Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Enkele vragen over mijn plantage

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Enkele vragen over mijn plantage

Korting op 420shop
    Hallo,
    ik heb 5 vrouwelijke Northend Light planten.
    ik heb ze all bijna 2 maanden + ontkiemen en ze zijn hooguit pas 40cm in de grootte ( ik geef ze vanaf 20-07 bijna elke dag water omdat het erg warm is ) ik denk na mij gevoel dat ik teveel water hebt gegeven in alle tijden .. maar maakt het nu nog uit ?? kan ik ze nog well laten kweken dat het zin heeft om er nog well een hoop Wiet ervan teknippe ?

ik geef ze bijna elke dag water , 1.5 L op 5 planten en af en toe wat voeding
    als het regende buiten zette ik een grote paraplu over me platen zodat ze niet helemaal onder zoude worden geregend
    maar me planten zijn erg klein nog ,
    op enkele bladeren komen er allemaal lichte bruine vlekjes op te zitten, sommige bladeren sterven ook aff of puntjes sterven af.

kan iemand me uitleggen wat ik mis doet ? waarom ze soort van uit slach krijgen op de bladeren ,
    en waarom sommige bladeren heel erg gaan hangen,

dit is mijn 1e kweek en ben best well nieuw erin,,
    ( tijdens het ontkiemen had ik ze ondere een 2 TL lampen / 1 bureau lamp / 1 LED * blauwe * lamp.
    met om de ponten heen een sylverfolie gezet voor het licht terug tekaatsen.
    IMG-20120724-WA000.jpgIMG-20120724-WA001.jpgIMG-20120724-WA002.jpgIMG-20120724-WA003.jpg
    Last edited by hemperdd; 24 July 2012, 22:49.

Re: Enkele vragen over mijn plantage

Das exceem op je bladeren

En doe even normaal een parasol boven je planten zetten als het gaat regenen planten smelten niet een plant drinkt via de bladeren
    en regen is goed voor een plant verdikke sorry ben stoned
    God was never on your side..

Comment

haahah
      jha een parasol ik dacht ze zijn nog klein het is better als ze gewoon droog blijven
      maar wat moet ik doen tegen dat exceem dan ?
      en waarom hangen de bladeren dan zo erg ?

Comment

D'r zullen af en toe wel eens wat beestjes komen ontbijten he..
        Wat je precies met die hangende bladeren bedoelt weet ik niet, ik zie niks bijzonders op je foto's verder.
        Geef ze flink veel water 's ochtends, als ze met dit weer in de zon staan.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

jhaa oke dat snap ik dan ..
          maar het zijn geen beestje denk ik .. want het zijn bruine vlekjes allemaal en op 1 plant is het heel erg en op derest mr enkele ..

en weet iemand dan waarom ze nog zo klein zijn ? normaal kan je oogsten in 2 maanden en mijne staan all zeker 6 weken buiten en nog zoo klein ?

Comment

oogsten in 2 maanden? Grapjas....

Als je autoflowertjes hebt is dat mogelijk, maar met gewoon regulier zaad kan je nu pas degelijk het geslacht gaan vaststellen als je dat niet kon aan de hand van de voorbloei. De dagen zijn nog veel te lang om bij regulier/fem zaad nu al van bloei te spreken.

Tenzij je ze elke dag 12 verduisterd uiteraard!!!

Ik heb momenteel ook heel veel kleine bruine plekjes op men buitenplanten, zelfs veel gatjes. Dit komt door het weer van de laatste weken, regen / zon / regen / zon dus bij mij komen die plekjes voor van verbranding door achtergebleven druppels. Mss iets om aan te denken in je zoektocht naar de oorzaak.
            Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

Comment

Je hebt geen autoflowers ? Dan gaan je plantjes pas in bloei als de dagen korter worden.
              In Nederland is dat eind augustus. Tel daar de bloeitijd bij op, weekje of 7-8 en dan weet je wanneer ze ongeveer klaar zouden moeten zijn.

Oh, te lang bezig met typen, gheheheh..Wat hij boven me zei, dus..
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

haha bedankt bijde
                die vent die me hielp bij de growshop ( waar ik de zaden had gekocht ) zij dat het autoflowers zijn en ik heb het opgezocht en : Ja ,, het zijn autoflowers en heb ze all ZEKKER dik 6 weken en ze zijn zo klein nog .. ? maarja als je zegt eind augustus dan kan het well kloppen dat het nog even duurt . ik heb ze vandaag geen water gegeven want ze waren nog erg vochtig morgen geef ik ze denk weer wat water met voeding ,,

Maar Corsaxx , ik heb alleen bruine vlekjes / stipjes maar geen gaten ,, en het is bijna alleen op me kleinste plant de andere 4 * redelijke grote * hebben maar enkele plekjes ,

ik was alleen een beetje ongerust dat ik ze all zo lang heb staan buiten en dat ze zoooo klein nog zijn ,, all kijk ik bij een maat die heeft 5 NLX planten die all zekker 1 bij 1 M is ,, maar staat well in vollegrond
                en laatste week ging het soms hard hard regene toen zetten ik altijd een parasol over me planten dat ze niet helemaal doorweekt raakten ,, wat voor mij juist beter leek dan gewoon in het regen telaten staan

Comment

sorry maar dat zijn geen autoflowers, want bij autoflowers had je na 6 weken al toppen moeten zien en hadden ze meer takken gehad.
                  Heb zelf een autoflower haze die ik 26mei ontkiemt hebt en hij kan volgende week al geoogst worden.
                  Denk dat jij regulier heb dus dan moet je helaas nog wachten.
                  Enne hoe klein zijn je potten eigenlijk?
                  Last edited by lichtpuntje; 25 July 2012, 22:48.
                  Gas op die lollie

Comment

hee,
                    op het papiertje stond ook autoflowers en royalqueen seeds zijn het en op de site zelf stonden ook all dat het autoflowers waren ,,, want ze hadden zelf een prijs gewonnen , ik zall morgen ff voor de zekerheid kijken als ik het zakje nog heb bewaard ,,

++ het zijn 5L bakken

Comment

Northern Light Auto is zoet en geeft een prettig fysiek effect, wat aangenaam ontspannend en mentaal opwekkend is. De soort is zowel ideaal voor binnen- als buitenteelt en biedt je zeer goede oogsten.

dit is de link naar de saadjes die ik had gekocht 5 stucks

Comment

dan zal het mss toch autoflowers zijn.
                        Zal het gewoon afwachten maar 5 liter potten zijn wel te klein.
                        Ze moeten toch minimaal 15 liter potten hebben dus zou ze maar ff verpoten.
                        Mss dat ze dan groter worden.

o ja de orginele zitten niet in een zakje maar in een kartonetje met door druk strips.
                        Zo niet zijn het geen echte Royal Queen Seeds
                        Last edited by lichtpuntje; 25 July 2012, 23:07. Reden: wat vergeten ;-)
                        Gas op die lollie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lichtpuntje View Post
                          dan zal het mss toch autoflowers zijn.
                          Zal het gewoon afwachten maar 5 liter potten zijn wel te klein.
                          Ze moeten toch minimaal 15 liter potten hebben dus zou ze maar ff verpoten.
                          Mss dat ze dan groter worden.

o ja de orginele zitten niet in een zakje maar in een kartonetje met door druk strips.
                          Zo niet zijn het geen echte Royal Queen Seeds
                          Ow no, weer een growshop die profijt maakt van iemand anders naam!

Comment

aah oke ,, jha dat zou kunnen dan ben ik opgelicht haha ,,
                            maar alsnog er zou wiet van aff moeten komen en daar draaiit het bij mij om

mr 15l is dat niet beetje erg groot ? ik zat zelf tedenken over specie kuipen,,
                            maar dan zullen ze togh op then minste well groeie in die 5l bakken ?? ze zijn nu nog erg klein geloof nooiit dat het komt door mr 5l bakken

( die vent die me hielp achter de balie in de growshop zij dat ze met 5l bakken well aardig groot werden ) natuurlijk hoe groter de bakken hoe groter de plant ,,

maar dat will niet zegge dat ze ong 40cm worden in een 5l bak

Comment

Dit is het orginele verpaking van RQS autoflowers.
                              rqs verpakking.jpg

Maar meerdere kwekers hebben mij geadviseerd om autoflowers in 15liter bakken te zetten als ze naar buiten gaan.
                              En ik heb de WW in 45liter bakken staan en het gaat allemaal als een trein.
                              Gas op die lollie

Comment

Bezig...
                              X