Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De eerste keer kweken.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

De eerste keer kweken.

Korting op 420shop
    hallo dit jaar wordt het de eerste keer voor mij dat ik wiet ga kweken in mijn tuintje.
    Nou heb ik al het een en ander op dit forum opgezocht maar sommige dingen waren mij toch niet helemaal duidelijk dus
    vandaar vraag ik bijdeze om hulp.

1.Is het ontkiemen vaan een zaadje echt noodzakelijk? of groeit de plant daardoor makkelijker/beter? of kan ik
    ook het zaadje direct buiten planten?.

2.Als ik b.v een kant en klare grond van plagron koop kan een plant daar de hele periode in groeien en bloeien of
    moet ik voeding toevoegen??

3. Kan je voor het ontkiemen gewoon die kant en klare plagron grond gebruiken of moet er speciaal zaai en stekgrond
    worden aangeschaft?

Ik wil ongeveer eind mei beginnen met met plantjes dus ik hoop gauw een reactie te krijgen.

Alvast bedankt,

Big Buddha Cheese.

---------- Post added 21st February 2012 at 00:56 ---------- Previous post was 20th February 2012 at 23:24 ----------

Pardon ik heb me al voorgesteld maar voor de rest vrij nieuw hier en volgens mij heb ik perongeluk
    mijn bericht in het verkeerde topic geplaatst(heb al aardig wat gerookt namelijk)
    kan mijn bericht misschien verplaatst worden naar het topic over vragen enzovoorts?

Re: De eerste keer kweken.

Het ontkiemen van je zaadje is altijd aangeraden. Er zijn er die niet ontkiemen en direct in zaai-en stekgrond steken. Dus, ja, ontkiem het eerst.

Een gouden tip: Als het staartje van het zaadje er uit komt, en je het in de zaai en stekgrond steekt, maak dan eerst de grond nat, voor je het zaadje er in steekt. Het water moet uit de gaten onderaan je pot komen.

En daarbij de antwoord op je tweede vraag: Ja, gebruik 2 soorten grond. Direct voeding toevoegen of grond met voeding kan je plantje doen verbranden. In het begin heeft het gewoon licht en water nodig, voeding is trop! Je zal er ook zoveel geld niet aan uitgeven, een zakje van 5 euro is genoeg, je moet later toch je plant verplanten dus spaar de grote bloempot voor later.

Success!

P.s: Zie mijn kweekverslag (Kweken in Tenerife, Spanje). Daar is alles step-by-step zoals ik het je hier uitleg
    Resident in Tenerife, Spanje.
    3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

Comment

Bedankt =D

---------- Post added at 20:34 ---------- Previous post was at 19:34 ----------

hoe zit het eigenlijk met licht? ik groei namelijk in Amsterdam maar in mijn tuin heb ik niet 12 uur vol zonlicht of telt het staan
      in de schaduw ook als een licht uur??

Comment

Of in de schaduw staan telt als licht uur weet ik niet.

Hoe meer licht, hoe beter natuurlijk, maar zonder die 12 uur zonlicht gaat hij ook wel groeien, maar meer in de hoogt dan in de breedte.

Wie niet waagt blijft maagd

Comment

haha reuze bedankt. Ja ik ga het gewoon proberen wie weet wat er voor moois uitkomt .

Comment

schaduw is minder licht, en da's heel wat anders dan geen licht. schaduwuren tellen dus gewoon voor lichturen want zeg ou zelf, iets wat in de schaduw staat kan je prima zien toch ?

donker moet ook echt donker zijn, anders heb je lichtstress (eum... )
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Je kan je zaadje ook zo in een potje met zaai en stel aarde doen en lekker in de zon zetten dan komt hij vanzelf wel boven
              Bij ontkiemen via watjes ed loop je altijd kans dat het worteltje beschadig .
              P.s zaai en stek aarde is losse aarde zonder grote stukjes er in zi dat de worteltjes van je plantje makkelijk kunnen groeien en er zit voeding speciaal
              voor klein plantjes in de aarde in normale aarde zit teveel voeding voor zo klein plantje suc6

groetjes Belladonna
              God was never on your side..

Comment

bedankt voor de snelle reacties. Ik kan nou een beetje een plan voor mezelf gaan maken hoe ik het ga aanpakken.

Comment

Ontkiemen in WC papier kan toch ook?

Comment

Je leest altijd dat voorkiemen beter is. Mijn ervaring spreekt dat tegen, omdat je beter moet opletten dat ze niet uitdrogen, dat je handen helemaal ontsmet zijn, want je legt ze te kiemen in een bacteriebroeikast.

Zeker wel zaai en stekgrond kopen. Zelfs na deze zaai en stekgrond je plant niet rechtstreeks in plagron batmix zetten, dat is veel te zwaar bemest. Je plant moet iedere keer aan voeding wennen, zonder een te groot verschil. Bovendien is voeding wel belangrijk, maar overdaad schaadt vaak meer dan een beetje ondervoed. Probeer dus op het gemakje wat bij te beginnen voeden, maar stop op tijd en overdrijf er niet mee. Begin best met een gewonere grondmix.

Veel succes !
                    Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

The plant of today, makes the planet of tomorrow.

Comment

Hey ik heb samen met wat vrienden een weddenschap afgesloten om zo goedkoop mogelijk te kweken maar toch een zo leuk mogelijke opbrengst eruit halen
                      (dat wordt lachen want dit is voor ons allen de eerste keer kweken.)Ik ben dus vanplan om een soort van budget kweekje te doen,
                      en wil niet meer uitgeven dan 50 euro.

Nou heb ik goed lopen zoeken op het internet en kwam er tot mijn verbazing achter dat er een winkel nog geen 10 minuten van mijn huis zat, en heb daar even op de site gekeken.
                      Mijn lijstje ziet er zo uit :
                      1. Ams zaad van GreenHouse 5 st is een Swiss indica x Swiss sativa. Er stond bij dat ze relatief makkelijk te groeien was, en ook een niet zo top rot gevoelig.

2. 2x 20 liter potten gebruiken (mijn planten mogen niet heel groot worden vanwege de buren en natuurlijk voor oom agent )
                      eentje van 10 liter (zodat ik daarmee een beetje kan expirimenteren) en 3 voorgroei potjes.

3. 1 zak Gold label lightmix met perliet van 50 liter. (hopelijk licht genoeg om te gebruiken bij de eerste keer overpotten)

4. En als voeding wil ik Canna terra vega en Flores gebruiken.

totaal bedrag is 51 euro dus zit er 1 euro boven hehe.
                      Maar dat mag zeer zeker geen belemmering zijn.

Zou graag jullie mening willen horen over mijn "Boodschappen lijstje".

Comment

Voor een buitenkweek moet je inderdaad niet zo'n groot budget hebben.

Persoonlijk, ga ik aan zo'n 20 euro liggen. Ik had al 2 potten, steentjes voor de draining onderaan.

Wat ik heb gekocht:

1x Special Queen #1 = 4 Euro.
                        1x Zaai - en Stekgrond = 5 Euro.
                        1x Zak cannagrond = 5-6 Euro. (Het is een 12 liter zak dus ga ik nog mengen met wat "normale" potgrond).

Die 5 euro die ik er nog bijreken is water (soms geef ik ze en concreet merk flessenwater omdat de ph waarden perfect zijn).

Aangezien je meer dan 1 zaadje hebt en potten moest kopen vindt ik het nog een correcte prijs.

Comment

Bezig...
                        X