat aanwenden voor zelfbevruchting, terwijl ze normaliter door kruisbestuiving bevrucht wordt.

Comment

Hoe maak je een eigen soortje wiet?

Comment

Door kruisbestuiving. En ga me nu in godsnaam niet vragen wat kruisbestuiving is. Op dit forum zijn best veel lieden daarmee bezig. Zelf heb ik een F2 generatie van NLX* Amnesia (voor de lol gemaakt). Dit jaar maak ik de F3 van deze kruising in mijn tuinbouwkas. De F2 heb ik ter beoordeling voorgelegd aan diverse lieden en ze vonden het een "goed rokertje". Vandaar dat ik er mee doorga.
        Last edited by Xtreme; 6 February 2012, 15:57.

Comment

Oke xtreme, ikzal zoeken op het forum, alleen wat zijn F2 en F3's?

Comment

F staat voor filius. F1 is de 1e generatie (in onder meer de plantkunde). En je moeder denkt ongetwijfeld: "Nemo non formosus filius matri".

Comment

Oke bedankt dit topic mag dicht

Comment

Bezig...
              X