Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blauwe bladluis?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blauwe bladluis?

    Korting op 420shop
    Hallo medekwekers

    ik heb een paar dagen geleden behoorlijke schaden ontdekt aan mijn buitenplantjes.
    Op 2 was de schade echt heel erg, en heb ze om deze reden ook direct naar een andere kant van mijn tuin verplaatst.
    Hierna is de schade niet zichtbaar erger geworden, maar ik ben er denk ik wel achtergekomen wie de boosdoeners zijn.
    IMG-20120624-01035.jpgIMG-20120624-01034.jpgIMG-20120624-01040.jpg


    Het gaat om het volgende.
    ik denk dat het een bladluis is, en ze zitten met groten aantallen in de boom die boven mijn planten staat.....

    Hier zijn wat foto's.
    IMG-20120624-01053.jpgIMG-20120624-01050.jpgIMG-20120624-01051.jpg

    Dus de vraag, is er een middeltje wat ik hier tegen kan gebruiken?
    ik heb inmiddels een groot stuk van de boom verwijderd

    #2
    Re: Blauwe bladluis?

    de fik erin

    Comment


      #3
      Re: Blauwe bladluis?

      Geloof het of niet, maar dat heb ik gedaan bij de stam die je in de foto's ziet
      Een vlammewerper doet wonderen hahaha

      maar dat doe ik mn plantjes liever niet aan

      Comment


        #4
        Re: Blauwe bladluis?

        Zwarte bonenluis, leven in best wel grote kolonies ; spuiten met iets als Pyrethrum vloeibaar of een ander bio-spul.
        Of als je geen bestrijdingsmiddelen wil gebruiken kun je een koude waterstraal, plantenspuit met afwasmiddel gebruiken.

        Comment


          #5
          Re: Blauwe bladluis?

          Ik denk niet dat die bladluis gaten achterlaat in je bladeren, denk je wel? Ik gok eerder op kevers of slakken, blad-eters in ieder geval. Bij sapzuigers zoals luizen, verschrompeld het blad vaak en krult het op. Dat is hier niet het geval.

          Ik heb dezelfde gaten in mijn planten zitten, maar geen boosdoener kunnen aanwijzen.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Blauwe bladluis?

            Okay, ter verduidelijking, heb iets gemist...
            D
            e onderste foto's zijn de genoemde luizen, de bovenste bladeren zijn hoogstwaarschijnlijk aangetast door de wants.
            Deze laten een geperforeerd blad achter, deze zie je overdag weinig of niet..... dus ff een nachtwake houden

            Comment


              #7
              Re: Blauwe bladluis?

              Jou schade komt door de wants niet door de bladluizen luizen zuigen je bladeren leeg wantsen maken gaatjes .
              Kijk is of je kevertjes ziet in je tuin met rode vleugeltjes met zwate puntjes er op
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Re: Blauwe bladluis?

                Ik heb inderdaad wel een paar van dat soort kevertjes gevonden, maar dan vooral groenen, en afentoe een bruine.
                IMG-20120627-01167.jpg

                Wat kan ik hier tegen doen?

                Comment


                  #9
                  Re: Blauwe bladluis?

                  http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...plant-in-bloei

                  ik had ook wat kevertjes die gaatjes maakten, sinds behandeling geen extra gaatjes meer gezien

                  Comment

                  Bezig...
                  X