Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oogstbaar?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Oogstbaar?

Korting op 420shop
    Ik heb een Royal AK Automatic van Royal Queen Seeds gepland. Deze heb ik laten groeien in een tuinkas, met voldoende water en voeding. Het resultaat is een hele mooie plant. Nu ben ik op het punt gekomen dat deze (bijna) geoogst moet worden. Ik heb niet de mogelijkheid om de trichomen vergroot te kijken voor de kleur, dus kijk ik naar de stampertjes. De stampertjes zijn echter bij sommige toppen al wel voor 90% bruin, maar bij sommige toppen slechts 20%. Nu is mijn vraag of ik nu al de hele plant moet oogsten, hiermee nog enkele dagen mee moet wachten of de plant deels oogsten?
    Ik las ook dat als je de plant 2 dagen voor het oogsten in het donker zet zonder water, deze nog eens flink thc aan gaat maken. Dit misschien doen en dan oogsten?
    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt!
    Groetjes Niels

Re: Oogstbaar?

9-10 weken na ontkiemen wordt aangegeven door de breeder, meestal is dit te rooskleurig en kan het net iets langer...(jammer dat je geen goedkoop microotje hebt.)

Comment

geen fotoje?

Comment

Je vraagt alleen bevestiging, of wil je echt advies ?
        Dan kun je beter wat fotootjes erbij zetten.

Planten donker zetten doe ik niet aan, in die korte tijd donker doen ze niks.
        Ze moeten dan echt langer donker staan, tot ze bijna dood gaan, met alle risico's vandien.
        Maar ieder heeft zijn kweekmethodes en soms is de wens de vader van de gedachte.
        Doe waar je je goed bij voelt, maar oogst niet te vroeg.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devil666 View Post
          geen fotoje?
          Sorry, inderdaad slim om even een fotootje er bij te doen. Advies en bevestiging allemaal welkom Heb even nagekeken: de plant zit nu 9,5 week na ontkiemen.

IMG00125-20120713-1259.jpgIMG00126-20120713-1511.jpg

Comment

Plant ziet er erg goed uit maar reken toch nog maar op een 2-tal weken..
            The gras is greener at my side

Comment

Zeer mooie top zou hem ook zeker nog 2 weken laten staan zal je zien dat je top veel dikker gaat worden

suc6
              God was never on your side..

Comment

Je kan op de pc ook makkelijk inzoomen op een foto, daar heb je geen microscoop voor nodig.

Comment

Bedankt voor de reacties en hulp!

Comment

IMG00155-20120720-1233.jpgIMG00157-20120720-1233.jpgIMG00158-20120720-1252.jpg

Hierboven 3 foto's van de toppen vandaag. Jullie adviseerden me aan mijn vorige foto's om de plant nog 2 weken te laten staan. Nu is de plant precies 1 week verder. In sommige toppen zijn nu bruine delen te vinden, ook bloemdelen. Is dit wel goed? Of kan ik beter nu gaan oogsten?
                    Via een foto heb ik op de pc proberen te kijken naar de trichomen, maar dit blijft lastig. Ze lijken nog vrij helder.
                    Ik heb de voorkeur aan wiet waar je lekker up/actief van wordt, dit heeft de soort "AK"al met zich mee, maar hiervoor kun je de trichomen ook het beste helder tot melkachtig laten (bron: wietzaadjes.nl)
                    Bedankt voor de hulp!

Comment

Ehm ik weet het niet zeker maar dat lijkt toch wel op toprot
                      ik zou oogsten, maar misschien hebben anderen een beter advies
                      Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Bedankt voor snelle reactie, ik vermoedde dat helaas ook al. Vies nat weer hier laatste tijd! Als iemand de toprot nog met wat extra zekerheid kan bevestigen ga ik de plant meteen oogsten ! hopen dat het nog wat wordt!
                        Misschien beter om nu niet de volledige plant te drogen, maar iedere tak apart? Wou de plant in zijn geheel laten drogen voor de zoetere/betere smaak die hieraan wordt gegeven.

Comment

Ja hoor, toprot!
                          Toprot ruimschoots verwijderen. Oppassen dat je de rest niet besmet en uit elkaar knippen zou ik wel doen.

Comment

Bezig...
                          X