Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenwiet kweken? waar beginnen??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Buitenwiet kweken? waar beginnen??

Korting op 420shop
    Hey,
    ik ben eigenlijk gister pas op dit forum terrecht gekomen, en ik moet zeggen zwaar respect voor wat hier allemaal geschreven staat en wat hier allemaal voor info opstaat. Alleen hier komt mijn probleem : Ik en een vriend van mij willen dus buiten wiet kweken en ik heb al wat gelezen maar weet absoluut niet hoe en waar ik moet beginnen. Wat kan ik het beste doen en waar kan ik het beste op letten? Gewoon een zaadje bestellen in een potje duwen water erbij wachten totdat hij uitgroeit en dan een paar weken in een bos planten met wat kippengaas eromheen en speciale potgrond van de growshop?

Groeten uit het zuiden,

Re: Buitenwiet kweken? waar beginnen??

welkom beste en makkelijkste is stekken regelen,lukt dit niet,dan vrouwelijk zaad kopen,ontkiemen in kleine potjes met lightmix zetten onder tl,daarna overpotten in 5liter potten met lightmix en meer tl er boven,en wachten tot het lekker weer word,en dan je zooi in het bos planten,in een kuil met lightmix erin.wil je er veel in het bos gaan zetten dan kan je ook 2 a 3 liter potjes nemen,anders moet je zoveel tl ers kopen

Comment

Stekken zou ik zeker niet aan raden begin gewoon met zaden.
      je kan cannabis zaden al per stuk kopen.
      Buiten kweken kan je al in mei beginnen zaadje in de grond en de natuur doe de rest.
      Zaadje in een pot aarde water er bij en klaar kan ook.
      Lees eens wat kweek verslagen van buiten kwekers of binnen kwekers

groetjes Bella
      God was never on your side..

Comment

Ik heb in mijn eigen topic een hopelijk begrijpelijk verhaal getypt over het begin van de buitenkweek. Die staat onder deze post vermeld in mijn signature. Op veel van je vragen is lang en breed, en uitgebreid antwoord gegeven. Lees dus lekker op je gemak even rond (kijk ook in de binnenkweek gedeelten) en je vind alles wat je nodig hebt! Soms zelfs meer dan je eigenlojk wilt weten, maar dat hoeft geen probleem te zijn! Succes en maak er een mooi kweekje van!
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Hoi keefate,
          Ik ga ook buiten kweken,ben alleen iets te enthousiast geweest.....nadat ik de zaden gekocht had, heb ik ze gelijk laten ontkiemen....iedereen hier zal me wel voor gek verklaren
          Nadat ik hier eens wat gelezen had blijkt dat je dit pas moet doen in mei hahahah dus je ziet het ,ben dus een echte greeny
          Ik heb de ontkiemde zaadjes vervolgens in een pot overgezet en krijgen nu 18 uur daglicht(gecombineerd natuurlijk met TL licht want het is nooit zo lang licht buiten).
          En dan 6 uurtjes slapen in het donker.
          Je gelooft het niet,maar er is vanmorgen een worteltje zijn hoesje al kwijt geraakt en het lijkt een heel klein beetje op een groenachtig blaadje.

Of die van mij het gaan overleven weet ik niet,maar in ieder geval zijn er hier zat mensen die je op weg kunnen helpen met goede adviezen

Comment

haha oke dankjewel iedereen! Geweldige reacties. Het enige probleem is bij mij binnen ontkiemen gaat lastig worden. ik ben 18 en woon nog thuis. moeder is juffrouw dus ze wilt dat ik de ideale zoon ben hahahaha mooi niet dus. Weten jullie misschien tot ongeveer hoeveel weken ik het vol kan houden met het 'biologie project" van school haha. weekje of 3? of begint het dan echt al op een wietplant te lijken? en verder is het bijna allemaal duidelijk. Gewoon dus zaden kopen rond deze tijd. volgende maand planten en laten ontkiemen en dan na een weekje of 5 buiten neerzetten in een bos.
            Thanks iedereen!

Greets
            Last edited by Keefate; 5 March 2012, 13:16.

Comment

Als je hier eens wat topics leest moet het toch wel zo'n beetje duidelijk zijn ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

-verwijderd i.v.m onnodig commentaar-
                Last edited by LR2; 5 March 2012, 20:27.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

How sorry vertypt, en ja heb alles gelezen van je post! GEWELDIG!!! wauw weet echt al heel veel meer! De enige vraag is wat zijn jullie suggesties nog kwa soort?
                  Ik hoor veel goede verhalen over double dutch, of swiss? Enige suggesties nog? voor de rest weet ik alles al dankzij LR2

Thanks!

Comment

Hier kun je meer vinden over welke beginnersplant je kunt nemen. Double fun wordt erg veel aangeraden, een makkelijke maar gigantische plant! Maar het gaat erom wat jij wilt! Wij kunnen je wel vertellen wat je nodig gaat hebben, maar dan zet je neer wat WIJ willen.. Het is jouw tuin natuurlijk! Of als je guerilla gaat: je moet een kleinblijver hebben, dus bij voorkeur een Indica soort. Hoewel die soms ook de pan uit groeien. Kijk gewoon eens lekker rond op de websites van zaadbanken en laat zelf je oog op iets leuks vallen. Ik zie hier steeds mensen PP zetten of White widow, persoonlijk ben ik daar wel een beetje klaar mee. Maar ze zetten het vaak alleen op advies van anderen! Er zijn hier alleen de ervaren mannen en vrouwen die zelf hun soort kiezen, de rest volgt een beetje. Zo komt er nooit nieuw vlees in de kuip, behalve door de oude rotten in het vak natuurlijk!
                    Ik ben zelf begonnen zonder internet (op bestellen na dan) en heb ook zes jaar gedaan zonder dit forum. Ik moet zeggen dat het zes goede jaren waren! Daarom: kies lekker waar jij zin in hebt! Wij roken er toch niet van

Let alleen op hij moet:
                    - rot en schimmelbestendig zijn
                    - Nederland-proof zijn
                    - Lekker opbrengen
                    - Ook geschikt zijn voor beginners

Als je dat meeneemt in je vergelijking, komt het altijd goed!

Comment

LR2 als er een ammy emmy award was voor goed advies geven had jij hem gewonnen! WAUW wat een goed advies geef jij! bedankt voor alle goede reacties, bijna al mijn vragen zijn beantwoord heb er alleen nog 1tje. Bij een vriend van mij in de achtertuin zou het kunnen. het probleem is hier komt niet zoo veel licht door i.v.m. bomen, Zou het hier dan ook nog geschikt zijn om een paar plantjes neer te zetten, het word hier zeker niet gestolen maar de opbrengst zou dan minder zijn. Wat zou jij dan doen, of daar neer zetten of in een bos? Bedankt iedereen!

Comment

Zou op beide plekken wat zetten
                        Verschillende soortjes ook natuurlijk.
                        In een bos wil je misschien lage plantjes, lowrider2 ofzo, en in een tuin waar niemand het kan ruiken of zien kun je planten van 2m hoog zetten.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ja dat is dus het enige probleem.. de geur, je kunt er niks aan doen of je moet al flink veel lavendel daar neer zette. wanneer is de geur t sterkst en bijna nietmeer te houden?

Gegroet haha

Comment

In de bloei

Het kan allemaal heel simpel, gewoon in een pot zetten die groot genoeg is met normale potgrond en na een tijdje wat voeding geven, buitenwiet kweken stelt niet heel veel voor.
                            Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Nou als je de planten met rust laat, en het waait niet. Dan kun je er een meter van af staan en niets ruiken. Kleine planten geuren automatisch minder dan grote planten, in verband met de hoeveelheid verdamping van water. Minder plant verdampt minder vocht uit zijn bladeren en geeft zo ook minder geur af. Maar de geur blijf je hebben, sowieso in de bloei. Als je een late bloeier hebt, kan dat wat schelen omdat de meeste mensen in de herfst alweer binnen blijven. Echter wanneer ze wel buiten komen, om de laatste fatsoenlijke zonnestralen van het jaar te vangen, worden ze wel overdonderd door die wietlucht Er is helaas geen middenweg!
                              Ik zou ook op beide spots wat zetten als je de kans ziet, je spreidt je risico en ook verdubbel je de kans op opbrengst. In de schaduw zullen je planten het inderdaad minder goed doen. Maar als ze toch twee/drie uur per dag in de volle zon staan, dan is er nog een boel goeds van af te halen hoor.
                              Maar het meest belangrijke is nog, je moeder is juf. En jij wilt het beeld ophouden dat je de ideale zoon bent, weet je al waar je jouw oogst gaat laten? Als ze die vind, ben je er mooi klaar mee! Ik raad je toch aan eens goed te overleggen en je moeder nog eens lief aan te kijken. Een wietplant kan heel interessant zijn (zo is het hier begonnen), en als je moeder weet dat je blowt; liever uit eigen tuin dan die (soms) vervuilde troep uit de shop. Of niet soms? Goede communicatie kan wonderen doen. Leg je moeder eens uit wat je wilt, en waarom. Een jaarvoorraad bier hoef je niet te kopen omdat de super bijna iedere dag open is. Maar een coffeeshop is ver reizen, kost klauwen met geld, en is niet altijd even betrouwbaar. Soms zit er lood, plexiglas of zelfs vermalen TL-buis doorheen (naar aanleiding van die krantenartikelen, 6 jaar geleden, begon mijn moeder ook te vragen of het wel zo veilig was). Als je dus een jointje in de maand wilt roken met vrienden, loont het meer om zelf wat neer te zetten. Je hebt dan een jaarvoorraad, hoeft niet naar de shop en je moeder kan toezicht houden op hoe je voorraad afneemt door het jaar heen. Dat geeft haar een mooi inzicht in jouw gedrag. Wat moeders stiekem wel fijn vinden. En dan kan ze zelf ook eens zien hoe zo'n plant groeit en wat er nu zo speciaal aan is. Of wat er juist helemaal niet speciaal aan is. Mijn vader (ook docent) kwam iedere dag even ruiken en kijken of het nog goed gaat, hoewel ik dat van hem nooit had verwacht! Toen kwamen de verhalen over vroeger, en bleken mijn tantes ook flink wat gekweekt te hebben. Je moeder is ook jong geweest, maak daar gebruik van en praat er eens lekker over met een kop koffie. Dat kan echt wonderen doen! Als ze het niet wilt, kun je altijd nog je originele plan doorvoeren. Maar probeer het! Ik wilde ook stiekem gaan doen, toen eens goed gepraat en een maand later stond de eerste plant al. Ze helpen nu zelfs met verzorgen als ik op vakantie ben!

Comment

Bezig...
                              X