Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DRINGEND AUB overvloed aan water guerilla kweek wegkrijgen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

DRINGEND AUB overvloed aan water guerilla kweek wegkrijgen.

Korting op 420shop
    Ik zit met een probleempje. De ondergrond bij mijn guerilla spotje is leem of iets in de aard. Ik heb daar een put gegraven en die aangevuld met potgrond. Ik wist echter niet dat het water zo traag door de ondergrond geabsorbeerd zou worden...
    De potgrond is nu veel veel veel te nat.

Onderweg naar huis van m'n growspot dacht ik aan mogelijke oplossingen.

-Ik graaf een loop langs de zijkant, die loopt tot aan de bodem van de potgrond. Daar steek ik een stuk van een tuinslang die naar beneden in de loop gaat. Ik mix wat hydrokorrels in de potgrond. Daarover doe ik dan terug leem om ervoor te zorgen dat de potgrond niet wegvloeit.
    -Ik graaf de zijkant volledig vrij en steek er een plank met gaatjes in is eventueel een oplossing.

Zou dit kunnen werken, of heeft iemand een ander idee?

Dringend aub, danku!

Re: DRINGEND AUB overvloed aan water guerilla kweek wegkrijgen.

Leem dicht inderdaad goed af. Je hebt nu een kuil die door de ondergrond (leem) geen water kwijt kan. Nu met veel regen wordt dat een probleem. Enigste oplossing lijkt mij om te zorgen dat het water weg kan zoals je zelf al zegt. Een greppel naar een sloot van uit je spot is een oplossing. Een zijkant vrijgraven zodat je naast je spot een kuil krijgt is ook een oplossing. Worteldoek,plank met gaatjes moeten dan wel de uitstroom van potgrond tegen gaan. Als de leemlaag niet heel dik is kun je nog met een grondboor gaten er doorheen proberen te maken. Verder hopen dat het weer beter wordt dan werkt de leem weer in je voordeel!

Comment

ja das wel mogelijke oplossing houd er wel rekening mee ze voorspellen heel de week regen

Comment

Gaten prikken, heul veul gaten..

Comment

Yep, grondboor rules, als de laag niet dikker dan een meter is werkt dat goed. Anders wordt het zweten tijdens het graven van een greppel.
          0010097.jpg
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Heb gedacht om de zijkant open te graven, een plastic fles te nemen, en daar gaatjes inboren aan de bodem. Deze gaat dan de potgrond in voor een paar cm, en ligt diagonaal naar een loop. Daarna de leem er terug over zodat enkel het uiteinde waar het water terecht komt bloot ligt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fl13r3flu1t3r View Post
              Gaten prikken, heul veul gaten..

hier sluit k me bij aaan

Comment

Okay, aangezien het daar toch bergaf gaat zou een zijmuur uitgraven niet zo heel moeilijk zijn, daar dan gaten in prikken. Hoe dik maak ik toch best die muur? Ik heb geen grondboor en geen budget ervoor, maar ik vind wel iets om gaten te maken.

Comment

Gat graven naast je planten zodat het water daar naar toe kan lijkt me een makkie vooral als het berg afwaarts loopt. Maak de muur tussen dik genoeg en steek er een buis door. Hoe dikker de muur hoe langer de buis. Wat worteldoek voor de buis zorgt ervoor dat er geen zand instroomt. Succes met graven.

Comment

Bezig...
                  X