Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plant gezond? Blad hangt slap!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Plant gezond? Blad hangt slap!

Korting op 420shop
    Hallo,

Ik kweek buiten een northern light.
    Sinds een week hangen de bladeren slap en heb ik op de uiteinden
    van de takken een soort rood paarse kleur in de stengel.
    Heb al geprobeerd met minder en meer water geven, geeft geen verandering.
    Ik geef voeden van Terra Flora ( om de dag de aanbevolen hoeveelheid)
    Weet niet wat het kan zijn, ook omdat de plant er verder wel gezond uit ziet (bladkleur enz)

Wie komt dit bekend voor en weet waar het aan kan liggen?

Bij voorbaat veel dank.

MartinIMAG0038.jpgIMAG0037.jpg

Re: Plant gezond? Blad hangt slap!

te veel water vriend heb ik ook gehad dit was het resultaat naar 2 weken regen!! 561221_482111215152346_683240462_n.jpg

Comment

na 2 weken regen dat resultaat? Met een plant on de volle grond? Vreemd, het water zou gewoon door de grond opgenomen moeten worden.

Comment

Het stond hier gewoon blank.. pomp neer gezet van aquarium om water weg te pompen alleen deze heeft het nog geredIMAG0216.jpg

Comment

Ok dat verklaart wel wat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 2ndhero View Post
            te veel water vriend heb ik ook gehad dit was het resultaat naar 2 weken regen!! [ATTACH=CONFIG]135331[/ATTACH]

Heeft de regen je fototoestel ook aangetast? Er klopt geen sodemieter van de kleuren.....

Comment

Hallo,

Te veel water lijkt me sterk ook omdat ik hem aleen water heb gegeven als hij echt droog stond
              Verder heb ik gaten onder in de pot.
              Ook na 1 dag geen water geven geen verbetering te zien, tevens vaker water gegeven ook geen resultaat.
              Blad is ook niet verkleurd is mooi donker groen en geen vlekken of gaten.
              het is nu echt een treur wietje, verschillende mensen al gevraagt en niemand
              blijkt te weten wat het kan zijn. vandaar hier mijn vraag aan de ervaren kwekers.

Let wel mijn plantje staat nu 1 1/2 week zo. Die foto van de plant die verzopen is, daar lijkt hij toch in alle verte niet op.

groet,
              Martin

Comment

Dit lijkt in 1e instantie op verdrinking! Als de bladeren inderdaad slap gaan hangen duidt dit op een extra symptoom van verdrinking. Zelfs bij kweek op aarde kunnen de planten te nat staan. Door overmatig vocht in de aarde, of in jou geval in je pot, wordt de zuurstof uit de aarde verdrongen! Zonder zuurstof sterven je wortels af. Beginnen de verschijnselen al kort na de start van je kweek, dan moet je nagaan of je wel de goede aarde hebt gebruikt met de juiste dichtheid. De dichtheid bepaalt namelijk het vermogen van de aarde om vocht vast te houden en gelijkmatig door de aarde te verspreiden. Het kan dus zijn dat je door het teveel geven van water de dichtheid van je aarde dusdanig hebt verminderd dat er geen zuurstof meer in de aarde zit. En optie zou kunnen zijn je plant over te potten indien de dichtheid van je wortels groot genoeg is zodat bij overpotten niet de helft van je wortels verloren gaan. Daarnaast zou je ook even een paar dagen je grond kunnen doorspoelen om te kijken of het ook niet last heeft van overbemesting ( paarse kleur op je stammen) . In feite spoel je je grond gewoon schoon want als je dichtheid zo groot is blijven de voedingsstoffen ook in de grond achter! Ik zou in ieder geval overpotten of overstappen op volle grond. Kijk bij volle grond iig naar omgevingsplanten! Bij mij staan ze achter in de tuin vlakbij brandnetels. Zijn familie van elkaar en waar brandnetels goed groeien groeien onze dames ook prima
                Succes en laat maar weten of het werkt Gr Clonex89

Nu net ook nog even beetje research gedaan voor je in mijn boeken gezien je omschrijving 'rood paarse kleur';

Het antwoordt zou kunnen zijn mits deze omschrijving die ik nu geef met jou overeenkomt ( in ieder geval de kleur wel maar de rest van de specificaties ook): Fosfortekort, rood-paarse verkleuring, op het eerste gezicht gezonde groenen plant, maar de verkleuring is vooral zichtbaar bij de nerven aan de onderkant van de bladeren. De symptomen lijken op die van een ijzertekort, maar haal deze absoluut niet door elkaar. Extra ijzer maakt het fosfortekort alleen maar erger!!! Mocht het dus echt een fosfortekort zijn kun je deze weer aanvullen door tijdelijk een voedingssupplement met extra Fosfor (P) toe te voegen aan je voedingsoplossing bestemd voor je dames! Denk hierbij aan PK13/14 ( let op, bloeivoeding ). De bladeren die al aangetast zijn zullen ze zicht daardoor niet herstellen, maar je dame (s) fleuren wel weer op en maken weer gezonden nieuwe bladeren aan. Andere symptomen van fosfortekort zijn dwerggroei, donkerpaarse vlekken op de bladeren die daarna vergelen en uiteindelijk opkrullen.

Hopelijk heb je er wat aan Gr Clonex 89
                Last edited by ceBep; 31 July 2012, 19:05. Reden: dubbelposting

Comment

Hallo,

Bedankt voor de vele tips ik ga er zeker mee aan de slag.
                  Zodra ik resultaat heb laat ik het weten.

Groet,
                  Martin

Comment

Die roodverkleuring aan de takken heb ik ook bij mijn planten, bij mij komt het door de temperatuurverschillen, want ik weet dat ze geen gebrek of teveel hebben. Voor de rest zien ze er ook gezond uit.
                    Pas op met toevoegingen als je het niet zeker weet of ze het ook echt nodig hebben, beter een keer te weinig dan 1 keer teveel
                    .

Comment

Bezig...
                    X