Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vreemde groei..

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vreemde groei..

Korting op 420shop
    Hallo medestoners/kwekers,

Ik heb op het moment 2 autoflower superskunkies in de achtertuin staan.
    Nu valt het mij op dat 1 van de 2 zich heel anders gedraagt dan de ander.
    De ene staat inmiddels mooi in de bloei en ziet er gezond uit (mooi donker groen).

De ander groeit echter heel vreemd, bloeit nog niet maar stinkt (positief) al veel harder dan de bloeiende plant..
    Het vreemde wat mij opviel is dat de bladeren 2-3x zo groot zijn als die van de andere plant, en ook dat de bladeren veel
    dichter op de stam blijven staan.. Deze plant staat in een kleinere pot als de "mooie" plant, kan dit het probleem zijn?
    Ook is bij het overpotten een deel van de wortels eraf gebroken bij 1 van de 2, maar weet niet meer zeker welke van de 2 dit was.

Ik heb foto's maar die krijg ik op het moment even niet op mijn laptop.. zal proberen ze later toe te voegen.
    Alvast bedankt.

Patrick

Re: Vreemde groei..

2012-06-19 20.31.19.jpg2012-06-19 20.31.09.jpg

Hier de foto's zoals beloofd. foto 2 is de plant waar ik me zorgen over maak.

Comment

The gras is greener at my side

Comment

Ok bedenkt voor de geruststelling
        Is het in deze fase trouwens al verstandig om de onderste bladen te verwijderen?
        Een vriend van me had het hier over maar ik ben een beetje huiverig voor dat soort dingen (eerste kweek en alles )

Comment

Laat die bladeren maar hangen, er hangen er al zo weinig aan nu ze nog zo klein is.
          Ben je zeker dat de rechtste plant wel een autoflower is? of van dezelfde soort?
          Ik zou gaan denken dat die rechtste plant een gewone regular plant zou kunnen zijn als deze nog niets van bloei laat zien terwijl de andere wel al duidelijk aan het bloeien is...

Comment

100% zeker ben je natuurlijk nooit, maar ik heb de zaden bij een seedbank in amsterdam gekocht dus lijkt mij dat er weinig kans is dat er verschillende zaden in zo'n pakje zitten.

Comment

heb je misschien een outdoor mix gekocht? daar zitten vaak zowel autoflower als regular zaadjes in. je fotos deden me denken aan mijn plantjes enkele weken geleden : de eerste is regular (sativa-variatie?) en de tweede autoflower, zijn ook allebei een andere groen-tint, en blaadjes verschillen ook (regular veel langer)

001.jpg004.jpg

zo zagen ze er vorige week uit
              IMG_0811.jpgIMG_0810.jpg

de regular bloeit nog niet en blijft maar groeien dus op die manier zie je zelf binnenkort of je toch misschien een autoflower en een regular hebt staan

cheers
              calmos

Comment

Ik zie de overeenkomst inderdaad.
                Ik heb echter geen mix gekocht maar een pakje van 3 zaadjes Super Skunk autoflower feminized, van White Label.
                Anyhoo, ik wacht het gewoon ff af, het is iig goed om te weten dat er waarschijnlijk niks mis mee is .
                Zal morgen ook weer ff nieuwe foto's er op knallen, deze zijn inmiddels al weer dik een week oud.

Comment

Zoals beloof de nieuwe fototjes

2012-06-26 10.13.41.jpg2012-06-26 10.13.52.jpg

Zoals jullie kunnen zien doet de bloeiende dame lekker haar ding.
                  Bij de andere plant heb ik het idee dat de gigantische bladeren bovenin de rest van de plant beroven van haar zonlicht, is hier iets aan te doen?
                  De bovenste bladeren blijven maar groeien terwijl ik onderin weinig vooruitgang zie..

2012-06-26 10.14.07.jpg2012-06-26 10.15.22.jpg

Hier nog even een plaatje waar je goed het verschil in formaat pot kan zien, denken jullie dat het nog verstandig is mevrouw aan de linkerkant in een grotere pot te zetten?
                  En nog een mooi close-upje van het versgeboren hoofdtopje

Comment

Bladeren zorgen voor energie ! Hoe groter het blad, hoe sterker de plant wordt, hoe vetter de toppen etc. etc. etc.
                    Ga je blad weghalen, onder- of bovenin, dan beperk je haar fotosynthese = energie = groei.

Een pot kan nooit te groot zijn voor 'n plant, wel te klein.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

De linkse pot wordt stilaan te klein.. haar wortels duwen al goed tegen de randen dus als je haar groter wil: volle grond of direct grote pot!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                        Bladeren zorgen voor energie ! Hoe groter het blad, hoe sterker de plant wordt, hoe vetter de toppen etc. etc. etc.
                        Ga je blad weghalen, onder- of bovenin, dan beperk je haar fotosynthese = energie = groei.

Een pot kan nooit te groot zijn voor 'n plant, wel te klein.
                        Oorspronkelijk geplaatst door edenpro View Post
                        De linkse pot wordt stilaan te klein.. haar wortels duwen al goed tegen de randen dus als je haar groter wil: volle grond of direct grote pot!
                        Ok een vriend van me had het erover dat het misschien te laat is om nog over te potten, maar jullie denken dus van niet?
                        Want dan ga ik m morgenochtend meteen in een grotere pot zetten.

Bedankt weer!

Comment

lekker overpotten.. ten goede van je opbrengst. minimaal 11/12 ltr..

groet,

T-o

Comment

inderdaad gewoon overpotten, take care of those ladies

cheers
                            calmos

Comment

Er is helemaal niks mis met die plant, gewoon een ander phenotype
                              Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Bezig...
                              X