Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

heeeeeelp, wat is er aan de hand met mijn hollandse hoop??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

heeeeeelp, wat is er aan de hand met mijn hollandse hoop??

Korting op 420shop
    dag medekwekertjes ik begin te vrezen voor mn lieve schatjes vandaar even de hulp inroepen van mensen die er iets van kennen!
    vorige jaren plante ik mijn plantjes in kleine pot (5l) als deze volgroeit was plaatste ik die direct in metserskuip (85l). met als gevolg dat ik al vlug met grond zat die uitgeput was en helemaal aan elkaar plakte. Vandaar heb ik dit jaar stap voor stap verpot wanneer ze volgroeid was en dus begin gele bladeren te krijgen. ik zit ondertussen terug aan kuip van 85l. is dit echt nodig? zijn er andere oplossingen.

maar de hoofdzaak die me zorgen baard is dat mijn bladeren beginnen verkleuren tot bijna helemaal gelig wit. aan wat is dit toch gelegen? het slechte weer? (want ze staan altijd buiten), verkeerde manier van bewateren, teveel/teweinig voeding?? ik word bijna radeloos. heb vorig jaar op deze manier mn schat tot haar dood zien komen dusja..... weet iemand raad?

ik heb de topics over bladproblemen bekeken maar vind geen gelijke

alvast bedankt
    Attached Files
    Last edited by greenpassion; 26 July 2012, 11:54.

Re: heeeeeelp, wat is er aan de hand met mijn hollandse hoop??

hoe vaak geef je water en hoeveel per keer??

Comment

ik geef 1x per dag water. meestal in de ochtend. soms sla ik eens dagje over wegens afwezigheid. dit ongeveer een liter of 6. na 2 dagen staat ze meestal vrij droog wel.
      groeten

Comment

in ieder geval voeding gaan geven en je potten oppakken, kijken of ze zwaar zijn of niet.
        pas water geven als ze echt licht worden of als je bladeren een beetje gaan hangen.
        met de regen va de afgelopen tijd denk ik eerder dat ze te nat staan en een beetje voeding nodig hebben

Comment

thanks, ik geef al een week of 3 voeding. wel veel minder dan aangegeven op fles (wat in 1l moet geef ik in 5 liter) omdat ik denk dat het een stikstofbommetje is. zoals je kan zien op de foto's is mijn ene plant helemaal uitgerekt. dit staat op de fles
          Merk COMPO
          Meststof voor kamerplanten en palmen met sporenelementen

Deze vloeibare meststof is speciaal ontwikkeld voor stikstofminnende planten zoals groene planten, palmen en varens. Het hoge stikstofaandeel zorgt voor een stevige groei van de bladeren. Het kaliumaandeel bevordert een krachtige celstructuur en sterke planten. Deze meststof bevat alle nodige voedingselementen voor en evenwichtige voeding.

gebruiksaamwijzing
          goed schudden voor gebruik. dop tot aan onderste streepje vullen en vermengen met 1 l water. 1 maal per week met gieten meegeven.

EG MESTSTOF oplossing vanNPK meststoffen 7 3 6 met boor, koper, ijzer, mangaan, molybdeen en zink.

ik moet er wel bijzeggen dat mijn planten eerder droog dan nat staan. meeste regen viel via bladeren naast de pot. maar dieper dan het toplaagje aarde zie ik natuurlijk niet.

mag ik dan aannemen dat ik me weinig zorgen hoef te maken en gewoon het gieten wat beter in de gaten moet houden?

thanks mate

Comment

omdat het een voeding is die ik niet ken durf ik niks over de dosering te zeggen.
            weet van de meeste voedingen wel de ec met de juiste verhouding.
            kan je niet beter een voeding gebruiken die geschikt is voor het type plant die je aan het groeien bent?
            en als je wilt weten hoe nat ze staat gewoon de pot optillen.

Comment

flesje voeding voor wietplanten hoeft niet duur te zijn
              even als growmix voor wietplanten
              de grond moet luchtig genoeg zijn..
              niet zuur zijn..
              nooit te nat zijn..
              laat de plant eens drinken tot je ziet dat ze slap gaat hangen van tekort aan water.
              geef met voeden eens wortelstimulator mee voor 'n gezonde partij wortels.
              de wortels moet het water gaan zoeken en niet aangeboden krijgen zodat ze lui gaan worden
              als je plant geel word betekend dit waarschijnlijk in jouw geval 'n combi van foutjes maar dat kan ik van hieruit niet beoordelen.
              'n goede basis is de halve oogst.
              besparen op goede growmix en voeding resulteert vaak (niet altijd dus) minder goede resultaten.
              HOE MOET IK ONTKIEMEN
              JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

thx. ik ben van belgie. dus koop mn voeding gwn in het tuincenter. door de lange afstand naar nederland en het feit dat buitenlanders het hele beleid verknoeien en de nederlander hiervoor opdraait blijf ik liever weg. maar er werd mij verteld dat groene voeding ook best werkt. ikzelf ken er weinig van qua npk waarden enzo. lijken die ok? geeft mn foto enig teken van overvoeding? ik ben nogal bang om daar met te experimenteren. beter te weinig dan teveel denk ik dan.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

die combi van foutjes, welke kunnen deze inhouden? hoe kan je dit dan wel zien? alvast bedankt

ook zeg ik er graag bij dat ik liefst zo weinig mogelijk van die chemische toestanden in mn wietje steek. opgefokte weed word ik lastig en verslaafd van. geef mij maar oldschoolwietje :p maar ben toch beginnen voeden omdat ze gelig werd. maar van natuurlijke bemesting ken ik nog minder

i know, still got a long way to go.... maar zolang we blijven vooruitgaan en bijleren mag ik niet klagen he

cheers
                Last edited by greenpassion; 26 July 2012, 13:27.

Comment

Zoveel moeite, en niet een paar euro investeren in Cannabisvoeding.
                  Al dat overpotten en gele blad is niet nodig als je geschikte voeding gebruikt voor de groei en de bloei.

Gebruik dan in ieder geval voeding dat geschikt is voor consumptie gewassen.
                  Ik mag aannemen dat je aan het eind van het verhaal die wiet gaat consumeren toch?

Plantje van 100 bij 100 cm in veel grond en in de volle zon kan bij deze temperaturen buiten (100x100:1000) 10L per dag drinken.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

niks dan waarheid. je slaat me met verstomming

dus als ik grond koop voor wietje en geschikte voeding kan ik hele cyclus door zonder te verpotten. damn had ik dat geweten.
                    idd ben zelf nogal bio ingesteld maar gebrek aan kennis speelt hier parten vrees ik.

thx

Comment

er zijn genoeg online growshops waar je voeding kan bestellen die naar belgie shippen.

oh en om te checken of de grond echt droog is steek je gewoon je vinger in de grond, als het droog is zou er geen zand aan je vinger moeten zitten.

Comment

Bezig...
                      X