Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 dagen oude zaailing is voor de helft bruin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2 dagen oude zaailing is voor de helft bruin?

    Korting op 420shop
    Ik heb 3 autoflower nothern lights zaadjes gekocht waarvan er nu 1 boven de grond is gekomen sinds gisteren.
    Alleen zijn de 2 kleine blaadjes die de plant heeft voor de helft bruin geworden. Nu heb ik een paar mogelijke oorzaken bedacht.
    Teveel water gegeven? De aarde was namelijk erg vochtig er lag nog net geen plas in laat maar zeggen.
    Ook heeft een vriend van mij gisteren aan de blaadjes gezeten.
    Of heb ik misschien toch verkeerde aarde. Dit is namelijk gewoon in een tuincentrum gekocht. Op advies van een vriend heb ik zaai- en stek grond gekocht.
    Helaas heb ik geen goede camera en heb ik met een mobiele telefoon een vrij vage foto gemaakt.
    Naamloos.jpg


    Ik
    hoop dat jullie er wat mee kunnen, elk advies is welkom!

    #2
    Re: 2 dagen oude zaailing is voor de helft bruin?

    verkeerde aarde,
    deze is te veel bemest.

    Buiten zetten en even zijn gang laten gaan
    One "small" step for a man....one giant tree for mankind

    Comment


      #3
      Re: 2 dagen oude zaailing is voor de helft bruin?

      Allereerst; welke grond gebruik je?
      Vaak zijn zaailingen paars getint bij het bovenkomen, zelfs met deze temperaturen, ja. Daarna kleuren ze vanzelf groen.
      Wel iets minder water geven, de grond mag tot vingerdiepte droog aanvoelen voordat je weer water geeft.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: 2 dagen oude zaailing is voor de helft bruin?

        het is zaai-en stekgrond ik zal morgen kijken wat er op de verpakking staat

        Comment


          #5
          Re: 2 dagen oude zaailing is voor de helft bruin?

          Als ik het goed zie op de wazige foto zijn le lopblaadjes niet open gevouwen. Hoogstwaarschijnlijk doordat deze "gevangen"zitten in het ingedroogde vlies wat er bij het afwerpen van de zaadhoes niet mee is losgekomen en losgescheurd. Dat vliesje droogt dan snel in en je kiem kan de lobbladeren niet openklappen. Hierdoor ontvangen deze nauwelijks licht en word er geen bladgroen aangemaakt in deze lobbladeren wat ertoe leid dat deze gelig blijven en niet groen kleuren.


          Je zou kunnen proberen het vliesje eerst nat te spuiten en er dan heel voorzichtig met een pincet of speltje af te peuteren.

          Comment


            #6
            Re: 2 dagen oude zaailing is voor de helft bruin?

            Ik heb inmiddels op de verpakking gekeken en daar staat op ''grond met voeding voor 2 maanden'' :o
            Dit is veelste veel heb ik van het internet begrepen.
            De eerste 2 bladeren zijn echt voor de helft bruin en de 2 nieuwere bladeren die beginnen zelfs ook al geel te worden.
            Nu heb ik mijn schep en emmer gepakt en ben gaan graven. Nu hoop ik dat ze het met deze grond wel gaan doen.
            Iemand nog tips?

            Comment


              #7
              Re: 2 dagen oude zaailing is voor de helft bruin?

              Wel eens van Kiem en Stek aarde gehoord dat is aarde waar minder voeding stoffen in zitten want baby plantjes verbranden van teveel voeding
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Re: 2 dagen oude zaailing is voor de helft bruin?

                Ik heb daar nog nooit van gehoord maar is de normale aarde van buiten ook goed? Had ergens gelezen dat als je aarde pakt waar brandnetels groeien je goed zit dus dat heb ik dan ook gedaan.

                Comment


                  #9
                  Re: 2 dagen oude zaailing is voor de helft bruin?

                  ziet er ook veel te nat uit, drogere grond en zet je er wel een koepeltje over om de luchtvochtigheid hoog te houden ?

                  met een hoge luchtvochtigheid heb je ook geen last van plakkende en uitdrogende zaadvliesjes, zolang het vochtig blijft kan het prille zaadje het volledig zelf lostrekken.


                  en die grond, daar moeten brandnetels toch ook in kiemen nietwaar?


                  grtn

                  Comment


                    #10
                    Re: 2 dagen oude zaailing is voor de helft bruin?

                    De plantjes zitten in zo'n mini kas en nu volgens mij 2 dagen in de nieuwe grond (van buiten dus)
                    En volgens mij zie ik al verbetering want het plantje is weer iets gegroeid en de nieuwste 2 blaadjes zijn zelfs minder geel bruin geworden.
                    Mijn andere zaadjes zijn nu nog steeds niet bovengekomen en ik denk ook dat die het niet meer gaan doen.
                    Nu had ik gisteren een rare zak wiet gekocht in rotterdam en daar zaten 4 zaadjes in die heb ik nu ook te ontkiemen gelegt.
                    Als mijn telefoon is aangekomen kan ik fotos maken
                    Pz

                    Comment

                    Bezig...
                    X