Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste buitenkweek plannen : wat heb ik nodig

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste buitenkweek plannen : wat heb ik nodig

Ga dan ook nooit aan iedereen doorvertellen dat je zelf wiet kweekt voordat je het weet komt die info bij de verkeerde mensen terecht en wordt je plant genakt.

Comment

Flier: een vechthond is wel een erg drastische maatregel. Wij hebben ooit een Anatolische herder gehad, erg lief voor de gezinsleden, maar uiterst agressief tegen vreemden en andere honden. Die moest permanent in een omheinde ruimte verblijven. Het risico dat hij kinderen, die een bal uit te tuin visten of wat fruit probeerden te stelen, ernstig zou verwonden of nog erger wilden we niet lopen. Vorig jaar was er iemand op dit forum, die 400 volt aanwendde om zijn planten te beschermen. Ik voel er weinig voor om voor doodslag of dood door schuld in de bajes terecht te komen voor een paar lullige wietplanten. Het is maar waar je je prioriteiten legt.
      Terzijde: met een paar planten te veel krijg je -terecht- een ban, maar willens en wetens anderen aan een dodelijk gevaar blootstellen is op dit forum wel toegestaan. Dat laatste bevreemd me.
      Last edited by Xtreme; 19 March 2012, 09:55.

Comment

@Whitewidow88, aangezien het je eerste kweek is, en maar 1 plant is, is het mischien een goed idee om met een voedingsarme bodem te beginnen. Je zal hierdoor bij je eerste plant al veel te weten komen over onder/overvoeding, verschillende symptonen, en groeifases.

-Een leuke combo en gewoon bij de bouw-of tuincentra te verkrijgen:
        1/5:hydrokorrels (onderin).
        1/5:perliet.
        1/5:kokosgruis (zonder toevoeging).
        2/5:normale (niet te zure) potgrond.
        dit alles is leuk te doen in een 8-12 liter pot. (in een 60L pot zal ze wel knallen en dat is toch juist wat je niet wilt? hoogte)

Als voeding hoef je voor je eerste plant niet te gek te doen lijkt me?
        een normale grow/bloem of A/B combo voldoet al lijkt me

succes met de kweek maak je er nog een verslagje van? dan volg ik je!
        sigpic

Comment

Mee eens extreme, een gevaarlijke hond en evt kinderen gaan niet samen.
          Over het betreden van mijn terrein heb ik andere ideeen.. Op mijn terrein ben je van de hond of van mij en n schep met de platte achterkant.
          Gaat niet om die paar plantjes maar op het moment dat ik me niet veilig voel in mn eigen omgeving ga je voor de leeuwen!

Ben wel overtuigd dat een goed opgevoede hond goed van kwaad kan onderscheiden en daarmee te afweging bijten of blaffen maakt.
          Goed opgevoedde honden herken je trouwens aan het ontbreken van een halsband, helaas bestaan er weinig goed opgevoede honden.. Zal ongetwijfeld iets met tijdgebrek te maken hebben, een hond die alleen moet waken stompt af en gaat zn taak beetje te serieus nemen..

Suc6 en Smookse

Comment

fuck it, honden horen in roedels in het wild, ik heb deze gwn achter me deur hangen!
            Attached Files
            sigpic

Comment

Whehehe!

Beter een predator.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                Dat is vragen om ontdekt te worden. Als voorbijgangers de politie niet inlichten, wordt de wiet wel geoogst door voorbijgangers die blowen. Je kunt geen 24-uurs bewakingsdienst instellen.
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

Comment

Wat een dilemma: achter in de tuin kan het niet omdat de planten op het zicht staan. Voor in de tuin kan het ook niet vanwege de stank. En binnen vormen de kosten een belemmering. Dus afzien van de kweek of gaan voor guerilla.

Comment

Wat ik wel nog kan doen is hem in het midden zetten net voor de afscheiding van het terras met de tuin, is ongeveer 10 meter van de straat af , hoe zit het hiermee?
                    En dan kan ik evt een constructie maken om haar minder zichtbaar te maken voor de buren (maar ze is dan maar langs 1 kant zichtbaar, dus misschien een soort paravent ? )

Comment

Ook op 10 meter ruik je cannabis. De afstand tussen mijn terras en mijn kweekkas is ongeveer 40 meter. Bezoekers die de lucht kennen ruiken het gelijk. Vooral de witte soorten verspreiden een penetrante geur.

Comment

Heb net even gemeten en het is ongeveer 17 meter tot aan het straat. Is het misschien geen idee om iets te planten dat de geur maskeert? En ruiken ze de hele kweek door of alleen tijdens de bloei?

EDIT:
                        Zo is de situatie, op de plek waar ik sta zou de plant dan staan.
                        Last edited by WhiteWidow88; 19 March 2012, 12:40.

Comment

Bij de bloei -zo'n 8 tot 10 weken- is de geur het sterkst. Wellicht is een handje gedroogde koemest om de paar dagen uitgestrooid (uiteraard niet steeds op de zelfde plaats) een oplossing. Of desnoods wel op de zelfde plaats maar dan uitgestrooid op een stuk plastic.

Comment

En dat kan de geur voor een deel maskeren? En is er ook al een uitgesproken geur in de groeifase of moet je er dan echt al gaan bovenhangen? Ik ga het toch riskeren denk ik en dan morgen even iets zoeken dat fel ruikt ( plant of kruid)

Comment

voor 1 plantje zou ik me voor oom agent niet zo,n zorgen maken, bovendien als er een blauwe pet moeilijk doet kan je dr altijd afstand van doen en als het goed is krijg je dan geen verbaal, voor de reuk zou je een soort iig een soort kunnen kiezen die wat minder ruikt.

ikzelf boobytrap mn planten altijd met een visdraadje en een paar wijnflessen die van een dakje afdonderen als iemand de pot oppakt !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fl13r3flu1t3r View Post
                                Mee eens extreme, een gevaarlijke hond en evt kinderen gaan niet samen.
                                Over het betreden van mijn terrein heb ik andere ideeen.. Op mijn terrein ben je van de hond of van mij en n schep met de platte achterkant.
                                Gaat niet om die paar plantjes maar op het moment dat ik me niet veilig voel in mn eigen omgeving ga je voor de leeuwen!

Ben wel overtuigd dat een goed opgevoede hond goed van kwaad kan onderscheiden en daarmee te afweging bijten of blaffen maakt.
                                Goed opgevoedde honden herken je trouwens aan het ontbreken van een halsband, helaas bestaan er weinig goed opgevoede honden.. Zal ongetwijfeld iets met tijdgebrek te maken hebben, een hond die alleen moet waken stompt af en gaat zn taak beetje te serieus nemen..

Suc6 en Smookse
                                Onze hond had geen halsband. Om het even wie van ons gezin met het beest ging wandelen: onder appel liep hij keurig naast -nooit er voor- zijn begeleider en altijd aan de linkerkant. Als je "plaats en volg" zei stond hij onder appel. Zodra je "vrij" zei was het buiten voor eenieder een lieve speelse hond. Maar in de tuin was zijn waaksheid en drang tot beschermen er niet uit te krijgen. En 70 kilo botten en spieren moet je niet uitvlakken.

Comment

Bezig...
                                X