Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bladproblemen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bladproblemen

Korting op 420shop
    Hallooo! tijd geleden voor mij hier al weer! Toch vraag ik jullie om nu eens te kijken naar mijn plant.
    De bladeren vertonen rare donkere plekken in het midden en breid zich steeds verder uit (lijkt op stippen). Het blad wordt snel geel en begint te krullen.
    Veelal de grote bladeren vertonen deze kenmerken, voornamelijk onderaan en in het midden van de plant. Veel kleine bladeren onderaan waren al geel/bruin en heb ik verwijderd.

Mijn skunk heeft er het meeste last van, de nycd niet. (op wat enkele gele/bruine bladeren onderaan)

De plantjes staan goed in de zon en snachts helemaal verduisterd. (geen andere lichtbron)

Goede potgrond en voeg nu sinds 3 dagen voeding toe met een relatief lage NPK verhouding, Canna Terra Flores. (2-2-4)
    Ik weet dat deze voeding eigenlijk voor de bloei is, mijn skunk vertoont al 3 weken voorbloei, maar breidt niet uit.
    De nycd vertoont nog niets.

Ook vraag ik me af of dit normaal is gezien de tijd van het jaar moeten ze nu toch wel de bloei in gaan?

De foto's:

Alvast bedankt !!

Re: Bladproblemen

8) scherpomrande geel/bruine vlekken met een bruin randje in het blad. De symptomen komen vaak snel; binnen een tot twee weken zijn de eerste vlekken op de oudere bladeren zichtbaar. De vlekken beginnen meestal als kleine lichtbruine puntjes, die later groter worden. - Na 2 weken komen er steeds meer vlekken op de oudere bladeren, vaak verschijnen de vlekken ook aan de rand van het blad zoals bij een kalium tekort of bij verbrandingsverschijnselen. Toch zijn de verschillen met een kaliumtekort meestal goed te onderscheiden; de vlekken zijn scherp omschreven, en gaan niet alleen maar vanuit de rand uit. Vaak is er binnen een week al een achterstand in groei zichtbaar.

- In sommige gevallen beginnen de groeikelken te krullen en hebben de kelken magere dunne blaadjes, zonder vlekken.

- Langzaam sterven oudere bladeren af, rondom de necrotische vlekken kunnen gelige wolkachtige vlekken ontstaan. Hoe ouder het blad hoe erger de verschijnselen.

- De bloei wordt ook geremd en vertraagd en het aantal pistels blijft ver achter. De toppen groeien niet dicht en blijven klein.

- PistelsStampertjes worden sneller bruin.
    Calcium tekort
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bedankt voor je reactie, heb ik dus een kalium tekort en calcium tekort? Zal deze voeding die ik bijvoeg helpen?

Comment

laat nog ff weten, of het probleem erger is geworden of juist beter!

Comment

ik ga het probleem proberen op te lossen met nieuwe voeding.

heb 2x 1L voeding gehaald van Dutch pro, original grow soil / aarde A+B.

weet iemand hiervan de exacte npk waarden? (staat niet aangegeven op de fles)

Comment

NPK waarden zijn niet zo belangrijk, je hebt veel te laat, de verkeerde voeding gebruikt.
            Nu gewoon die groeivoeding geven, en dan zou het probleem niet moeten verergeren, alhoewel een Calciumprobleem soms moeilijk is te stoppen.
            Succes, ik hoop dat het lukt.

Zou de volgende keer toch eens wat anders voor potgrond zoeken, zo goed was deze dus niet.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Luister naar Q
              God was never on your side..

Comment

Bezig...
              X