Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RQS Easy Bud

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

RQS Easy Bud

Korting op 420shop
    hey,

binnenkort zou ik graag eens een eerste poging ondernemen om een eigen kweekje te starten.
    Ik rook al jaren, en heb zin om eens huisgemaakte kruiden te proeven!

Aanvankelijk wou ik een micro-kweekkast eigenhandig in mekaar steken, maar praktisch gezien zal dit moeilijk worden omdat
    ik echt heel weinig ruimte binnenin heb (ik woon op een klein appartementje) en omdat ik wel een heel beschut plekje heb buiten (een soort koertje) voor mij alleen.

Ik dacht dat dat het ideale discrete plekje zou kunnen zijn voor een plantje of 2-3.
    Deze plaats is door de hoge bebouuwing rondom wel volledig in de schaduw.
    Ik post wel nog een foto.

Maar aan de straatkant heb ik wel ook een klein terrasje dus als de ladies extra licht zouden willen kan het in principe
    Naast praktische overwegingen dacht ik ook dat het beter zou zijn voor de geur om geen binnenkweek te houden want
    mijn buur is de verhuurdster haar tandartspraktijk,
    dus pretty risky om dan een binnenkweekje te houden... :p , ook ben ik niet zo'n handige knutselaar.

Ik heb dus 3 zaadjes autoflower rqs easy bud aangeschaft. Men zei me en ik heb het op het net gelezen dat
    deze soort vergelijkbaar is met de white dwarf en dat deze soortjes in een kouder klimaat makkelijk kunnen overleven,
    dus ideaal voor nederlands en belgisch (waar ik woon) klimaat. Deze soort zou heel makkelijk te kweken zijn dus neem ik niet te veel risico en probeer ik het eens met deze soort.

Ik zal een bestelling plaatsen bij dutch-headshop voor een complete grow box alga plagron voor de voeding.
    http://www.dutch-headshop.com/nl/top...lga-p-627.html dan heb ik meteen alles dat ik nodig heb, of kan ik het ook met minder doen?
    Nu vroeg ik me ook af met welke aarde ik dit het best combineer.

Ik denk ook van zo'n smartpotjes aan te schaffen. Is dit geschikt voor buitenkweek, en zou dit veel verschil maken? (het is natuurlijk niet zo veel geld ) http://www.dutch-headshop.com/nl/smartpot-p-684.html

En wat adviseren jullie ervaren kwekers nog verder? Ik ben van plan eind april, begin mei de zaadjes te laten ontkiemen, can't wait! Natuurlijk ben ik van plan als de tijd rijp is om een kweekverslagje met goeie foto's te beginnen!
    Nu wil ik me voldoende informeren en voorbereiden zodat ik voldoende ben ingelicht en alle nodige materiaal bezit!

Dus wat vraag ik nu aan jullie: wat heb ik nog nodig om te starten, en aanvullende tips.
    Ik apprecieer elke tip en vind het heel dankbaar zo'n forum te hebben, man op korte tijd heb ik hier heel wat geleerd! greetings
    Last edited by highfives; 19 February 2012, 10:50.

Re: RQS Easy Bud

Ik heb wel een tipje voor je, hoop dat je het me niet kwalijk neemt.
    Druk aan het eind van een zin eens op <ENTER>, en af en toe ook eens 2x achter elkaar.
    Dan wordt je verhaal veel makkelijker te lezen, in vergelijk met de letterbrij die ik hierboven zie.

M'n scherm beweegt continue een beetje, ,dus ben ik ook steeds kwijt waar ik gebleven was met lezen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ow sorry, ik zal er rekening mee houden kzie het nu ook..

---------- Post added at 10:31 ---------- Previous post was at 10:27 ----------

et voila, aangepast.

Comment

iemand?

Comment

lowryders doen het goed op lightmix in potten tussen de 4 en 7 liter,dus zak lightmix bij de schop halen.ontkiemen doe je tussen 2 lagen wc papier in in het donker,daarna gelijk in de pot en in het licht zetten.dus lightmix van de growshop en een flesje bio bloei,en je ben er klaar voor.

Comment

Komt de buurvrouw niet buiten dan ? Als je daar wat plantjes zet gaat ze dat misschien best ruiken, die geur gaat niet recht omhoog.

Wat je nodig hebt verder...ehm, zaden had je al dan idd nog wat grote potten/emmers/smartpots, goeie aarde van de growshop en een flesje bloeivoeding dan kom je al een eind.
            Wat Tumble zei dus

Comment

het ontkiemen; hoe lang moet dat in het donker?
              ..Tot de worteltjes uitkomen?

greetzz,

Comment

Ik gooi ze altijd 24 uur in een glas water op zo'n 23 graden.
                Daarna gaan ze een bekertje aarde in, wortel of niet.

Comment

Veel dank voor de tips, heb enkel nog een vraagje: Ik zou gewone potgrond van aveve gebruiken in combinatie met plagron groei-bloei voeding, is dit schadelijk voor de waarden van die grond? Kan dit m.a.w. voor iets kwaad?
                  Het is zo dat ik in belgie woon en een zak grond niet kan bestellen op internet zonder torenhoge verzendingskosten
                  en wegens omstandigheden heb ik echt geen tijd om zo heen en weer naar nederland te gaan voor wat grond en een paar spulletjes.

Comment

In principe hoeft dat geen kwaad te doen, lees echter de verpakkingen goed! En begin pas met voeden na 2-3 weken.
                    Ik heb enkele keren prima gekweekt op potgrond, maar bijvoeden zal zeker moeten. Of plagron de beste optie is, dat weet ik niet. Ik zelf gebruik maar net de korrels die we hebben liggen en dus nooit vloeibare voeding.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
                    X