Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afzuiging bij drogen in growtent

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Afzuiging bij drogen in growtent

Korting op 420shop
    Men kweekmaat en ik zijn momenteel bezig met een leuk buitenkweekje van 17 reguliere denen, waarschijnlijk een stuk of acht vrouwtjes dus. Deze zijn momenteel drie weken oud en zullen eind juni naar buiten gaan, vroeger is helaas niet mogelijk. Echt grote dames zullen het dus niet meer worden. Het drogen vormt echter een probleem. Omwille van verschillende redenen moet dit zo onopvallend mogelijk gebeuren. We hadden gedacht van een goedkope growtent te kopen en deze af te zuigen met een koolstoffilter en een (slakkenhuis)afzuiger. Maar aangezien we geen ervaring hebben met een tent inrichten, hebben we wat vragen.

-Is er veel verschil in geluidsoverlast tussen een slakkenhuisventilator en een buisafzuiger?
    -Hoeveel kuub moet de afzuiger en de koolstoffilter zijn voor een ruimte van 100x100x200cm? Ik weet dat hier formules voor zijn maar die zijn berekend op het feit dat er een lamp inhangt en niet om te drogen.
    -Zijn ventilators plug and play of moeten deze eerst nog aangesloten worden op bedrading?
    -Is het mogelijk om 600 gram te drogen in een tent van die oppervlakte?

Deze tent wordt het:
    EUGardenCenter is het grootste tuincentrum van Europa. Laagste prijsgarantie & meest uitgebreide assortiment van Nederland! Snelle en discrete levering!

Ik hoor het graag.

Ciao

Re: Afzuiging bij drogen in growtent

Hey Lenni

600 gram gaat gemakkelijk lukken. Ook wel 3 x zoveel. Hier een linkje met een complete set om te drogen. Wellicht heb je er wat aan.

http://www.degrowshop.eu/a-19743439/combinatie-sets/secret-jardin-dark-dryer-compleet

Comment

Let er alleen wel op dat je die koolstoffilters eind dit jaar weggegooid hebt, aangezien ze kankerverwekkend gaan reageren.
      En ventilators, mocht je een universele halen bij een DHZ zaak zoals er waarschijnlijk in je afzuigkap/douche hangt, werken inderdaad op schakeldraden, maar het is vrij simpel, er zijn een aantal aansluitingen, een voor constant stroom, een voor randaarde, en twee voor een onderbreking tbv een schakelaar of timer

*edit: als je wel wilt, wat ik hieruit begrijp, is dat je buren niets ruiken.
      Maar, zover ik weet kan je het het beste langzaam drogen in 19-23 graden, daar moet je ook rekening mee houden!
      (oftewel je kan niet berekenen hoeveel afzuiging je nodig hebt als je niet weet hoeveel warmte je erin brengt dmv lampen etc.)
      Last edited by Mardi; 22 June 2012, 22:11.
      Cannabis vermenigvuldigd hersencellen
      (Aldus Professor Xia Zhang)

Comment

Let er alleen wel op dat je die koolstoffilters eind dit jaar weggegooid hebt, aangezien ze kankerverwekkend gaan reageren.

Waar de fuck haal je dat vandaan?

als je wel wilt, wat ik hieruit begrijp, is dat je buren niets ruiken.
        Maar, zover ik weet kan je het het beste langzaam drogen in 19-23 graden, daar moet je ook rekening mee houden!
        Waarom denk je dat die het in een tent wil drogen met filter en afzuig? Die tent en afzuig zorgt juist voor onder controle houden van temp en geur.

oftewel je kan niet berekenen hoeveel afzuiging je nodig hebt als je niet weet hoeveel warmte je erin brengt dmv lampen etc.)
        Waarom zou je moeten weten hoeveel warmte je erin brengt met lampen? Je gebruikt helemaal geen lampen bij drogen, topicstarter zegt ook niet da hij daarvoor lampen gaat gebruiken. Drogen doet men in het donker.

Zowat de meest vreemde reply die ik hier ooit gelezen heb...
        Last edited by Ganjax; 22 June 2012, 23:07.

Comment

Ik ben een natuurkunde gek, en over koolstoffilters is het algemeen bekend dat ze na een jaar kankerverwekkend KUNNEN reageren, zo uit het hoofd zou je dan praten over 3 of 4 oogsten ofzo?
          Daarnaast om je volledig te wenden aan de isolatie van die tent, is ook weer een gokje op dat gebied he,

Snap dat ik niet veel verstand heb van het kweken van wiet, maar wel een HBO+ heb afgerond voor natuurkunde, en ik ook alleen maar probeer te helpen

*Edit, om er toch wat verder in te gaan:
          uit koolstoffilters kunnen HA vrijkomen, dat zijn heterocyclicsche aminnen, en de verbrandingsstof aminozuur, naast dat alleen al, koolstof, bestaat uit stikstofoxidieen en koolmonoxide.. dat spreekt al voor zich denk ik?

Comment

Wel als dat zo is dan vind ik het een goed idee dat je er een topic over opent,
            altijd fijn om iets bij te leren en er zijn er velen waaronder ikzelf die daar geen
            flauw benul van hebben. Vind ook dat growshops dat zouden mogen vermelden!
            Ik wist wel dat kool bij verbranding schadelijke stoffen vrij laat maar van filters
            wist ik daar dus niks van. Heel interessant om hier verder op in te gaan en een topic
            over te openen!
            Moet je beslist doen, natuurkundegek

Comment

Bedankt man, nogmaals, ik snap vrij weinig van het kweken op zichzelf.
              Maar ik wil best wel wat delen over bepaalde dingen die ik wel weet.
              Ik ga eens nadenken over wat nuttig zou kunnen zijn op het gebied van kweken en het proces hiervan op zichzelf, en waarbij ik een bijdrage kan leveren.

Comment

Wat rondsnuffelen op het forum, hier en daar wat topics lezen en met jouw
                achtergrond kan het geen probleem zijn wijzer te worden op kweekgebied!
                Welkom hier en veel leesplezier toegewenst!

Comment

Bezig...
                X