Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
De eerste top, lol..dat duurt nog wel even.
Verder wat Bella zei, grote potten 15+L en tijdens vakantie, een 200L regenton onder de dakgoot met een slang eraan en wat druppelaars. Of regel een watergeef-oppas.
Planten kunnen buiten erg veel drinken, dus met een huis-tuin-en-keuken-oplossing kom je er niet gedurende drie weken.
Een plantje van 50cm hoog en 30cm breed kan op een zomerse dag (25+oC) makkelijk 1.5 liter water drinken.
Do the math.
Yow,
mooi om te horen dat ze gezond zijn, alleen dat overpotten gaat me gegarandeerd mislukken, is het noodzakelijk dat ze in grotere potten gaan?
is er niet iemand in eindhoven die die planten wil verzorgen deze vakantie (gewaagde vraag i know) bij hem zetten b.v. ?
zoon regenton gaat namelijk nooit passen, ik heb wel zoon ding in me tuin dat elke dag 2 keer door de hele tuin heen sproeit (4 van die stralen die zijn aangesloten op de kraan) is dat ook goed? krijgen ze geen voeding .. (heb ook nog geen voeding)
ik wacht jullie reactie af.
Moet ik dan zeg maar die pot vullen met grond en er dan genoeg ruimte over laten in t midden voor de grootte van hoe die nu is in de pot? En ik heb 2 grote, kan ik niet in elke pot 2 plantjes doen, dan? (Foto) IMG-20120628-01621.jpg
Ik denk dat er vast wel een topic over te vinden is hier op het forum
Maar ik doe altijd gewoon aarde in de grote pot, bijna vol, en dan graaf ik in het midden een gat voor de plant, dan haal je zo voorzichtig mogelijk je plantje uit ze kleine pot, je kan kijken of hij er uit glijd als je hem een beetje opzekop houd, en anders voorzichtig graven, en dan voorzichtig in het gat wat je gegraven hebt in je grotere pot zetten, ik schud het plantje ook altijd heel lichtjes heen en weer zodat de aarde rond de wortels er af valt
Kan ik 2 plantjes per pot doen? Zie vorige post voor foto van mijn potten. Denk dat ik per pot wel 2 autoflowertjes in kan zetten, of niet? Ik hoop dat jullie snel reageren zodat ik ze vanmiddag nog over kan potten .
Ga me aub niet zeggen dat ik het fout heb gedaan! Wat heeft dit me tijd gekost zeg! Bij het overpotten zijn er een paar kleine witte dunne sliertjes (wortels) afgebroken, is dat erg? Ik heb er 2 per pot gezet, omdat het nogal grote/brede potten zijn, en ik er niet meer heb dan deze.. IMG-20120630-01690.jpgIMG-20120630-01691.jpg
Op de 1e foto, rechter pot, linker plant, zijn de blaadjes een beetje slap gaan staan omdat toen ik de plant uit de vorige pot haalde hij zo in deze pot viel, is niet erg toch?
Ik hoop dat ik het goed gedaan heb en dat die plantjes gewoon door blijven groeien, ik wacht op jullie reactie!
Nee, ik had niet meer, daarom twijfel ik ook of t wel goed is maarja.. nog iets; stinkt naar poep (zal wel aan de potten liggen) en ik heb er zelf gaten in moeten prikken; alsvolgt: met een mes 2 plusjes (+) aan elke ZIJkant van een pot geprikt, en daarna met zoon rond ijzer ding er doorheen gegaan, dat het water alsnog weg kan?.. is dat ook goed? ik heb geen grotere potten met gaten onderin dus het moet wel zo, denk ik. Is het goed zo, of gaan me plantjes niet meer groeien en langzamerhand dood? als het niet goed is kan ik evt. maandag wel naar de boerenbond gaan om plantenpotten te halen, kost niet zo veel geloof ik, of is het dan al te laat (mocht het niet goed zijn wat ik heb gedaan)
Heb het toch maar weer naar de oude potten gezet, die poep geur en de wind die er niet bij kwam maakte me toch aan het denken dus ik heb ze weer terug gepot. Maandag dan maar 3 15L potten halen IMG-20120630-01692.jpg
Ik heb echt ff snel hulp nodig van jullie, ze staan allemaal met de blaadjes naar beneden hangend, en eentje wilt ook steeds omvallen bij de harde wind (heb er een stokje aan vastgebonden) zijn me planten gewoon dood of wat? Ik heb snel hulp nodig voor het te laat is, ik hoop dat jullie snel kunnen reageren, bedankt.
buiten is het beter om ze om stokje heen te binden.
ze kunnen slap gaan hangen door te veel of te weinig water.
eerst even handen wassen en dan je vinger in de grond steken en voelen of het nat is, als het nat is moet je 1of2 dagjes geen water meer geven.
verder heb ik nog wel een leuke link waar je veel uit kan halen.
Zet ze even beschut neer en evt stokje zo dat ze niet om vallen en laat ze dan met rust ze moeten nu herstellen van het ompotten en wortel schade.
En nu even niet veel water meer geven zo dat de wortels moeten gaan zoeken naar water
Comment