Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zaadje ontkiemt en gebroken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: zaadje ontkiemt en gebroken

Maakt mij totaal niks uit wat me status is, een nieuweling kan ook een mooie oogst opbrengen dus beetje respect ajb zoals hierboven al vernoemd is! en het leek me logisch dat een plantje dan niet meer groeit als de wortel verrot is omoordskunk?

Comment

Goh wat een eigendunk hebben sommige mensen toch. Omdat iemand wat meer actief is op dit forum wilt hij geen advies van iemand die minder actief is. Nou dan heb je echt capsones (schrijf je dat zo?). Maar als je het toch beter weet, dan hoef je toch niets te vragen. Maar als je de antwoorden noet accepteerd, doe lekker je eigen ding!
      Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

Comment

de klassestrijd is helaas ook op joinjedraaien begonnen

Comment

Weggooien. Slotje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door omoordskunk View Post
            Ik heb dus 5 zaadjes ontkiemt en nu is er 1tje afgebroken maar er zit nog een een stukje witte wortel aan zou die nog door kunnen groeien als ik die gelijk ingraaf ?

Bij hogere planten vind je groeizones die uit zeer veel cellen kunnen bestaan, de meristemenaan de toppen van het worteltje en de spruit al twee topmeristemen of apicale meristemen aangelegd.
            Het top-spruitmeristeem (ook wel apicale spruitmeristeem of scheutmeristeem genoemd), leidt bovengronds tot de vorming van primaire meristemen waaruit primair weefsel in stengels en bladeren zich ontwikkelen.

het top-wortelmeristeem leidt tot het ontstaan van de primaire (wortel) meristemen waaruit primair wortelweefsel zich ontwikkelt.

Als je topje dus van je wortel af gebroken is zal dit dus niet kunnen groeien!

Grzt. Monty
            Last edited by monty; 30 April 2012, 08:51.

Comment

Zo hebben we nu weer iets bijgeleerd in vakjargon van het kennis centrum van JD.

Comment

Zoals jullie boven konden lezen is de persoon waarmee k een level strijd heb een vriend dus gewoon een grapje
                en monty bedankt voor de info ik ga er maar door dus met 4 ahha bedankt en k zal alles binnekort erop gooien

Comment

Jezus Karistus, lullen ze hier Timboektoes of kan en nog wat Nederlands van af. Pleuris.

Aanvulling op Monty, als een wortel al haarwortels heeft gemaakt, kan hij zich herstellen van het verlies van een wortel punt.
                  Een of meer haarwortels zullen dan die taak opnemen.

Alaaf, Halleluja, Jezus, Maria
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Ja idd de nieuwe zij en haarwortels hebben ook weer wortelmutsjes en wortelmeristemen maar bij een net ontkiemd zaadje waar je de punt van breekt zijn deze nog nauwelijks aangemaakt. Zou me ten zeerste verbazen als je uit een net ontkiemd zaadje zonder wortelpunt nog een gezonde dame krijgt. Stel ze weet er zich doorheen te vechten op de haarwortels dan zal ze reeds alle reserve energie uit de lobbladen verbruikt hebben alvoorens ze echt op gang is.

Ik ben het dus wel met je eens dat een zij-, en of haarwortel de functie van de hoofdwortel kan overnemen, net zoals een stek geen penwortel heeft, maar een in zoon vroeg stadium ernstig beschadigd zaadje heeft eigenlijk geen kans van slagen en is het valse hoop.

Comment

thnx allemaal !!!

---------- Post added at 18:50 ---------- Previous post was at 18:49 ----------

dat is inderdaad het geval thnx!! hij groeit weer

Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
                      Jezus Karistus, lullen ze hier Timboektoes of kan en nog wat Nederlands van af. Pleuris.

Aanvulling op Monty, als een wortel al haarwortels heeft gemaakt, kan hij zich herstellen van het verlies van een wortel punt.
                      Een of meer haarwortels zullen dan die taak opnemen.

Alaaf, Halleluja, Jezus, Maria

Comment

Hij heb er geen verstand van man dat neem ik tog niet serieus ik wil antwoord van de echte elite als die zeggen nee dan gaat het de prullebak in
                        Dude eigenlijk zou niemand antwoord mogen geven aan jou als jij er zo over denkt. Sukkel

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
                        Mijn joints verzekeren tegen brandschade.

Comment

inderdaad iedereen mag reageren hoe ze willen tenzij een mod er iets van zegt, meer of minder posts heeft niks te maken met je kennis.

Verstuurd via Tapatalk
                          Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

En ik meende dat een mod er iets over gezegd had???????

Comment

Je zou er maar agressief van worden van zo'n arrogante ********!
                              Wees blij dat ze gvd antwoord geven op je vraag... Schaam je omoordskunk --'

Comment

Boriis, hij zegt toch dat hij die jongen kent en het maar een inside joke is.

Zoals jullie boven konden lezen is de persoon waarmee k een level strijd heb een vriend dus gewoon een grapje
                                en monty bedankt voor de info ik ga er maar door dus met 4 ahha bedankt en k zal alles binnekort erop gooien

Comment

Bezig...
                                X