Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweek: potten of volle grond?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buitenkweek: potten of volle grond?

    Korting op 420shop
    Hoi medekwekers,

    kort vraagje: als je op eenzelfde plek buiten zou kweken in volle grond versus een grote pot, beiden hetzelfde bewerkt op voorhand en voeding hetzelfde bijgegeven tijdens kweek...): welke van beide opties zou dan het beste renderen? Zou er uberhaupt een verschil zijn (bijv warmere wortels in pot, voeding blijft makkelijker geconcentreerd in pot, etc...)

    greetz!

    #2

    Comment


      #3
      Re: Buitenkweek: potten of volle grond?

      top info nesteik vind het belangrijkste,dat een plant in de volle grond,met ze wortels naar het grondwater gaat zoeken,daardoor heeft ie minder verzorging nodig,want water heeft ie dan genoeg,dan alleen naar de kleur van het blad blijven kijken,en zo nodig bijvoeden.beetje bladvoeding doet al wonderen

      Comment


        #4
        Re: Buitenkweek: potten of volle grond?

        Ga ze ook eind april/begin mei in de volle grond in de achtertuin groeien ze lekker hard door en hoef ik geen voeding/aarde bij te kopen.

        Comment


          #5
          Re: Buitenkweek: potten of volle grond?

          thx allemaal

          wsl ga ik de autoflowers in potten zetten van 40l, lijkt me ruim voldoende voor zo een kortlevende plant. Terwijl ik de gewone planten in een open plek in het bos ga zetten. Probleem is wel dat het een oud dennebos is en ik de grond dus best ga moeten bewerken. Dacht eraan een gat uit te graven en te vullen met eigen mengsel. Alleen; wat als de wortels dan verder groeien dan de grond die ik he aangebracht? Zou dat dan misgaan?
          Last edited by ceBep; 17 March 2012, 14:57. Reden: quote bovenstaand bericht verwidjerd

          Comment


            #6
            Re: Buitenkweek: potten of volle grond?

            gewoon diep genoeg graven lijkt me
            Last edited by ceBep; 17 March 2012, 14:58. Reden: quote bovenstaand bericht verwijderd

            Comment


              #7
              Re: Buitenkweek: potten of volle grond?

              en wat is diep genoeg denk je?
              Last edited by ceBep; 17 March 2012, 14:58. Reden: qoute bovenstaand bericht verwijderd

              Comment


                #8
                Re: Buitenkweek: potten of volle grond?

                Oorspronkelijk geplaatst door Beze View Post
                thx allemaal

                wsl ga ik de autoflowers in potten zetten van 40l, lijkt me ruim voldoende voor zo een kortlevende plant. Terwijl ik de gewone planten in een open plek in het bos ga zetten. Probleem is wel dat het een oud dennebos is en ik de grond dus best ga moeten bewerken. Dacht eraan een gat uit te graven en te vullen met eigen mengsel. Alleen; wat als de wortels dan verder groeien dan de grond die ik he aangebracht? Zou dat dan misgaan?
                Licht eraan watvoor grond eronder zit maar zolang het geen klei is groeit het lekker door.

                Comment


                  #9
                  Re: Buitenkweek: potten of volle grond?

                  ik bedacht me net iets: als ik mijn potten met gaatjes vanonder nu eens in een schaal met water zet zodat de planten constant langs onder water kunnen zuigen....zou dit goed zijn voor de plant of houdt ze er niet van om constant met de wortels nat te staan? (stel zo een 5cm water langs onder..)

                  het zou alvast handig zijn qua bewatering, hoef je je niet constant zorgen te maken of je potten in volle zon gaan uitdrogen....

                  Comment


                    #10
                    Re: Buitenkweek: potten of volle grond?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Beze View Post
                    ik bedacht me net iets: als ik mijn potten met gaatjes vanonder nu eens in een schaal met water zet zodat de planten constant langs onder water kunnen zuigen....zou dit goed zijn voor de plant of houdt ze er niet van om constant met de wortels nat te staan? (stel zo een 5cm water langs onder..)

                    het zou alvast handig zijn qua bewatering, hoef je je niet constant zorgen te maken of je potten in volle zon gaan uitdrogen....
                    Je hebt dan kans op wortel rot.

                    Comment


                      #11
                      Re: Buitenkweek: potten of volle grond?

                      De kans op wortelrot is niet groot. Hoe denk je dat beroepskwekers 2500 planten water geven? Echt niet plant voor plant met geen gietertje. De potten staan vaak op vijverfolie, waar een plens water met voeding op wordt uitgegoten. Maar beroepskwekers doen dat wel met beleid: na 1 dag moet alle water in de grond zijn opgenomen. Planten drogen niet snel uit in de zon: als de bladeren wat gaan hangen vanwege de droogte staan ze na een watergift weer binnen het uur overeind.

                      Comment

                      Bezig...
                      X