Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goede aarde ??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Goede aarde ??

Korting op 420shop
    Hey allemaal ,

ik heb net aarde gekocht en wou graag weten of het goede aarde was voor wietplant,
    op de achterkant staat dit :
    ----------------
    Samenstelling
    Teeltsubstraat - potgrond

Universele potgrond op basis van tuinturf, veenmosveen, groencompost en meststoffen

Waarborgen :
    Droge stof : 25%
    Organische stof : 20%
    pH(water)zone : 5,0-6,5
    Elektrische geleidbaarheid(EC) : 500 us/cm
    Meststoffen : Samengestelde meststof NPK 14-16-18 1.0kg/m3
    Voeding : 6-8 weken daarna bijvoeden
    -----------------

Alvast bedankt

Re: Goede aarde ??

howdy

Ja hoor dit is prima grond om je plant(jes) in te zetten.
    Wel zou je dit medium luchtiger kunnen maken met een granulaat soort zoals perliet, en zal je in een 10-12 liter pot na 6 weken moeten bijvoeden.
    sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vissenoog View Post
      howdy

Ja hoor dit is prima grond om je plant(jes) in te zetten.
      Wel zou je dit medium luchtiger kunnen maken met een granulaat soort zoals perliet, en zal je in een 10-12 liter pot na 6 weken moeten bijvoeden.
      hey vissenoog,

bedankt voor je reactie
      maar hoeveel perliet per hoeveel liter zou ik dan kunnen gebruiken ?

Comment

1 liter perliet op 10 liter potgrond of 1 op 8 als je het echt sponzig wilt hebben
        sigpic

Comment

waar s die perliet eigenlijk voor dan , kan ik het ook zonder perliet doen , en trouwens , als ik nu passion#1 plant , kan ik dan voor eind juli klaar zijn denk je , of moe t ik dan echt een autoflower nemen ?
          1 liter perliet op 10 liter potgrond of 1 op 8 als je het echt sponzig wilt hebben

Comment

Ja het kan makkelijk zonder, het is meer een luxe, en je kan je plant altijd verduisteren als je eerder klaar wilt zijn.
            Alhoewel dit wel stress gaat geven, ik denk dat je beter een autoflower kunt nemen.
            sigpic

Comment

Ik ben net even naar de seedshop geweest en die zei tegen mij dat ik onmogelijk klaar kon zijn voor 20 juli met passion #1.
              Dus heb ik effe 1x Royal Draw gehaald , en morgen haal ik 1 x Northern lights Autoflowering.
              Kan ik die direct in potgrond stoppen of eerst zaai en stek grond , want dan moet ik die ook nog even kopen..

Ja het kan makkelijk zonder, het is meer een luxe, en je kan je plant altijd verduisteren als je eerder klaar wilt zijn.
              Alhoewel dit wel stress gaat geven, ik denk dat je beter een autoflower kunt nemen.

Comment

zaaigrond is zeker geen overbodige luxe
                Wat ik zelf heel handig vind voor ontkiemen zijn deze sproutpads:
                http://www.dutch-headshop.com/images...-36mm_sp12.jpg (bron dutchheadshop)

Lekker goedkoop, voedingsarm, lang houdbaar en makkelijk te 'verpotten' naar je potgrond
                Maak je ook nog een verslag van je plant? groetjes
                sigpic

Comment

Ik ben van mening dat het voor beginners geen overbodige luxe is om zaaigrond aan te schaffen. Echter is het, en blijft het, luxe. Ik werk gewoon met potgrond dit jaar, alles komt uit en doet het prima. Perliet, daar ben ik niet zo'n fan van. Ik heb het ook nog nooit ergens in het tuincentrum gezien, en ook nooit nodig gehad. Ik ga niet meer geld uitgeven dan nodig, mijn planten doen het goed op een hongerbudget!
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Jaa , ik maak zeker een verslag van mijn plantjes , : http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...matic-(Buiten)

Ik heb eergistere de royal dwarf ontkiemt en gisteren de Northern lights auto.., allebei nog niet uitgekomen , ik hoop dat ze uitkome
                    zaaigrond is zeker geen overbodige luxe
                    Wat ik zelf heel handig vind voor ontkiemen zijn deze sproutpads:
                    http://www.dutch-headshop.com/images...-36mm_sp12.jpg (bron dutchheadshop)

Lekker goedkoop, voedingsarm, lang houdbaar en makkelijk te 'verpotten' naar je potgrond
                    Maak je ook nog een verslag van je plant? groetjes

Comment

Moeder aarde is altijd de beste keus..

Smookse

Comment

ik heb min zaadjes gewoon ontkiemt met in een voctige doek, daarna in potgrond gesropt, ze groeien prima!!
                        mvg

Comment

Bezig...
                        X