Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

groei afremmen/stoppen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

groei afremmen/stoppen?

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,Ik heb mijn plantjes wat te vroeg gezaaid waardoor ze dreigen te groot te gaan worden. Ze moeten namelijk onder de afsluiting met de burrn blijven (muur). Het zijn WW x BIG BUD en staan in 20liter potten. Is er een optie om de groei te remmen/stoppen? Tnx guys! Peace,Nepal

Re: groei afremmen/stoppen?

toppen dan groeit tie meer in de breedte
    je kan ook je hoofd top naar beneden buigen met een touw

Comment

^^ Je kan ook beide doen.
      Hoe groot zijn je planten nu al en hoe hoog is de muur ? Hou er rekening mee dat als je nu topt je planten toch nog een flink stuk gaan groeien ...

Comment

Zoek eens naar de LST methode! Of Supercropping op youtube. Is een kleine moeite, vergroot mogelijk je oogst en je plant blijft lager bij de grond. Toppen is ook geen slecht idee, maar neem dan een groter deel weg dan aangeraden. Want voordat je plant in bloei gaat, kan hij makkelijk nog een meter aan hoogte winnen.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ik mag dus een groter deel van de plant wegknippen (toppen) dan enkel de bovenste groeischeut ? Planten zijn nu al ongeveer een meter (inlc pot) en afsluiting is maar een 2 tal meter... Komt dus nooit goed

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
          Zoek eens naar de LST methode! Of Supercropping op youtube. Is een kleine moeite, vergroot mogelijk je oogst en je plant blijft lager bij de grond. Toppen is ook geen slecht idee, maar neem dan een groter deel weg dan aangeraden. Want voordat je plant in bloei gaat, kan hij makkelijk nog een meter aan hoogte winnen.

Comment

Zoals de meesten, mocht ik dat probleem hebben, zou ik eerst een keer toppen en daarna, over een paar weken, buigen en binden als er iets te hoog dreigt te komen.
            Dat binden is toch aan te raden buiten, zo kun je meteen de structuur van de plant luchtig houden, toppen wat uit elkaar houden, zodat ze in oktober/november minder vatbaar zijn voor toprot.
            Het heeft natuurlijk niet zo veel te maken met je 'vroeg zaaien', planten worden meestal groot, of je ze nu in mei,juni of juli plant.
            Had je ze in kleinere potten gehouden, waren ze kleiner gebleven. Ook met verduisteren had je de groei kunnen beperken.

Ik hoop dat het geen probleem is dat ze wel goed te ruiken zijn aan de andere kant van de schutting (en 100m verder)
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
            X