Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik heb mijn plantjes nu al ontkiemt en gepot.. Wat nu??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ik heb mijn plantjes nu al ontkiemt en gepot.. Wat nu??

Korting op 420shop
    ik heb men wietplantjes nu al een kleine week staan. ik heb ze nu alleen voor het raam staan is het verstandig om ze wat bij te lichten met een tl buis?

mvg tim

Re: Ik heb mijn plantjes nu al ontkiemt en gepot.. Wat nu??

ja zeker wel met de juiste tl
    Dat zijn de warmwit 930 koelwit 940 of daglicht 965

Comment

Na een week met deze lichttijden, heb je al dikke kans dat je plant bloeihormonen aanmaakt. Dikke kans dus dat je een topje op een stokje krijgt. Bezint eer ge begint!
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Als het om autoflowers gaat ging dat niet op toch? of zit ik er naast..

Comment

Nee daar heb je gelijk in. Je hoeft weinig bij te lichten, maar hoe meer hoe beter natuurlijk. Ik zelf vind dat niet nodig. Want met een lamp erbij die niet sterk genoeg is, dan strekt je plant alleen. Dus je moet het groots gaan aanpakken (minstens 80W), of niet aanpakken en de natuur zijn werk laten doen. De mijne doen het goed op de vensterbank (nu wel, straks weer buiten ivm de kou) zonder extra verlichting. Niet teveel lopen kloten, dat geeft alleen maar meer kans om fouten te maken. Stel je lamp valt: alles voor niets geweest en weggegooid geld. Zowieso de volgende keer later beginnen!
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Het duurt minimaal drie weken voor je zaailing bloeihormoon gaat aanmaken als je gelijk op 12/12 begint
            Sommige sativa's pas na 7 weken

Ajo
            Ventje
            Living in Second live for real

Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

Comment

Ventje, was het niet dat je pas na 3 weken 12/12 zichbare bloei hebt? In sommige indica's kon ik namelijk na 4 weken op 18/6 al zien dat het vrouwtjes waren door geslachtsvertoon (voorbloei). Dat zou betekenen dat er iets niet klopt aan wat je zegt, want die voorbloei komt natuurlijk door bloeihormoon. Afijn, maakt niet uit. Dit is een autoflower dus de lichturen gaan niet op

Comment

Bezig...
              X