Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plagron batmix en verpoten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plagron batmix en verpoten

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen!

    Ik ben voor het eerst begonnen aan de buitenkweek.
    Nu heb ik dus wat rond gekeken en is mij geadviseerd om de plagron batmix te gebruiken in combinatie met Plagron glorious green. Dit zou genoeg zijn voor de hele cyclus. Nu las ik wel dat er nog substraat bij de glorious green moest, maar was ik zelf in de veronderstelling dat dit niet nodig was omdat de batmix zelf al rijk is aan voeding stoffen, of heb ik dit fout?

    Alleen nu zit ik te denken: is dat niet teveel voeding voor nog een jong plantje? Ik wil hem ook niet meteen over voeden :o Met dit in gedachten dacht ik dat het misschien handig zou zijn om hem de eerst 3 weken op een grow-mix te zetten.

    Nu heb ik ze nog niet (voor de eerste keer) verpot, en omdat ik het nu buiten doe heb ik geen idee of het slim is om ze twee keer te verpoten! Nu had ik er ook aan gedacht om de grond in combinatie te gebruiken: de pot waar ik haar in zet voornamelijk te vullen met de batmix en in het midden de growmix te doen, zodat het jonge plantje initieel in de growmix komt te staan, om zo 2 keer verpotten te vermijden. Of is meteen in de batmix alleen misschien verstandiger? Al heb ik gehoord dat je de plant dan snel over bemest.

    Alvast bedankt voor het lezen,
    groeten, Strike.
    Last edited by Strike; 9 May 2012, 16:07.

    #2
    Re: Plagron batmix en verpoten

    badmix is gevoed voor een 6 weeken en ik zou hem niet te jong in de badmix zetten ze anders gaad de plant kapot en voedden moet ge pas vanaf dat de blaadjes geelig worden dat begind vanaf vanonder dus dat ziet ge snel ze grt

    Comment


      #3
      Re: Plagron batmix en verpoten

      Bedankt voor je antwoord Kabouter Flip!

      Dus niet te vroeg in de batmix zetten, dus het beste is om hem dan gewoon in een bijv. growmix te zeten, en dan een tweede keer te verpoten? Correct? Aangezien ik naar mijn idee een beetje laat verpoot naar echte grond, dacht ik dat het misschien handig was de grond te combineren/mixen.

      Weet je/iemand hier misschien iets over, of is het nog steeds het verstandigst om de plant gewoon te verpoten?
      En hoe zit dat met die Glorious Green, moet daar wel substraat bij, dat staat wel zo op de verpakking maar dat lijkt me op voorbemeste grond een beetje 'overkill'.

      Groeten, Strike.

      Comment

      Bezig...
      X