Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies voor balkonkweek (Strawberry Haze)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Advies voor balkonkweek (Strawberry Haze)

    Dank voor je reactie. Dus je raadt me aan om nu alleen water te geven? Ik heb nog een fles Plagron Alga Grow, maar volgens mij kan ik dat nu beter niet geven.

    Comment


      #17
      Re: Advies voor balkonkweek (Strawberry Haze)

      Nog een vraagje, zijn mijn planten op een dag als vandaag (30+ en onbewolkt) beter af in de schaduw of kunnen ze de volle zon wel hebben?

      Comment


        #18
        Re: Advies voor balkonkweek (Strawberry Haze)

        Het ligt er aan welk merk PK 13/14 je hebt. Verschillende fabrikanten raden verschillende doseringen/tijden aan.
        Canna mag je bijvoorbeeld maar 1 week geven, in week 5 of 6 bloei.

        Ik heb mijn buitenplant net in de schaduw gezet.
        Je kunt het vrij makkelijk zien, als de bladeren een beetje dicht vouwen proberen ze te veel verdamping tegen te gaan.
        Dan staat ze dus te droog en/of is het te warm voor ze.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #19
          Re: Advies voor balkonkweek (Strawberry Haze)

          Thanks!

          Comment


            #20
            Re: Advies voor balkonkweek (Strawberry Haze)

            Inmiddels gaat het iets minder met de dames (zie foto's). Sinds de bloeifase geen enkele extra voeding meer gegeven, nu lijken ze toch echt een voedingstekort te hebben. Dus heb ik halsoverkop een fles Bio Bloom gekocht met daarin: Stikstof, Ammonium (NH4), Nitraat (NO3), Fosfor (P205) en Potassium (K20). Dit geef ik sinds 2 dagen. Kan iemand aan de bladeren zien of het hier om een specifiek tekort gaat? Of zal de Bio Bloom alleen al voor verbetering zorgen? Ondertussen zoek ik zelf door of ik nog meer moet doen dan Bio Bloom toevoegen.

            Groet, NielsP8260597.jpgP8260596.jpgP8260595.jpg

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Hier is nog een foto.plant totaal.jpg

            Comment


              #21
              Re: Advies voor balkonkweek (Strawberry Haze)

              Na wat gezocht te hebben, denk ik dat het een kalium-tekort is. Zijn er mensen (die hier meer verstand van hebben dan ik) die ook denken dat dat het geval is? Alleen is het volgens mij nooit 100% zeker op grond van een paar foto's vast te stellen. Alvast bedankt!

              Groeten, Niels

              Comment


                #22
                BioBizz Kweekschema.pdf
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #23
                  Re: Advies voor balkonkweek (Strawberry Haze)

                  en je moet het nu eerst gaan opbouwen zou ze niet meteen de volle mep.
                  maakt niet uit wat je gaat gebruiken maar ze hebben idd wel voeding nodig ze is nu al haar blad aan het gebruiken !!
                  verder heb je volgens mij geen probleem.

                  ga zo door.

                  Comment


                    #24
                    Re: Advies voor balkonkweek (Strawberry Haze)

                    Bedankt voor de reacties! Ik heb ze dus een aantal dagen bijgevoerd, maar de grootste plant blijft toch wel erg vergelen.
                    Attached Files

                    Comment


                      #25
                      Re: Advies voor balkonkweek (Strawberry Haze)

                      Hier nog wat foto's van een week later. Weer een hoop gele bladeren extra, ondanks extra voeding (Bio Bloom). De andere planten hebben dit beduidend minder (zelfde soort, pot, aarde en voeding). Is dit normaal? Ook wat foto's van toppen gemaakt. Volgens mij moet ik pas over ongeveer een maand oogsten. Vandaar dat ik me afvraag waarom deze plant zo snel vergeelt.
                      Attached Files
                      Last edited by Nielzz12; 8 September 2012, 11:26.

                      Comment

                      Bezig...
                      X