Goedemiddag medekwekers,
Sinds 5 dagen ben ik begonnen met mijn tweede buitenkweek. Ik heb stekjes in potten gedaan. De stekjes zagen er overigens erg goed uit! Nu, 5 dagen later, heb ik al bladproblemen...
De symptomen zijn: opkrullende bladeren en een verkleuring van donkergroen naar steeds meer wit/lichtgeel aan de buitenkant (dat steeds meer naar binnentrekt zo te zien).
Hier wat gegevens:
- Potten zijn 10 liter potten
- Grondmedium is universele potgrond van een tuincentrum
- Ik heb ze buiten laten staan elke dag & nacht
- Ik heb zout gestrooid rondom de potten als bestrijding tegen eventuele slakken
- Ik kan geen data meten zoals PH, EC, etc. omdat ik geen meetapparaten heb
- Ik geef vooral regenwater met een gieter (geen spuit); de grond is niet te nat, maar ook niet te droog
Hier overigens nog wat foto's:
SAM_0165.jpgSAM_0166.jpgSAM_0167.jpgSAM_0168.jpgSAM_0169.jpg
Mijn vraag aan jullie is: wat zou de oorzaak kunnen zijn & wat zou ik er eventueel aan kunnen doen?
Grt. Slaapkamermug
Sinds 5 dagen ben ik begonnen met mijn tweede buitenkweek. Ik heb stekjes in potten gedaan. De stekjes zagen er overigens erg goed uit! Nu, 5 dagen later, heb ik al bladproblemen...
De symptomen zijn: opkrullende bladeren en een verkleuring van donkergroen naar steeds meer wit/lichtgeel aan de buitenkant (dat steeds meer naar binnentrekt zo te zien).
Hier wat gegevens:
- Potten zijn 10 liter potten
- Grondmedium is universele potgrond van een tuincentrum
- Ik heb ze buiten laten staan elke dag & nacht
- Ik heb zout gestrooid rondom de potten als bestrijding tegen eventuele slakken
- Ik kan geen data meten zoals PH, EC, etc. omdat ik geen meetapparaten heb
- Ik geef vooral regenwater met een gieter (geen spuit); de grond is niet te nat, maar ook niet te droog
Hier overigens nog wat foto's:
SAM_0165.jpgSAM_0166.jpgSAM_0167.jpgSAM_0168.jpgSAM_0169.jpg
Mijn vraag aan jullie is: wat zou de oorzaak kunnen zijn & wat zou ik er eventueel aan kunnen doen?
Grt. Slaapkamermug
Comment