Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste buitenkweek - vragen vooraf (soort/hoogte/geur)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste buitenkweek - vragen vooraf (soort/hoogte/geur)

Korting op 420shop
    Hoi iedereen,

Het kriebelt al enkele jaren om aan een eigen (buiten)kweek te beginnen, en heb beslist om er dit jaar toch voor te gaan . De bedoeling is 2-3 plantjes te zetten in de tuin, in volle leemgrond. Omdat we pas in deze buurt wonen, wil ik het eerst zo discreet mogelijk doen (maar ik ben niet naief & weet wel dat de geur er zal zijn). We hebben een grote tuin, je kan er amper inkijken, de afstand tot de huizen van de buren varieert tussen 30 en 50 meter (dus toch wel een eindje). Het plekje waar ik ze wil zetten heeft volle zon tussen 10u en 16u, daarvoor/daarna schuiven er wat schaduwen van omliggende bomen over (voldoende zon?).

Ik heb m'n oog laten vallen op Barney's Farm LSD en Dutch Passion's AutoMazar als buitensoorten. Heeft er iemand ervaring met deze soorten en weet je of:
    - deze soorten hard geuren dat het echt niet te harden zou zijn voor de buren (op 30-50 meter)? Of zou het allemaal nog wel moeten meevallen? Ik weet al dat autofem planten meer ruiken, probeer gewoon in te schatten of ik "zeer zeker" of "maybe" met de buren mag gaan praten . Ik heb hier al vaak gelezen dat 2 huizen verder ruiken te verwachten is, dus dan verwacht ik dat het kantje-boordje zal zijn.
    - door te toppen deze planten in de hoogte voldoende klein te houden zijn (pakweg 1m)? ik lees wel op de sites van de zaden dat ze niet veel hoger dan een meter worden (normaal gezien), maar is dat in de praktijk ook te verwachten? Misschien beter toch in potten van 50-60 liter zetten ipv in volle grond dan?

Eventuele tips voor meer discrete soorten blijven welkom. Mochten deze soorten ook te complex zijn voor een beginner, graag ook een seintje & dan ga ik wel voor de klassieke beginnersoorten (zoals purple haze of silver pearl -- deze thread
    Last edited by crisp; 1 April 2012, 15:28.

Re: Eerste buitenkweek - vragen vooraf (soort/hoogte/geur)

hey,

Qua zonlicht ga je geen probleem hebben denk ik. Ik had vorig jaar een white widow in een 30 liter pot, en je kon hem amper rieken vanaf 10 meter tenzij de wind goed zat, dus 30-50m zit je safe.

Discrete soorten zijn kleine planten. Lowryder #2 wordt maar max 50cm, en qua geur had ik buiten geen last. De meeste autoflowering planten blijven redelijk klein, onder de meter.

Ook als je in je tuin plant, zet ze niet te dicht tegen eventuele naaldbomen/struiken, daar is je grond helemal verzuurd en groeit praktisch niks.

grtz!

Comment

Bezig...
    X