Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

m'n eerste kweekje!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

m'n eerste kweekje!

Korting op 420shop
    beste heren!

Ik ga binnenkort m'n zaadjes kopen ( 2x white widow, 1 van seedsman en een van kulu) het schijnt dt het een grote opbrengst heeft en ook goed is tegen schimmel en ziektes en het is een beginnersplant... perfect voor mij dus

maar raad iemand mij iets anders aan wat beter schijnt te zijn of makkelijker... graag

Ik heb laatste week m'n best gedaan om zoveel mogelijk informatie op te doen over het kweken van buiten wiet.

daarom ga ik deze week al beginne met de grond. ik ga hem in de volle grond steken maar ik heb gelezen dt ik beter een gat kan graven en daar zelf potgrond kan indoen..; ga ik dus ook doen en dit ga ik vullen met het recept van bobo: 5liter meststoffen, 10 liter perliet, en 85 liter potgrond.

Ik heb ook al een geschikte plaats in een bos. er komt niemand en is ook nog nooit iemand gekomen... je moet eerst over 'n beekje (des te beter hoef ik geen water mee te pakken) en dn via een heel oerwoud en kom je op een plaats vol met planten onkruid etc dit ga ik in de week weg halen...

ik ga ook prikkeldraad spannen voor de dieren en een kopere draar rnd mijn plant legge voor de slakke.

maar mijn vraag is wnr kan ik het beste mijn plantje zette? en hoelang moet ik de plnt water geven? en heeft iemand misschien een betere plant in gedachten voor mij?

alvast bedankt!

Re: m'n eerste kweekje!

Ik heb heel veel betere planten voor je in gedachten, maar die kun je zelf ook vinden. Zoek eens naar: beste buiten plant voor beginners. Dat topic bestaat, er zijn er zelfs meerdere. Om je vast een hint te geven: denk aan Deense soorten en soorten die vroeg bloeien.
    In de volle grond hoef je niet persee bij te voeren, ik raad het dan ook af voor beginners. Je geeft makkelijk teveel!
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ik had purple power in gedachten? maar ik moet er nog 1... iemand suggesties? (:

Comment

Zoek eens rond en maak je eigen plan joh! Het is jouw kweek, wij komen er niet aan en roken er niet van. Je eerste kweek gaat altijd slecht, geloof me, dus het maakt niet zoveel uit wat je kiest. Ik zou het leuker vinden om te zien dat je jouw eigen plan trekt met soortjes die we hier weinig zien, dan wanneer je doet wat je met de paplepel hier ingegoten wordt. Ik wil je niet persoonlijk aanvallen, maar kies lekker zelf joh! Er zijn duizenden soorten, en alles wat ik zelf steeds terug lees is white widow, power plant en mixjes daar tussen. Ze zijn inderdaad erg lekker, maar je mag best eens gek doen. Ik zelf heb de goedkoopste zaden van sensiseeds gekocht toen ik begon, en tjonge wat was ik gelukkig met de plant en de oogst! Maar niemand (behalve de oude rotten in het vak) hier die hetzelfde doet en voor zichzelf nadenkt of zelf een soort kiest, dat vind ik gewoon jammer.
        Denk gewoon: bloeitijd zo kort mogelijk (maximaal 9 weken) en als het kan oogsten voor oktober. Met die criteria heb je nog ongeveer 4000 soorten om te kiezen. Succes!
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Ik raad je geen planten aan.
          Maar raad de ww van kulu in ieder geval af.
          Had ik vorig jaar 4.
          Worden inderdaad groot met grote opbrengst.
          MAAR ik heb bijna 3 kwart weg moeten gooien ivm toprot.
          Kon 10 november pas knippen.
          Had alsnog wel 450 gram over van 4 planten maar had veel meer kunnen zijn.
          Die van sensiseeds weet ik niks over.

Comment

Last edited by Beze; 31 March 2012, 12:55.

Comment

Wat is slecht?
              Ooit zette ik wel eens een paar plantjes in de tuin die dan wel een meter of anderhalf groot waren en dan kwam er misschien een 30-40 gram vanaf (nooit echt gewogen).
              In die tijd was ik er heel blij mee.
              Als ik toen was gaan kweken en een verwachting gehad gebaseerd op opbrengsten die ik ergens gezien had op het internet, was 30g een teleurstelling geweest.

Comment

ja ok, maar das echt zomaar neerzetten. je kan als beginner toch ook voeden, toppen, etc....? Misschien niet optimaal maar je haalt er dan toch iets meer uit dan 30 gram lijkt me...

Comment

Comment

Idd 1e keer gewoon neerzetten en kijken wat er gebeurd.
                    Je kan ook kiezen voor een paar planten en met de ene plant wat meer te spelen en de andere met rust te laten dan zie je het verschil.

Comment

Dit heb ik vorig jaar ook gedaan ayrton. 1 vrouwtje om op te testen .
                      Was op het einde van de rit helemaal paars en knallerweed!

Groetjes wamy

Comment

pineapple chunk van barney farm
                        kijk maar een bij www.wietzaadjes.nl
                        onder Barney Farm

Comment

mooie post, thx voor de verduidelijking.

ik denk trouwens dat ik mijn eerste beginnelingsfout heb gemaakt: zaadjes toegekregen van mijn AF's en natuurlijk direct in de grond gestoken (eind maart, het weer was schitterend....een mens akn niet wachten). Nu natuurlijk al een paar weken verder, ontkiemen in die mooie periode ging vlot. Maar sindsdien is er eigenlijk noet veel meer ggebeurd. Plantjes blijven vrij klein (meer scheutjes - zaailingen eigenlijk...).

Ik verwacht dan ook dat dat door het ondertussen slechtere weer komt, koude nachten.....

of is dit eerder normaal dat een plantje lang klein blijft?

ik verwachtte dit niet aangezien een AF slechts een 10 tal weken nodig heeft van zaad tot oogst? Moet dan wel erg gaan versnellen stilaan.....?
                          Last edited by Beze; 9 April 2012, 20:03.

Comment

Prikkeldraad om je plant spannen, in het bos ?
                            Dat vind ik een slecht idee. Ben je wel helemaal lekker ?

Als een boswachter een eenzaam plantje vind, dat geen kwaad kan voor de omgeving, laat hij 'm meestal staan.
                            Als er prikkeldraad omheen zit, rukt-ie je plant met heel veel plezier uit de grond.
                            Als hij jou toevallig aantreft bij die plant met prikkeldraad ben je echt zuur.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Gewoon kortbloeiend soortje in de volle grond en zon kan gewoon bijna niet misgaan laat staan overvoeden.
                              Is mij bij een vollegrondplant nog nooit gelukt in ieder geval.

Suc6 en Smookse

Comment

Bezig...
                              X