Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waarom toppen en dieven?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Waarom toppen en dieven?

Korting op 420shop
    Hallo mensen,

Ik wil zelf graag buiten gaan kweken en ik vroeg me af waarom ik eingelijk moet toppen en dieven.
    Want ik neem gewoon 5 planten, en die laat ik in het bos groeien ( prive bos aan het huis )
    de bodem is geschikt op die plek, en er komt veel zin, Kortom alle vereisten zijn in orde.
    Het zijn dus white widow planten (sativa) en ik vroeg me dus af waarom zou ik ze toppen en dieven (snoeien)
    als ze ook gewoon normaal zonder dat kunnen groeien en meschien wel betere kwaliteid wiet op leveren.

Alvast bedankt,

Re: Waarom toppen en dieven?

Door te toppen krijg je meerdere hoofdtoppen en daardoor ook meerdere zijtakken met toppen eraan. Door de dieven zorg je dat alle energie naar 1 of een paar hoofdtoppen gaat zodat ze extra dik worden.

---------- Post added at 18:05 ---------- Previous post was at 18:04 ----------

oh en welkom trouwens
    Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Maar dit wordt over het algemeen alleen binnen gedaan , buiten kun je ze beter hun gang laten gaan als je de ruimte hebt

Ajo
      Ventje
      Living in Second live for real

Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

Comment

Waarom ? buiten kun je dat net zo goed doen.
        Eigen gekweekte zaden

Comment

idd, van 'n buitenplantje trek je met wat zorg zomaar 1kg als je lekker los gaat met toppen, fimmen, buigen,m splijten... let the season begin!
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Indeed, alles lekker toppen buiten.
            En het is niet zo moeilijk. Je knipt gewoon het uiteinde van een tak eraf.
            Met de kans op budrot heb je liever 100 kleinere topjes dan 1 hele grote hoofdtop.
            Dieven is niet nodig buiten.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik doe het wel QnQ, maar alleen met grote struiken, en dan alleen nog omdat ik een hekel heb aan microknipwerk
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Tuurlijk kan buiten alles het zelfde als binnen maar heb je er voordeel van buiten
                Als je honderd planten buiten heb staan ga je die echt niet toppen of fimmen , kwa probleemen met oogsten en verwerken

Tjapado waarom promoot jij die over commercieele site in je handtekening ??
                Gebakken lucht verkopers en eigen producten adviseurs !!!???

Ajo
                Ventje

Comment

Nee oke maar wie heeft er 100 planten buiten ?

Ik promoot de site niet maar vind het leuk om te laten zien wat ik heb gedaan. Had net zo goed op jointjedraaien kunnen staan.

---------- Post added at 17:31 ---------- Previous post was at 17:23 ----------

en dit forum is trouwen net zo commercieel :p
                  Eigen gekweekte zaden

Comment

Het grote nadeel van buiten toppen en fimmen is dat je compacte planten krijgt !!!!????
                    Buiten is het meestal vochtiger dan binnen , heb je veel vocht op je planten wil je graag dat dat er snel af gaat , buiten gebeurt dit door de wind en zon , hoe compacter je plant des te minder zal er wind door heen kunnen en zal je sneller last krijgen van toprot
                    Als je buiten planten beschadigd door te toppen ,knakken of simpel een blad verwijderen heb je meer kans op stamrot

Ik vermoed dat jij(Tjap) na een regenbui de planten die je in de tuin hebt staan gaat lopen schudden om de druppels eraf te krijgen ?
                    Er zullen zeker druppels afvallen maar de druppels die op je toppen zitten zullen in je toppen trekken/lopen , op het moment dat jij gaat lopen schudden breekt de oppervlakte spanning van de druppel en loopt zo je top in met toprot tot gevolg

Ajo
                    Ventje

Comment

Ik schud heel af en toe. maar feit blijft dat jij door te toppen de toppen van jou plant allemaal op de zelfde hoogte hebt waardoor de zon evenredig verdeelt is over alle toppen. Waar door jij meerdere dikke toppen krijgt.

Als jij niet topt krijg jij in het midden 1 grote hoge top die de meeste zon op vangt en de zon blokkeert voor de toppen er om heen.

Naja elk voor deel heeft zijn na deel zullen we maar zeggen.
                      Eigen gekweekte zaden

Comment

Bezig...
                      X