Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe voorkom ik meestgemaakte fouten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe voorkom ik meestgemaakte fouten?

    Korting op 420shop
    De Planning

    Wil jullie vertellen wat ik van plan ben dit jaar. Namelijk 4 plantjes buiten zetten uiteindelijk in een 12 liter pot.
    Omdat ik nog nooit zaden heb opgekweek ben ik benieuwd wat ik moet verwachten.
    Heb daarnet bij http://www.dutch-headshop.com 5 vrouwelijke zaden besteld.
    Wil ze klein en compact houden dus eigenlijk wil ik 24/0 een tlbalk erboven doen, wat vinden jullie?

    Mijn setup

    - Stekgrond. ( voor de eerste 4 weken)
    - Plagron mix ( na 4 weken wil ik ze in een 4 liter pot doen) Is de lightmix beter of de normale variant?- Pk 13/14 voor tijdens de bloei ( niet in de laatste week ivm beinvoeden vd smaak)

    Heb een bakje gekocht met plastic deksel bij Action voor nog geen 3 euro ( houd van die winkel)
    Bij de praxis een klein kweekkasje gekocht zodat de dames wat beschermd worden ivm regen ed.
    Hier zullen ze niet lang in kunnen staan, als de dames volwassen zijn mogen ze de wijde wereld in

    #2
    Re: Hoe voorkom ik meestgemaakte fouten?

    Hoe voorkom ik meestgemaakte fouten?

    Da's heel simpel te beantwoorden;
    Lezen en doen.

    Comment


      #3
      Re: Hoe voorkom ik meestgemaakte fouten?

      en nog veel meer lezen ...en ook doen natuurlijk.
      Led's grow !

      Comment


        #4
        Re: Hoe voorkom ik meestgemaakte fouten?

        Nog simpeler: zaaien, buiten zetten en niet meer aankomen tot augustus. Wel af en toe wat water geven.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Hoe voorkom ik meestgemaakte fouten?

          Zou zeggen, nog meer lezen, ook op andere forums
          erg leerzaam

          Comment


            #6
            Re: Hoe voorkom ik meestgemaakte fouten?

            Oorspronkelijk geplaatst door jackson5 View Post
            Wil ze klein en compact houden dus eigenlijk wil ik 24/0 een tlbalk erboven doen, wat vinden jullie?
            Hey jackson
            1-ik denk dat je beter 20/4 of 22/2 kan aanhouden om je plant wat rust te gunnen

            2-Aan je setup te zien heb je geen groeivoeding om bij te voeden, dus beter neem je de normale of zwaarbemeste variant. i.p.v de lightmix

            3-Je gebruikt pk13-14 als bloeivoeding, dit is goed mogelijk maar het is beter om dit in alleen in kleine dosis bij te voeden naast een normale bloeivoeding.

            en dat kweekbakkie is zeker een goed idee
            succes met de kweek!
            sigpic

            Comment


              #7
              Re: Hoe voorkom ik meestgemaakte fouten?

              Door ze niet nog een keer te maken..

              Comment


                #8
                Re: Hoe voorkom ik meestgemaakte fouten?

                Lol, wordt lastig zonder ervaring

                Comment


                  #9
                  Re: Hoe voorkom ik meestgemaakte fouten?

                  Zo zijn we allemaal begonnen....

                  Comment


                    #10
                    Re: Hoe voorkom ik meestgemaakte fouten?

                    Wie niet werkt, maakt ook geen fouten.
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                    Comment


                      #11
                      Re: Hoe voorkom ik meestgemaakte fouten?

                      exact HJM

                      en nog wat : van fouten maken leer je stukken meer dan van info als een zombie in je hoofd proppen. Kennis tot je nemen is natuurlijk een super startpunt maar het is zeker niet de heilige graal. Juist de beoefening van die kennis, het "in de vingers krijgen" zorgt ervoor dat je creatief kan omgaan met die kennis, en geeft je de mogelijkheid gemaakte fouten te overdenken en er zelf een oplossing voor te bedenken. Daar draait het tenslotte om : een beeld hebben van hoe het zo ongeveer werkt in zo'n plant en haar omgeving, zodat je ervoor kan zorgen MEE te werken aan de plantprocessen, en niet tegen... De diepte qua details is dan weer een persoonlijke smaak > waar sommigen tot op het spreekwoordelijke bot uit willen zoeken hoe het zit vinden anderen een globaal inzicht wel prima. Beide werken namelijk, al moet gezegd worden dat diepgaande theoretische kennis de kwaliteit van je toekomstige fouten wel verbeterd (oftewel : interessantere problemen...)
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                      Comment


                        #12
                        Re: Hoe voorkom ik meestgemaakte fouten?

                        Comment


                          #13
                          Re: Hoe voorkom ik meestgemaakte fouten?

                          oudere luie kwekers doen aanmerkelijk minder aan nattevingerwerk dan op het eerste gezicht lijkt... want die natte vinger is wel langdurig gemarineerd in praktijkkennis
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                          Comment


                            #14
                            Re: Hoe voorkom ik meestgemaakte fouten?

                            Die vinger stinkt gewoon van t zelfvertrouwen, los van het heden maar vertrouwend op de in het verleden behaalde resultaten..

                            Suc6 en Smookse

                            Comment


                              #15
                              Re: Hoe voorkom ik meestgemaakte fouten?

                              Geen haast maken plantje weet zelf het beste wanneer het op moet komen ,dus laat maar gaan dat gaat wel goed.
                              Luister naar het liedje nederwiet van doe maar en je kunt kweken
                              Fout nr 1 GEEN GEDULD

                              Gr Ed

                              Comment

                              Bezig...
                              X