Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer !

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste keer !

Korting op 420shop
    Heb sinds 2 dagen de zaadjes in deze potjes zitten, ik kreeg deze potjes mee van de growshop waar ik de zaadjes heb gekocht.
    De grond is lekker vochtig gemaakt, hopelijk niet te nat!
    Nu was mijn vraag wat julie van deze manier vinden, zoals de titel al verteld is dit de eerste keer dat ik dit probeer dus zou erg graag julie meningen hierover horen, zowel negatief als positief!
    De temperatuur is net boven de 20 graden, dit leek mij goed na de research die ik had gedaan.
    Daarnaast weet ik nog niet of ik ze het beste gewoon in de grond kan zetten als ze groter zijn of in grote potten.
    Hiernaast kom ik overal recepten tegen voor grond, en ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer.
    Tips truuks zijn welkom!

Update 20-3:
    Vandaag de kleine plantjes vanuit de ontkiembakjes in wat grotere potten met potgrond gezet, ik zag de wortel er aan de onderkant al uitkomen dus dit leek me een goed idee.
    IMAG0074.jpg
    Attached Files
    Last edited by sonnema; 21 March 2012, 23:02. Reden: update

Re: Eerste keer !

succes ermee, wat voor zaadjes zijn het?
    Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Purple, was volgens mevrouw in de growshop makkelijke strain om te beginnen

Comment

alleen purple? niks erachter ofzo?
        Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

nope, gewoon purple

Comment

Veel succes!

Tussen alle research door kan je het inderdaad kwijt geraken, is bij mij ook gebeurd.
            Te onthouden: Weed = Onkruid. Het overleeft normaal gesproken wel. Meeste tips hier zijn om superweed te krijgen.

Tot nu toe ben je goed bezig, ik kan er toch niet meteen iets aan het opmerken.
            Eenmaal het potje volgroeid is (ik schat 1 week a 2 weken) moet je ze best overpotten in gewone potgrond. Nog niet de zwaarst bemeste nemen: DCM Geranium grond zou goed zijn heb ik van horen.

Daarna moet je eigenlijk... af en toe wat water bijdoen, groeivoeding als je wil (eigen keuze, groeit ook goed zonder), en kijken wanneer je plant iets nodig heeft... Als ze iets nodig heeft, toont ze het wel .
            Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

The plant of today, makes the planet of tomorrow.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dissi View Post
              Veel succes!

Tussen alle research door kan je het inderdaad kwijt geraken, is bij mij ook gebeurd.
              Te onthouden: Weed = Onkruid. Het overleeft normaal gesproken wel. Meeste tips hier zijn om superweed te krijgen.

Tot nu toe ben je goed bezig, ik kan er toch niet meteen iets aan het opmerken.
              Eenmaal het potje volgroeid is (ik schat 1 week a 2 weken) moet je ze best overpotten in gewone potgrond. Nog niet de zwaarst bemeste nemen: DCM Geranium grond zou goed zijn heb ik van horen.

Daarna moet je eigenlijk... af en toe wat water bijdoen, groeivoeding als je wil (eigen keuze, groeit ook goed zonder), en kijken wanneer je plant iets nodig heeft... Als ze iets nodig heeft, toont ze het wel .
              Bedankt voor je reactie! Voor wanneer ze in grotere potten moeten heb ik stekgrond gekocht bij de intratuin, las mixed messages over potgrond omdat die te zwaar bemest kan zijn ??

Comment

De meeste potgrond is niet zwaar genoeg bemest om je zaailingen om zeep te helpen. Maar er zijn veel gevallen bekend. Het is dus het zekere voor het onzekere nemen!
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

moet ik nog wat toevoegen aan de stekgrond als ik ze oppot? of denken julie dat water en stekgrond genoeg is ?

Comment

mooie buitensoortje heb je, mooi kleurtje ook......denk wel dat het een behoorlijk ruikertje is in de bloei

ik zou de stekgrond lkkr schraal houden en niet teveel water, ook zou ik voor de zekerheid 2 plantjes nemen voor het geval er 1tje omwaait, opgegeten, ziek enz wordt......je kan dr altijd nog 1 weggeven ofzo !

leuke soort,succes...... kga je zeker volgen !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rastaron View Post
                      mooie buitensoortje heb je, mooi kleurtje ook......denk wel dat het een behoorlijk ruikertje is in de bloei ik zou de stekgrond lkkr schraal houden en niet teveel water, ook zou ik voor de zekerheid 2 plantjes nemen voor het geval er 1tje omwaait, opgegeten, ziek enz wordt......je kan dr altijd nog 1 weggeven ofzo !leuke soort,succes...... kga je zeker volgen !
                      Bedankt voor je reactie!Heb er 5 waarom zou k er maar 2 doen?:pZe zijn nu ongeveer 3cm groot, mijn plan was om ze eerst in wat grotere potjes te zetten en daarna dr volle grond in.Ik weet dat ze pas de volle grond in mogen nadat de ijsheiligen opgerot zijn, nu is mijn vraag, na hoeveel week zet ik ze van de kleine ontkiem bakjes in de foto hierboven in grotere potten? Ik dacht dat dit was na 2 weken en ongeveer 10cm grootte?

Comment

srry, haalde ff 2 draadjes door elkaar d8 dat je maar 1 plantje wilde nemen.........ik pot altijd pas over als ik wortels aan de onderkant ga zien, maar weet niet of dat met ontkiembakkies ook kan !

Comment

Goed idee dat ga ik ook doen! Het materiaal in die bakjes, wat het ook is valt er best makkelijk uit, dus moet te zien zijn of de wortels de onderkant hebben bereikt.
                          Maar terug naar mn eerste vraag, ik heb stekgrond, als ik ze daarin zet moet ik dan nog wat toevoegen ?

Comment

Om ze over te potten in grotere potten heb je gewone potgrond of bemeste potgrond nodig, dan is zaai en stekgrond te weinig bemest.
                            Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

The plant of today, makes the planet of tomorrow.

Comment

iid gewone potgrond gebruiken, overbemesting is de meest gemaakte fout en lastig te herstellen....je plantje geeft het zelf wel aan als ze te schraal staat !!

Comment

Bezig...
                              X