Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

paars bladprobleem? na hete zon van gisteren...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

paars bladprobleem? na hete zon van gisteren...

Korting op 420shop
    plant staat in bloei van de eerste juni en zit er voor de rest super uit, maar de grote bladeren beginnen zich paars te kleuren

het is een fruitspirit van royal queen seeds, en is sinds half mei op 12 uur regime

plant groeit op iets bobo mix achig en ik heb al 2 keer een voedingscocktail gegeven; het ziet er toch geen verbranding uit of is het een tekort aan iets of voelt de plant zich uitstekend?
    Attached Files
    Last edited by warp; 15 June 2012, 14:17. Reden: gezonde foto

Re: paars bladprobleem? na hete zon van gisteren...

Een paarse verkleuring is normaal bij lage termperaturen. Sommige planten hebben een genotypischer paarse aanleg, die soms later pas tot uiting komt. Misschien kun je de kruisingen achterhalen en zo uitzoeken of het zo'n 'paarse soort' is? Vaak is dat alleen maar positief, want die stoffen zorgen voor betere schimmelresistentie.
    Ik zou geen andere verklaring kunnen geven helaas.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
      Een paarse verkleuring is normaal bij lage termperaturen. Sommige planten hebben een genotypischer paarse aanleg, die soms later pas tot uiting komt. Misschien kun je de kruisingen achterhalen en zo uitzoeken of het zo'n 'paarse soort' is? Vaak is dat alleen maar positief, want die stoffen zorgen voor betere schimmelresistentie.
      Ik zou geen andere verklaring kunnen geven helaas.
      mercie voor de snelle respons en voor het goede nieuws ik zal ze de volgende dagen voor de zekerheid vers regenwater geven dat kan nooit kwaad

---------- Post added at 17:21 ---------- Previous post was at 17:20 ----------

en inderdaad in de bloemknopjes zie je ook paarse puntjes; ik wist niet dat de fruitspirit van de purple-reeks was

Comment

is waarschijnlijk van de koude inderdaad dus niet erg, zou ook kunnen van een fos for te kort dat paarsverkleuring geeft, doordat fosfor trager opneemt bij lagere temperaturen
        meet ev. je ph eens na meschien omdat je juist kraanwater gebruikt of wat gebruik je anders? of flesjes spa en zo verder
        beste voor de planten is opzich regenwater zitte veel voedingsstoffen in en heeft een vrij goede ph die wel iets hoger is +/- 7
        dat ev. verlagen naar +/-6

groetjes mister frank

Comment

dankje; ons regenwater meet 5.4 en het voedingswater is kraantjeswater van schoten op ph 7,8 na toevoeging van de voedingsstoffen op ph 5,8 gebracht; het zal waarschijnlijk aan de koude en die fosforopname liggen want er zijn hier en daar toch frisse nachten nog... 5 graden is niet veel he
          bedankt voor de tip!

Comment

nog een paar fotoos, ze ziet er nog gezond genoeg uit om nog 6 weken van de 8 te bloeien
            Attached Files

Comment

de paarsheid zit nu ook in de bloempjes..

zieter wel lekker uit, maar is dat normaal voor fruitspirit?

Verstuurd van mijn Transformer met Tapatalk
              Attached Files
              Last edited by warp; 20 June 2012, 12:46.

Comment

Het paars is er nog maar het probleem niet hihi

staat 4 weken in bloei we zitten in de helft

Verstuurd van mijn Transformer met Tapatalk
                Attached Files
                Last edited by warp; 28 June 2012, 19:33.

Comment

Nieuwe prentjes

Verstuurd van mijn GT-I9000 met Tapatalk
                  Attached Files

Comment

ziet er goed uit hoor !!

doe zo verder
                    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Dankje!

Comment

Ze beginnen dikker te wrden de bloempjes

Attached Files

Comment

Gaaf zeg die paarse bladeren. Ik zal de naam van het soortje ff noteren. Hou wel van variatie.
                          Zien er goed uit.

Comment

Ik zie een boel bruin Warp! Mooie toppen lekkerrr, maar ik zou eens checken op toprot. Kan aan de kwaliteit/grootte van de foto liggen, maar het geeft me een angstig gevoel om die bruintinten in je buds te zien.
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

ik heb de voorbije 2 jaar budrot gehad, steeds kon ik toen meeldauw vaststellen, dat is nergens te vinden deze keer;
                              het bruine dat je ziet zijn de stampertjes die bruin heworden zijn, en de uiteinden van de bloemetjes of zaadhulsjes zijn wat paars gestreept.

ik hoop inderdaad dat ik dit jaar geen budrot heb; de plant staat nooit in de regen; als de zon schijnt onder de zon en als het regent staat ie onder glas

Comment

Bezig...
                              X