Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Twijfel Vraagjes :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Twijfel Vraagjes :)

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Eerst ff wat informatie:
    Dit is het eerste jaar dat ik 3 plantjes probeer te kweken, heb ze gekregen van een vriend (3 stekkies) weet niet wat voor soort planten het zijn.
    Omdat dit de eerste keer is en nog vanalles moet leren beschouw ik deze 3 plantjes als een experiment. Ik heb 1 plantje getopt en gedieved 1 plantje alleen gedieved en de andere laat ik op natuurlijke wijze (buiten de voeding) groeien, hiermee hoop ik uiteindelijk het verschil tussen deze methoden duidelijk te zien.

    Na zeker 15 uur kweekverslagen etc. etc. te hebben gelezen ben ik toch nog een beetje aan het twijfelen over het volgende.
    Ik heb de plantjes een paar dagen geleden gedieved maar de blaadjes groeien gewoon weer aan zie foto:
    IMAG0072.jpg
    IMAG0070.jpg
    Doe ik het fout of is het plantje mischien te jong?

    Ik twijfel ook of ik de plant wel correct getopt heb zie foto:
    IMAG0074.jpg

    Heb ik de plant te vroeg getopt ?
    De plant is circa 25 cm, of moet de top die ik eraf knip tussen 2 nieuwe scheuten in zitten?

    De voeding:
    IMAG0076.jpg

    #2
    Re: Twijfel Vraagjes

    je bent helemaal verkeerd bezig ,laat de plant is zijn eigen gang gaan

    Comment


      #3
      Re: Twijfel Vraagjes

      En daar bedoel je mee niet knippen? Wanneer dan wel? Geen voeding geven?

      Comment


        #4
        Re: Twijfel Vraagjes

        Hij doet het niet verkeerd.... hij is aan het experimenteren. komt er vanzelf wel achter wat gaat en niet gaat.

        Das nog altijd de beste leerschool.

        Comment


          #5
          Re: Twijfel Vraagjes

          Misschien is het dan verstandig eerst jezelf te verdiepen in de materie Wortel ?
          Je kunt wel het wiel blijven uitvinden, maar da's best zinloos.

          Ijzerehenk, experimenteren is leuk, maar het kan geen kwaad eens wat kweekverslagen door te bladeren denk ik.
          Dan heb je meer een idee.
          Als bonus zal ik je deze zes filmpjes (autoplay) vast meegeven over dieven, toppen, beestjes, plantjes, stekken en fimmen
          Succes!
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Twijfel Vraagjes

            Oke, heel erg bedankt voor de tips. als nog iemand wat adviezen heeft hoor ik het graag

            Comment

            Bezig...
            X