Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een beetje te enthousiast .....buiten kweken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Een beetje te enthousiast .....buiten kweken

Korting op 420shop
    Hoi,nou de titel zegt het eigenlijk al.
    Na het aanschaffen van de Fruit Spirit,(kinderlijk enthousiast als ik ben),huppa...gelijk op natte tissue...en ontkiemen maar
    Niet erbij nagedacht dat dit pas in mei moest

Ok,de rust is weder gekeerd en de ontkiemde zaadjes zitten sinds dit weekeinde in de aarde.
    Ik probeer ze inderdaad dan 18 uur licht te geven (deels door TL verlichting) en dan 6 uur slapie doen.
    En wat schetst mijn verbazing vanmorgen?Jawel,1 van de twee is echt al blaadje geworden
    Ik weet inmiddels dat ik veel te vroeg heb ontkiemt maar met een beetje hoop,kan het toch nog wel wat worden?

Toch?
    Trouwens ik heb gisteren voor het eerst de HerbalAir uitgeprobeerd.....toppie

Re: Een beetje te enthousiast .....buiten kweken

Zeker wel!
    Zou m wel constant gewoon onder die tl houden op 18/6 of 16/8.
    Eventueel over een maandje mits lekker weer af en toe naar buiten..

Suc6 en Smookse

Comment

Ah dank je wel fl13r,dus er is nog hoop.
      Ok,dan laat ik ze vanaf vanavond continu onder de TL staan.
      Op 18/6 dan maar?

Comment

Beter vroeg dan laat.
        Genoeg verlichten nu is de boodschap. Ze mag absoluut niet strekken he.
        Of uw enthousiasme gaat niet lonen.

Zorg dat de nodes goed op mekaar zitten, top ze op de vierde internode en van uw twee hoofdtoppen topt ge op de zesde.
        Ze zal zeker meer als 3m worden dan, IN BREEDTE. Ik zou ze zeker niet voor hoogte opteren in uw geval
        En als het uit de hand loopt, blijven doortoppen he.

Comment

Goed, zal ik er dan bij vermelden dat die TL-lamp echt maximaal 10 cm van je plant mag staan.. Want anders strekt hij dus!
          Ik lees hier wel dat iedereen zegt: zorg ervoor dat 'ie niet strekt, maar niet hoe je strekken voorkomt! Je bent nieuw dus ik zeg het maar vast, dan hoef je het niet te vragen
          Te grote afstand tot de lamp zorgt ervoor dat je plant meer stam gaat aanmaken zonder daar stevigheid voor te hebben, je krijgt dan een spaghettisliert met blaadjes.. Dat wil je natuurlijk niet!

Te vroeg kiemen is niet erg, maar de kans op een mislukking wordt er wel groter door! Zorg dus dat je de volgende keer van te voren leest, en daarna pas actie onderneemt
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Als alles mislukt trek je er gewoon een stek van en begin je opnieuw..

Suc6 en Smookse

Comment

Eerste gedeelte,goede tip dank je wel
              Tweede gedeelte: toch heb ik hier het idee dat dit een grap is?

Oorspronkelijk geplaatst door Micronaut View Post
              Beter vroeg dan laat.
              Genoeg verlichten nu is de boodschap. Ze mag absoluut niet strekken he.
              Of uw enthousiasme gaat niet lonen.

Zorg dat de nodes goed op mekaar zitten, top ze op de vierde internode en van uw twee hoofdtoppen topt ge op de zesde.
              Ze zal zeker meer als 3m worden dan, IN BREEDTE. Ik zou ze zeker niet voor hoogte opteren in uw geval
              En als het uit de hand loopt, blijven doortoppen he.

---------- Post added at 09:08 ---------- Previous post was at 09:03 ----------

Bedankt LR2,ik heb de TL verlichting nu circa 10 cm van de plantjes staan.
              Ja die was dus ook nieuw voor me:"strekken"
              Bij het ene kiempje(1,5 cm groot) is een echt stevig stengeltje te zien.Dit is toch juist goed?Of ben ik nu pasta aan het kweken

Comment

lekker voor het raam zetten
                God was never on your side..

Comment

Hoi Bella,
                  Zonet nog een heerlijk zonnetje op het balkon,wel uit de wind natuurlijk en onder toezicht ivm hongerige vogels die mijn kiempje als eten zien
                  Heb al wat hangbakken voor het balkon gehaald zodat ik straks kruiden en leuke plantjes erin kan doen.
                  Dan ruikt het lekker en het houd ongedierte weg.

Ik had ze voor het raam staan maar ik kreeg het advies om ze onder de TL te laten staan ivm " strekken".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smigje View Post
                    HerbalAir uitgeprobeerd.....toppie
                    Vertel vertel, daar wil ik meer over weten. Hoe reageerde je op de medicinale dampen ervan?
                    Suc6 Smigje met je zaden! Zonde. Strekken gaan ze toch wel doen en met 1 tl-buisje ga je het ook zeker niet reden.
                    Heb je mss een klein kweekkasje(glas/plastic) die je buiten kunt zetten op de betere/zonnige dagen? Hierin kan je straks je plantjes vroegtijdig opkweken, samen met je andere kruiden.
                    Hou ze lekker binnen en zet er een bak licht boven. Boek al binnen?

Greetz Kitefreak
                    Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
                    Blow it and you'll know it!!

Comment

Helemaal te gek joh die HerbalAir!
                      Heel gebruiksvriendelijk,heb er White Widow in gedaan,je wordt er high en ontspannen van.
                      Wel apart want je ziet geen rook,maar de werking is er bepaald niet minder om.
                      Als ik het vergelijk met een joint,dan is dit lekkerder.

Ik hoop dat ze het wel gaan redden,de meningen zijn erover verdeeld.
                      Nou ben ik een optimist dus ga ervan uit dat het prachtig weer gaat worden zodat mijn plantjes een kans krijgen.
                      Zo niet dan haal ik nieuwe zaadjes en wacht geduldig tot mei
                      Oh ja het boek is binnen dank je wel voor de tip.

Comment

Die tl lamp haald niks uit beter zet je ze voor het raam das meer licht dan die tl kan geven .
                        En zo af en toe buiten in het zonnetje zetten helpt
                        Maak je is foto van je plantje ?

Comment

Onder die ene TL staan ze denk ik beter dan achter het raam.
                          Zoveel licht is er nog niet buiten, en zeker niet achter glas.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik hou in de gaten hoe het weer is.Zoals gisteren was het vrij grijs en sober buiten dus gingen ze lekker onder het TL lampie,en vandaag ziet het er gunstiger uit met een beetje zon dus dan mogen ze van mij wel in de vensterbank staan en als het echt zo is dat de zon goed doorbreekt dan zet ik ze effe buiten neer.
                            Ja Bella das een goed ideeom foto's te maken,ga ik doen.
                            Even uitvinden hoe ik die hier erop krijg maar dat komt goed

Comment

Ik zou ze lekker voor het raam zetten en buiten in de zon een tl heeft nooit zelfde licht

Comment

Bezig...
                              X