Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste Keer!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste Keer!

Korting op 420shop
    Aangezien jullie wel zulle zien aan mijn account, ben ik nieuw op dit forum
    - Je Username of voornaam : Armadero
    - 19jaar
    - Hoe ben je hier beland: Intresen in wiet en wilde is een keer proberen zelf me eigen wiet te maken
    - Wat is je kweek-ervaring? Beginner! En ga voor de buiten kweek.

Maar zou dit jaar het eens wille proberen, en er het beste van te proberen maken
    Na zorgvuldig lezen en opzoeken op dit fora e.d heb ik al een bepaald idee over het hoe en wat
    Maar wou dit toch nog eens delen, aangezien er hier mensen zijn die er meer verstand van hebben dan ik.

zoals eerder vermeld is dit allemaal nieuw voor mij en wil ik beginnen met buiten kweek.

Maar heb wel een aantal vragen nog.

1.Ik heb namelijk 3 soorten zaden gekregen allemaal vrouwelijk; namelijk White Widow , Snow White, THC BOMB ben
    nieuw dus weet niet of dit goede soorten zijn om buiten te kweken ? Zijn geen autoflowers

2.Ik wil ze buiten in potten (speciekuip) gaan kweken is de grote van de plant afhankelijk van de grote van de pot ?
    Beschik over 20liter 45liter en 60liter welke is aan te raden.

3. Ik las wel dat je ze het best binnen kan laten ontkiemen in een vochtig bakje ,kan je ze na het ontkiemen ook binnen in een kleine pot doen met Plagron bat-mix en onder een TL lamp zetten in een afgesloten bak en daarna naar buiten verhuizen ?

4. Soort grond ik las dat je ook makkelijk gewoon Plagron bat-mix kan kopen is dit goed genoeg ?
    En moet je de Plagron bat-mix nog vermengen met pot grond ?
    Ook kan ik zelf grond mengen heb ik ook een hele lijst voor gekregen maar wat is beter ?

5. En wanneer kan ik ze buiten zetten ?
    Als ik ze buiten zet hebben ze maximaal 11 a 12uur zon en ze staan in een kleine buiten kas hoogte is 1.90 kan ik nog
    verhogen naar 2.20. zitten geen lampen in is het verstandig dit wil te doen ? en na die 12uur een zwarte deken er over heen te leggen ?

Alvast Heel erg bedankt voor de Informatie op het forum/site
    En natuurlijk voor jullie hulp.

Mvg,

Een beginnende kweker

Re: Eerste Keer!

Zo hee! Een boel vragen die specifiek zijn, erg duidelijk. En makkelijk te beantwoorden, dank!

1. White widow en snow white moeten als het goed is, buiten kunnen. THC Bomb ken ik niet, dus dat zul je zelf moeten googlen.
    2. 60 liter is groter, dus beter.
    3. Als beginner zou ik zowieso wachten tot begin mei met kiemen, je plantjes kunnen daarna naar buiten. Het beste zet je ze in de stekgrond/zaaigrond en niet de voedingrijke batmix of zoiets. Potgrond werkt ook goed. Teveel voeding zorgt echter voor kapotte wortels en een dode plant.
    4. De plagron bat mix is prima. Je hoeft niets te vermengen maar misschien aan het eind van het seizoen wat extra voeding geven. Zelf grond mengen kan een interessant experiment zijn, raad ik je zeker aan!
    5. zoals ik al zei: mei is het best. Je kunt eerder verduisteren maar dan moet het pikke donker zijn. Ieder beetje licht kan voor verstoring zorgen. Dus of je met een deken over het dak goed genoeg kan werken weet ik niet. Bedenk je ook dat die zwarte deken warm wordt in de zon en dat die kas niet goed lucht. Je wilt je planten niet vermoorden door verhitting

Succes!
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Last edited by Armadero; 15 March 2012, 13:17.

Comment

Ja, twee of drie weken.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Comment

Goede morgen,

Ik heb nu 2 zakken bemest potgrond 1 doosje kalk.
            en ik ga zometeen nog even kieseriet halen en perliet (kunnen hydrokorrels ook ?) ,is het mogelijk dat ik dat vandaag al ga mengen
            zodat de stoffen goed aan elkaar kunnen wennen en het goed kan mengen.

Mvg,
            Armadero
            Last edited by Armadero; 17 March 2012, 13:46.

Comment

Bezig...
            X