Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Super Lemon Haze balkon kweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

2x Super Lemon Haze balkon kweek

Korting op 420shop
    hallo ik ben voor het eerst bezig met een kweekje en heb gekozen voor super lemon haze (aangezien ik een haze liefhebber ben)
    De verkoper van de growshop vertelde mij dat het eigenlijk binnenplanten waren maar zeker ook geschikt voor buiten mits je ze maar verduisterd..
    Ik heb ze vorige week ontkiemt in een klein potje,, nu beginnen ze al wat groter te worden (lob bladeren zijn er net).. maar wat ik me eigenlijk afvroeg vanaf wanneer moet je beginnen met verduisteren?? (ik snap dat ik er nog vroeg bij ben, maar ze staan nog altijd lekker op de vensterbank flink te groeien..)

Re: 2x Super Lemon Haze balkon kweek

Verduisteren van je planten houdt in dat jij je vd zomer voor een week of 12 aan een uiterst strak tijdregime moet gaan houden..
    Geloof me,das niet te doen naast je gewone leven of je moet 7 dagen per week als een kluizenaar in je huis leven natuurlijk maar das zeldzaam..

Ik zeg, gewoon op goed geluk afbloeien of beter nog iets anders nemen. Je hebt niet echt een makkelijk soortje genomen dus adviseer je kortbloeiers te nemen.

Doe eerst ff lekker rustig lezen hier dan ben je sowiezo gegarandeerd van een hogere opbrengst dan je plannen tot nu toe..

Suc6 en Smookse

Comment

Mwah ik heb tijd zat,, ik werk s ochtends vanaf 7, dus dan kan ik het er af halen.
      Het probleem is alleen dat ik niet weet wanneer ik ermee moet beginnen..

Comment

De hele nacht verduisteren werkt niet. Onder het verduisteringsmateriaal vormt zich gedurende de hele nacht condens, met de kans op schimmels en rot. Beter is om bijvoorbeeld 's-avonds om 19.00 uur te verduisteren en na zonsondergang de verduistering te verwijderen. In verduisterde kassen wordt de luchtvochtigheid gestuurd: bij een verduisterd buitenkweekje meestal niet.

Comment

dit zou dus helemaal goed te doen zijn qua tijd?
          vanaf wanneer raden jullie aan te beginnen met verduisteren??
          eind juni of nog later??

---------- Post added at 18:42 ---------- Previous post was at 18:41 ----------

of ligt het puur bij wat je zelf wil??
          als je denkt van nu is ie groot genoeg??

Comment

Ik heb ook super lemon haze en de dames wordt de eerste op 16 juni verduisterd de tweede op 18 en derde op 20 juni
            Op 16 juni komt de zon om 5.29 op ik verduisterd dan op 17.29
            als je dit schema aanhoudt zijn je dames eind augustus begin september rijp om te oogsten
            als je niet verduisterd gaan ze eind september beginnen te bloeien en zouden ze in november rijp moeten zijn
            maar dan heeft de toprot allang toegeslagen zodat geen oogst hebt

Comment

thnx!!

Comment

Op dit moment zitten er een beetje schimmel op de grond (ziet er zo uit in mijn opinie)..
                verder groeien ze prima. en ik ga ze binnenkort overpotten op de grotere pot..
                mijn vraag is alleen, is het erg dat er schimmel op de grond zit? heeft de plant hier last van?
                en krijgt ie er nog last van als het weg is gehaald en hij in de nieuwe pot zit,,

foto's komen er ook aan

Comment

2012-05-21 10.18.52.jpg2012-05-22 15.48.39.jpg2012-05-22 15.48.46.jpg

En wat vinden jullie?? Volgens mij gaan ze wel lekker maar ik heb er eigenlijk geen idee van..
                  Zoals je zien staan ze 's avonds binnen(als het koud is) en nu staan ze uiteraard heerlijk zon te pakken op mijn balkonnentje

schimmel heb ik weg gehaald en het is nu ook nog niet in de nieuwe pot gekomen...

Comment

En wanneer kan je het beste gaan toppen?? (wil het proberen met 1 plantje)

Comment

kun je nu al perfect doen maar onthou is niet noodzakkelijk maar wil je echt in de brede gaan is dat natuurlijk interesand

Comment

Mijn plantjes lijken een beetje aangevreten...
                        Ook zie ik kleine vliegjes bij de potgrond vliegen..
                        wat is dit en wat kan ik er tegen doen?

foto's komen morgen met bete

Comment

Beestjes.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                          X