Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
De komende dagen wordt het bijzonder koud. Dinsdag en woensdag wordt het hooguit 10 tot 13 graden. Zulke lage waarden komen halverwege mei zelden voor in Nederland. Mogelijk worden zelfs records gebroken, meldt Weerplaza maandag. Ook op Hemelvaartsdag wordt het waarschijnlijk koud.
Nee dan niet.. Natuurlijk wel! Ik zaai al buiten sinds maart. Komop zeg! Een beetje lef en risico mag wel. De mijne hebben temperaturen van -8C getrotseerd (ook -10C ja!)
Ik wordt er een beetje moe van om steeds die vraag opnieuw te lezen.
Het glas filtert het spectrum, is geen daalder waard.
Beter met kou naar buiten dan met warmte binnen! De mijne staan al weken buiten en ze leven nog, 't zijn geen mietjes, want 't is onkruid.
Naar buiten.
Maar hoe zit dat dan met planten in een kas? Is dat dus slechter? Ik heb ook tomatenplantjes en ik moet wel zeggen dat ik het idee heb dat ze sneller groeien na een dag buiten te hebben gestaan dan binnen..
Je meent het?! Enne ook met White widow? Lees zo dikwijls dat plantjes het koud kunnen hebben.
En autoflowertjes Big buddha, gaan die ook in zo'n weer al goed buiten? Zet ze nachts nog steeds in de berging weg, staan nog maar een weekje in groei. Als de zon nou wegblijft, kan ik ze dan best niet wat bijlichten met de lamp? Half buiten - half binnen kweek of is dat beetje te riskant met temp. verschillen???
Comment