Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste buitenkweek plannen : wat heb ik nodig

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zijn er speciale soorten die minder geuren? Ja ik las dat in belgie een gedoogbeleid is voor 1 vrouwelijke plant.

Ik wil gewoon een soort die snel bloeit en niet te hard geurt, en natuurlijk is een goede oogst mooi meegenomen
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

Comment

Nog even wat gezocht, en blijkbaar zouden soorten als Orange bud wat zoeter ruiken en dus niet zo penetrant zijn.

Kan ik eventueel muntplanten zetten, en ik las ook iets over Engelentrompet of Brugmansia, die een zeer zoete geur verspreid, deze is echter wel giftig, maar de hond eet er toch niet van hoogstwaarschijnlijk.
      Dus misschien is de combinatie van die planten met een zoete wietsoort de secuurste oplossing? Heb ook lavendem staan btw

Comment

Heb vandaag sering geplant, die een zoete geur verspreid. Daarnaast heb ik ook nog munt en citroenplanten geplant, die hopelijk de geur maskeren.
        In ben ook al potjes van ,7 liter gaan halen en stekgrond, om ze te laten groeien op het begin.

Ik zal zeker een kweekverslagje bijhouden.
        Nog tips?

Straks ga ik naar de shop om info ivm soorten die wat minder naar wiet ruiken , zoals lemon haze en orange bud

Comment

Re: Eerste buitenkweek plannen : wat heb ik nodig

De sering verspreidt inderdaad een zoete geur in de bloeitijd: de maanden april of mei. Dat helpt niet echt in september of oktober. Denk toch eens na, alvorens je een besluit neemt.

Comment

Gooi die munt er maar uit, munt ruikt bijna niet zolang je er niet aan zit. Die sering zal (tenzij het al een volwassen plant is) ook weinig uithalen. Die bloeien namelijk van maand 5-6, terwijl de meeste wietplanten pas daarna bloeien en dus het sterkst geuren. We hebben er zelf een van ongeveer 2 meter, maar die komt niet over de wietlucht heen.

Succes!
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Zijn er planten die wel iets uithalen dan?

Comment

Nee, nee en nog eens nee.

Comment

Ben vandaag langsgeweest in de shop (Focus in Maastricht) en heb mijn zaadjes al aangeschaft! Het zijn Cali Orange Bud, heb er 65 gekocht en de sterkste haal ik er tussenuit.
                  Heb ook wat vraagjes gesteld (supervriendelijke eigenaar) en hij raadde me geen kant en klare mix aan omdat die normaal bedoeld zijn voor binnenkweek en dus veel voeding bevatten omdat binnenkweek sneller moet groeien en bloeien als buitenkweek.
                  Klopt dit? En wat raden jullie aan ivm uiteindelijke bodem en voeding , heb nu stekgrond maar deze gebruik ik enkel om de zaadjes te laten opstarten tot ze een cm of 10 zijn.

Comment

Een plant groeit/bloeit sneller door een rijke aardemix: ik ga direct een paar zakken vol halen; kan ik meerdere buiten oogsten doen dit jaar, fijn!!

Comment

Maar wacht Vale! Dat kan toch helemaal niet?! Of zou het dan toch... Of toch niet? Sneller? Dus op een rijke mix zijn autoflowers nog sneller klaar? Wow! Ik ga een kweek starten, volgende week updates over de oogst!

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

LMAO LR2!

Comment

Er is wel een plant die naar wiet ruikt..
                          Werk vaak in adam op t dak en ruik dus nogal ns wat, uiteraard loop ik dan mn neus achterna, en stuitte op een plant met zeer grote bladeren waar die geur vanaf kwam..
                          Ik rook m in mei met opbouw plaatsen en oktober met badkamer dus stinken doet ie lange tijd.

Is echt n beetje te vergelijken met wiet, hele doordringende zoete geur in ieder geval..

Suc6 en Smookse

Comment

Vandaag mijn pot gekocht, 45 liter, is dit goed voor de grootte die ik wil? (+- 1,50m, als ie getopt is)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WhiteWidow88 View Post
                              Ben vandaag langsgeweest in de shop (Focus in Maastricht) en heb mijn zaadjes al aangeschaft! Het zijn Cali Orange Bud, heb er 65 gekocht en de sterkste haal ik er tussenuit.
                              Heb ook wat vraagjes gesteld (supervriendelijke eigenaar) en hij raadde me geen kant en klare mix aan omdat die normaal bedoeld zijn voor binnenkweek en dus veel voeding bevatten omdat binnenkweek sneller moet groeien en bloeien als buitenkweek.
                              Klopt dit? En wat raden jullie aan ivm uiteindelijke bodem en voeding , heb nu stekgrond maar deze gebruik ik enkel om de zaadjes te laten opstarten tot ze een cm of 10 zijn.
                              Ga je die zaden allemaal in een pot zetten of koop je er nog 64 potten bij?
                              Overigens zou het je niet misstaan zelf eens wat te lezen in plaats van elke vraag die je te binnen schiet hier te ventileren. Zoiets heet in Nederland "zelfredzaamheid".
                              Last edited by Xtreme; 21 March 2012, 20:18.

Comment

Comment

Bezig...
                                X