Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 x super silver haze wie wilt mij tips geven>?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

4 x super silver haze wie wilt mij tips geven>?

Korting op 420shop
    Hallo,

Wie vind het leuk mij te helpen met zijn adviezen?

Situatie:
    4x Super silver haze (als stekjes gekregen)
    Eerst in kleine potjes gehad erna overgegaan in potten van 90 liter.
    Ze krijgen indien nodig water met groeivoeding, en de andere keer water zonder toevoeging van enige extra`s.
    Een soort om en om ritme zeg maar..
    Erg veel last gehad van bladluis.. (Komt waarschijnlijk door omgeving..)
    Dit grotendeels kunnen beperken door speciaal spul hiervoor te halen bij de growshop en hiermee heb ik de planten enige malen ingesprayd.. Nu is grotendeels alles weg, hoop dat het geheel wegtrekt of iig geen verdere schade aanricht

Mijn vraag is hebben jullie tips voor mij????
    Alles is welkom..

Ik zal zsm een aantal foto`s erbij zetten..
    Mvg

Re: 4 x super silver haze wie wilt mij tips geven>?

en vandaag...

20120721_205537.jpg20120721_205602.jpg

Comment

Hierbij de foto`s..

Vanaf begin tot nu zeg maar..
      Ook wanneer ze extreem last hadden van die beestjes, ik heb toen zelfs overwogen ze om te hakken..

Kon het alleen niet over mijn hart verkrijgen(A)
      20120617_181705.jpg20120617_181620.jpg20120527_142608.jpg20120527_142556.jpg20120524_181038.jpg

Comment

Ziet er allemaal zeer goed uit hoor mooie planten en staan er netjes en goed verzorgd bij.
        Zou zeggen zo min mogelijk aan doen oe minder jij er aan doe hoe mooier ze worden wel beestjes blijven weg jagen he
        God was never on your side..

Comment

Thnx voor je reactie belladonna!

Stel ik zeer op prijs
          Hierbij nog ff paar pics van wat blaadjes..
          Zelf heb ik er al uren over lopen lezen, en zit ik steeds te denken wat is dit wat is dit..

Ik denk dat ze door de beestjes en het besprayen veel te lijden hebben gehad.
          Ik heb eerst Flurizit ecostyle gehaald (750ml gebruiksklaar) echter deze troep werkte totaal niet!
          Erna na het lezen van het forum geprobeerd water met afwasmiddel te gebruiken, echter mijn bladeren verwelkte meteen.
          Uiteindelijk na speciaal spul van growshop in de hand gekregen, echter moet ik wel zeggen dat mijn haze geur aardig verdwenen is( zal dit niet te merken zijn op het eindproduct vraag ik mij af,,)

Thnx alvast20120722_120044.jpg20120722_120017.jpg20120722_120052.jpg20120722_120107.jpg20120722_120119.jpg

Comment

ziet er goed uit hoor !

ps die potten zijn geen 90 liter ?!?
            maar goed ook anders krijg je echt bomen !
            Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Steek je vinger is diep in de aarde denk dat de dorst hebben.
              Ga niet met alles lopen spuiten en doen dan verziek je je eigen plant.

Geef je ze voeding ?

Comment

Hallo iedereen,

Bedankt voor de reacties..

Potten zijn daadwerkelijk 90 liter ja.. speciaal naar gezocht
                Voeding geef ik ze van Plagron.
                Dit is nu enkel voor de groei wat ze gehad hebben, alleen zelf heb ik het idee dat ik hier nu mee moet stoppen.
                Ik zou graag willen dat ze gaan bloeien, maar het blijft te lang licht, en ik heb geen ruimte om ze te verduisteren..
                Heeft iemand enig idee wanneer deze planten gaan bloeien??

Want stel dat dat pas eind augustus ofzo is, dan betwijfel ik of ze het gaan halen gezien dat ze minimaal zo`n 9 tot maar liefst 12 weken moeten bloeien.
                En ik zou het zonde vinden ze dan weg te moeten gooien, en alles voor niks gedaan te hebben.. dan heb ik ze net zo lief nu nog weg

Ik zit te denken zal ik ze naar binnen halen, maarja zit qua geld niet ruim, dus een hele mooie kweekkast maken gaat me niet lukken..

Wie heeft raad/tips?

Comment

Ik denk dat je niet goed na hebt gedacht over wat voor soort voor buiten.
                  Je kiest een haze met lange bloeiperiode.Als je de planten niet verduisterd dan heb je een lange bloeiperiode voor de boeg.Als je goed najaar hebt perfect.
                  Krijg je veel regen en je zet je planten die al toppen hebben niet onder afdak dan ben ik bang dat het een teleurstelling word.Ik zette ook altijd binnen soorten maar oogste dan wat vroeger zodat ik de toprot voor was.Maar omhalen is zonde!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

GR Goud

Comment

20120922_133538.jpg20120922_133538.jpg

Beste,

Zojuist tot deze schikbarende ontdekking gekomen..
                    Wie o wie is bereid mij raad te geven?
                    Ben me rot aan het zoeken wat te doen, maar kom niet tot een duidelijke en/of heldere oplossing..
                    Hoor graag van iemand..

Mvg

Comment

ik zeg wegsnijden en behandelen maar goed ben geen expert .....
                      zou ff af wachten wat anderen opteren .
                      Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Oeps dat is stamrot weet ook niet zo goed wat je nu er aan kan doen ik zelf zou het afspoelen met veel water en dan droog laten worden
                        en dan even kijken hoe het er uit ziet zo goed mogelijk schoonmaken.
                        Maar misschien hebben andere mensen nog goede tips voor je
                        Hoe lang moet je plant nog? je zou het ook kunnen laten zitten en goed inde gaten houden.

Gr Bella

Comment

Ah, de klassieke stamrot. Hier is mijn advies:

1. Kook een SCHERP mes, of steriliseer het zo goed mogelijk met alcohol-oplossing. Kruitvat verkoopt potjes van bijna 99% (M)ethanol (Niet drinken! Wordt je blind van! Ook niet gebruiken in eten etc.)
                          2. Snijdt voorzichtig het rotte stuk af, snijd zoveel mogelijk weg, maar niet alles natuurlijk. Zorg dat je netjes snijdt; hoe meer bramen en friemels je achterlaat, hoe groter de kans op infectie.
                          3. Ontsmet daarna de wond met een vers keukendoekje met alcohol. Als je wilt kun je daarna nog waterstofperoxide-oplossing gebruiken (ook bij de kruitvat, 0,02% oplossing)
                          4. Smeer de wond daarna in met een lekker laagje (2-3mm) vaseline/uierzalf. Waarom juist dat spul en geen kaarsvet? Omdat er UV-stralen doorheen gaan, en schimmels haten UV-straling. Ook houden schimmels niet zo van petroleum, iets wat verwerkt zit in vaseline.
                          (5. Als het terugkomt, dan zal het zo langzaam groeien dat je pas in december een opmerkelijke uitbreiding van de rot ziet. Je hoeft dus niet twee keer te gaan snijden. Strooi desnoods wat keukenzout op de vaseline, dit helpt bij het indammen van de schimmel.)

Dek de stamrot nooit af. In het donker groeien schimmels het hardste.

Let wel op! Als je die vaseline, alcohol en waterstofperoxide nog voor andere zaken gaat gebruiken, bijvoorbeeld wondverzorging. Zorg dan dat ze op geen enkele manier (in)direct in contact kunnen zijn geweest met de schimmel. Gebruik desnoods theelepels om het op de doekjes te gieten. Veiligheid staat voorop!

Met uitdrogen heb ik ook goede ervaringen, maar dat is door de zon gedaan. Ik zie niet hoe je in dit weertype een plant-deel droog kunt maken, en houden.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
                          X